021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
درس گا ہ تبدیل ہونے کی صورت میں سجدہ تلاوت کا حکم
78401نماز کا بیان تکبیرات تشریق کا بیان

سوال

ہمارے   علاقے  میں     حفظ  کی درس گا ہیں  عام طور پر   مسجد میں لگتی  ہیں  اگر کوئی طالب اپنے  استاد  کے پاس    بیٹھ  کر سبق   یاد  کرے اس میں آیت سجدہ  بھی  ہو ،اس کے  بعد  مسجد  کے  دوسرے  کونے میں جاکر   دوسرے  استاد   کو  سبق   سنائے  اس میں  آیت  سجدہ کی  پھر  تلاوت  ہوجائے  تو  اب مجلس   تبدیل ہوئی  ہے  یا نہٰیں  اس صورت میں کتنے  سجدے واجب ہونگے ؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

ایک ہی آیت سجدہ  کو اگر مجلس  تبدیل  کرکے  پڑھی جائے  تو  مجلس  بدلنے سے  سجدے  مکرر  واجب ہوتے ہیں ، مجلس کا  بدلنا کبھی  حقیقة  ہوتا  ہے جیساکہ  جگہ تبدیل  ہوجائے اور کبھی حکما ہوتا ہے   مثلا  دوتلاوتوں کے درمیان  کوئی  عمل کثیر  پایاجائے ، لیکن  مسئولہ  صورت میں  مسجد  کا  بڑا ھا ل  یا کوئی  بڑا کمرہ  اس میں اس کونے سے دوسرے  کونے میں  جانے کو فقہا کرام  نے مجلس بدلنے کے حکم میں  داخل نہیں  فرمایا  ہے ،لہذا  مسجد کے ھال  میں ایک درسگاہ  سے  طالب علم  دوسری درسگاہ   میں جاکر سبق سنائے اس میں آیت سجدہ  کی تلاوت مکرر  ہوجائے  تو  اس سے  دوسرا  سجدہ واجب نہ ہوگا۔

حوالہ جات
الدر المختار وحاشية ابن عابدين (رد المحتار) (2/ 115 )
 (و) إسداء (الثوب) ذاهبا وآيبا (وانتقاله من غصن) شجرة (إلى آخر وسبحه في نهر أو حوض تبديل) للمجلس أو الآية     فتجب) سجدة أو سجدات (أخرى) بخلاف زوايا مسجد وبيت وسفينة سائرة وفعل   قلیل کاکل لقمتین ۔
 (قوله بخلاف زوايا مسجد) أي ولو كبيرا على الأوجه وكذا البيت. وفي الخانية والخلاصة إلا إذا كانت الدار كبيرة كدار السلطان. اهـ. حلية وظاهر أن الدار التي دونها لها حكم البيت وإن اشتملت على بيوت، ثم قال في الحلية: ثم الأصل على ما في الخانية والخلاصة أن كل موضع يصح الاقتداء فيه بمن يصلي في طرف منه يجعل كمكان واحد ولا يتكرر الوجوب فيه وما لا فلا، فعلى هذا لو كانت الشجرة أو تسدية الثوب أو التردد في الدياسة أو حول رحا الطحن ونحو ذلك فيما له حكم المكان الواحد كالمسجد ينبغي أن لا يتكرر الوجوب بتكرير التلاوة. اهـ.
الی قولہ ۰۰۰۰الحاصل أن ما له حكم المكان الواحد كالمسجد والبيت لا يضر الانتقال فيه بأكثر من ثلاث خطوات ما لم يقترن بعمل أجنبي يعد في العرف قطعا لما قبله كالدياسة والتسدية، بخلاف مجرد المشي من غير عمل بل إطلاق كلامهم يدل على أن ذلك العمل الأجنبي كالأكل الكثير والبيع والشراء يضر هنا، ولو بدون مشي وانتقال حيث لم يقيدوه بغير المسجد والبيت ومقتضاه تكرار الوجوب لو فصل بين التلاوتين بعمل دنيوي كخياطة وحياكة ولو كان في المسجد أو البيت في مكان واحد ولهذا قال في البدائع في تحقيق اختلاف المجلس حكما بالبيع ونحوه؛ ألا ترى أن القوم يجلسون لدرس العالم فيكون مجلس الدرس ثم يشتغلون بالنكاح فيصير مجلس النكاح، ثم بالبيع، فيصير مجلس البيع، ثم بالأكل فيصير مجلس الأكل فصار تبدله بهذه الأفعال كتبدله بالذهاب والرجوع. اهـ.

احسان اللہ شائق عفا اللہ عنہ    

 دارالافتاء جامعة الرشید    کراچی

١۰ جمادی  الاولی ١۴۴۴ھ

 

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

احسان اللہ شائق

مفتیان

سیّد عابد شاہ صاحب / محمد حسین خلیل خیل صاحب