021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
فوت شدہ نمازوں کے فدیہ کا حکم
67414نماز کا بیانقضاء نمازوں کا بیان

سوال

ایک آدمی بیمارتھا۔لیٹ کر نماز پڑھ سکتا تھا،لیکن اس نے نمازیں نہیں پڑھیں۔اب اس بیماری کی حالت والی پانچ یا چھ نمازیں باقی ہیں اسی بیماری میں اس کا انتقال ہو گیا تو کیا اس پر فدیہ ہو گا ، اگر ہے تو کتنا؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

صورت مسئولہ میں مریض پرنماز یں پڑھنا لازم تھیں،لیکن اس نے بیماری کی حالت میں نمازیں نہیں پڑھیں اورقضاء کابھی موقع نہیں مل سکا اور نہ وصیت کر سکا لہذا  ورثہ کے ذمہ فدیہ دینا ضروری نہیں ۔ہاں اگر ورثہ اپنی خوشی سے اپنے مال سے میت کی قضاء نمازوں کا فدیہ دینا چاہیں تواللہ تعالی کی رحمت سے امید ہے کہ یہ فدیہ قبول ہو جائے گا۔

ہر نماز کا فدیہ احتیاطا سوادوکلو گندم سے ادا کیا جائے،اگرچہ پونے دو کلو سے ادا کرنا بھی جائز ہے۔نماز وتر مستقل نماز کے حکم میں ہے،لہذا ہر دن چھ نمازیں شمار ہونگی۔

حوالہ جات
قال العلامۃ أبوبکرحدادرحمہ اللہ تعالی:قوله(فإن لم يستطع القعود استلقى على ظهره ،وجعل رجليه إلى القبلة يومئ للركوع والسجود): يعني بعد أن توضع وسادة تحت رأسه حتى يتمكن من الإيماء؛ لأن الاستلقاء يمنع الإيماء من الأصحاء فكيف من المرضى ،فإن صلى مضطجعا ،فنام فيها انتقض وضوءه.(الجوھرة:1/80) قال العلامۃ ابن الھمام رحمہ اللہ تعالی:قولہ(فإن لم يستطع القعود استلقى على ظهره وجعل رجليه إلى القبلة وأومأ بالركوع والسجود) :لقوله عليه الصلاة والسلام "يصلي المريض قائما، فإن لم يستطع فقاعدا ،فإن لم يستطع فعلى قفاه يومئ إيماء، فإن لم يستطع فاللہ تعالى أحق بقبول العذر منه.(فتح القدير:2/4) قال العلامة ابن عابدين رحمه اللہ تعالي:ولو أمر الأب ابنه أن يقضي عنه صلوات وصيام أيام لا يجوز،عندنا كذا في التتارخانية .إذا مات الرجل وعليه صلوات فائتة فأوصى بأن تعطى كفارة صلواته يعطى لكل صلاة نصف صاع من بر ،وللوتر نصف صاع ،ولصوم يوم نصف صاع من ثلث ماله ،وإن لم يترك مالا يستقرض ورثته نصف صاع ويدفع إلى مسكين ثم يتصدق المسكين على بعض ورثته ثم يتصدق ثم وثم حتى يتم لكل صلاة ما ذكرنا، كذا في الخلاصة. (رد المحتار:2/644) وفي فتاوى الحجة:وإن لم يوص لورثته، وتبرع بعض الورثة يجوز ،ويدفع عن كل صلاة نصف صاع حنطة منوين، ولو دفع جملة إلى فقير واحد، جاز بخلاف كفارة اليمين ،وكفارة الظها،وكفارة الإفطار، وفي الولوالجية ولو دفع عن خمس صلوات تسع أمنان لفقير واحد ومنا لفقير واحد اختار الفقيه أنه يجوز عن أربع صلوات ولا يجوز عن الصلاة الخامسة.(الھندیۃ:1/125)
..
واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

متخصص

مفتیان

ابولبابہ شاہ منصور صاحب / شہبازعلی صاحب