021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
ایجنٹ کے طور پر مال فروخت کرنے کی ایک صورت کاحکم
77716جائز و ناجائزامور کا بیانبچوں وغیرہ کے نام رکھنے سے متعلق مسائل

سوال

علی  مال  تیار   کرواکے مختلف دکاندا روں  کے پاس رکھواتا  ہے، دکاندارمال  فروخت  کرکے  معاہدہ  کے مطابق  رقم واپس  کرتے ہیں۔علی کا  نقیب  نامی  شخص  کے  ساتھ  بھی  معاہدہ   ہوا   مال  لاکر اس کی دکان پر رکھا ،کچھ  دنوں کے  بعد  نقیب  نے علی سے کہا  کہ مال  اٹھا  لو  تمہار مال بک نہیں  رہا ہے ، علی  نے   کہا   اورکوشش  کرکے دیکھیں ۔

اس  دوران  نقیب   یہاں  سے  دوسری  جگہ شفٹ  ہوگیا   اور اس دکان  میں   کوئی  اور  بندہ آگیا  ،علی کا مال  اسی دکان میں رہ گیا  لیکن نقیب نے علی  کو اس بات کی اطلاع  نہیں دی   میں  اپنا  کاروبا  ر دوسری  جگہ شفٹ  کررہا  ہوں   تم اپنا  مال اٹھا  لو تا کہ میری ذمے داری  ختم ہوجائے۔

دوسرا بندہ  جو  نقیب  کی  جگہ دکان  میں  آیا  اس نے علی کا کچھ مال فروخت کردیا۔ تین  مہینے  کے بعد   جب نقیب  نے باقی   مال واپس  اٹھوایا   تو   علی  نے   جتنا   مال  دیا تھا  اس سے کم نکلا ۔اب جو مال  کم نکلا ہے  اس کی  رقم کا  ذمے دار  کون  ہوگا  علی  یا  نقیب ؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

مسئولہ  صورت میں اگرمعاہدہ  کے تحت نقیب کی دکان  میں مال رکھا  گیا تھا  تو    مال کی  حفاظت کرنا    نقیب  کی ذمے  لازم  تھا ، سوال کی تفصیل کے مطابق تیسرے  بندے نے  مال کا  کچھ حصہ  بیچا  ہے  تو اسی  سے رقم وصول کی جائے ، اگر  اس   سے وصول نہ ہو  تو  نقیب کی ذمے داری  تھی  کہ  مال  علی  کو واپس  کرتا  اسطرح  نقیب نے  مال کی  حفاظت میں کوتا ہی   کی ہے ،جس کی وجہ  سے مال کا  کچھ حصہ  ضائع  ہوگیا   لہذا اس نقصان  کا تاوان  نقیب   پر لازم ہوگا ۔

حوالہ جات
1۔بدائع الصنائع في ترتيب الشرائع (2/ 202)
 كل ذي أمانة إذا أتلف الأمانة يلزمه الغرم عمدا كان أو خطأ            
2۔بدائع الصنائع في ترتيب الشرائع (6/ 148)
 وليس له أن يودعه عند أجنبي ليس في عياله؛ لأن الراهن لم يرض إلا بيده أو بيد من يده في معنى يده، ويد الأجنبي الذي ليس في عياله ليست في معنى يده، فإن فعل وهلك في يد المودع؛ ضمن كل قيمته؛ لأنه صار غاصبا بالإيداع، وله أن يدفعه إلى من هو في عياله، كزوجته وخادمه وأجيره الذي يتصرف في ماله؛ لأن يد هؤلاء كيده، ألا ترى أنه يحفظ مال نفسه بيدهم، فكان الهالك في أيديهم كالهالك في يده، والأصل في هذا أن للمرتهن أن يفعل في الرهن ما يعد حفظا له، وليس له أن يفعل ما يعد استعمالا له وانتفاعا به
3۔مجمع الضمانات (ص: 38)
دفع إلى نساج غزلا لينسجه ورفعه النساج إلى آخر لينسجه فسرق من بيت الآخر فلو كان أجير الأول برئا ولو أجنبيا ضمن النساج الأول لا الآخر عند أبي حنيفة وعندهما ضمن أيهما شاء كاختلافهم في مودع المودع وعلى قياس ما ذكر القدوري وقرره صاحب الهداية إن كل صانع شرط علمه العمل بنفسه ليس له أن يستعمل غيره فهنا لو شرط عليه النسج بنفسه ضمن بالدفع إلى الآخر ولو أجيره.
4۔الهداية في شرح بداية المبتدي (3/ 204)
  ثم ذكر في الكتاب يضمن الأول ولم يذكر الثاني. وقيل ينبغي أن لا يضمن الثاني عند أبي حنيفة رحمه الله وعندهما يضمن بناء على اختلافهم في مودع المودع. وقيل رب المال بالخيار إن شاء ضمن الأول وإن شاء ضمن الثاني بالإجماع وهو المشهور، وهذا عندهما ظاهر وكذا عنده، ووجه الفرق له بين هذه وبين مودع المودع أن المودع الثاني يقبضه لمنفعة الأول فلا يكون ضامنا.

احسان اللہ شائق عفا اللہ عنہ    

دارالافتاء جامعة الرشید     کراچی

١۰ صفر ١۴۴۴ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

احسان اللہ شائق صاحب

مفتیان

سیّد عابد شاہ صاحب / محمد حسین خلیل خیل صاحب