03182754103,03182754104
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ
ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
مسجد کی چھت پر متولی کا اپنے لئے گھر تعمیر کرنا
83714وقف کے مسائلمسجد کے احکام و مسائل

سوال

محلے کی مسجد کے اوپر مسجد کا متولی یا سربراہ اپنے لئے رہائشگاہ یا گھر بناسکتا ہے؟ اگر نہیں بناسکتا تو محلے والوں کی کیا ذمہ داری ہے صرف احتراز کریں یا عملا روک دیں؟جبکہ عملی طور پر روکنے کی صورت میں فساد پھیلنے کا اندیشہ بھی ہو۔

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

چونکہ مسجد کی چھت بھی شرعا مسجد ہی کے حکم میں ہے،اس لئے مسجد کےمتولی یا سربراہ کے لئے مسجد کی چھت پر اپناگھر تعمیر کرنا جائز نہیں ہے۔

اہل محلہ کی ذمہ داری بنتی ہے کہ وہ متولی کواس عمل سے روکیں،اس کو شرعی حکم سے مطلع کیا جائے،فتاوی دکھائے جائیں،البتہ حتی الامکان حکمت اور نرمی سے کام لیا جائے،تاکہ قتل و قتال کی نوبت نہ آئے،جبکہ ناگزیر صورت میں خود لڑنے بھڑنے کی بجائے قانونی راستہ اختیار کیا جائے۔

حوالہ جات

"رد المحتار" (4/ 338):

"ثم إن أبا يوسف يقول يصير وقفا بمجرد القول لأنه بمنزلة الإعتاق عنده، وعليه الفتوى".

"البحر الرائق"(5/ 212):

"فالحاصل أن الترجيح قد اختلف والأخذ بقول أبي يوسف أحوط وأسهل ولذا قال في المحيط: ومشايخنا أخذوا بقول أبي يوسف ترغيبا للناس في الوقف".

"الدر المختار " (4/ 358):

"[فرع] لو بنى فوقه بيتا للإمام لا يضر لأنه من المصالح، أما لو تمت المسجدية ثم أراد البناء منع ولو قال عنيت ذلك لم يصدق تتارخانية، فإذا كان هذا في الواقف فكيف بغيره فيجب هدمه ولو على جدار المسجد، ولا يجوز أخذ الأجرة منه ولا أن يجعل شيئا منه مستغلا ولا سكنى بزازية".

قال العلامة ابن عابدین رحمہ اللہ: (قوله: أما لو تمت المسجدية) أي بالقول على المفتى به أو بالصلاة فيه على قولهما ط وعبارة التتارخانية، وإن كان حين بناه خلى بينه وبين الناس ثم جاء بعد ذلك يبني لا یترك اهـ وبه علم أن قوله في النهر، وأما لو تمت المسجدية، ثم أراد هدم ذلك البناء فإنه لا يمكن من ذلك إلخ فيه نظر؛ لأنه ليس في عبارة التتارخانية ذكر الهدم وإن كان الظاهر أن الحكم كذلك (قوله: فإذا كان هذا في الواقف إلخ) من كلام البحر والإشارة إلى المنع من البناء (قوله: ولو على جدار المسجد) مع أنه لم يأخذ من هواء المسجد شيئا. اهـ. ط ونقل في البحر قبله ولا يوضع الجذع على جدار المسجد وإن كان من أوقافه. اهـ.

قلت: وبه حكم ما يصنعه بعض جيران المسجد من وضع جذوع على جداره فإنه لا يحل ولو دفع الأجرة".

محمد طارق

دارالافتاءجامعۃالرشید

30/شوال1445ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

محمد طارق غرفی

مفتیان

سیّد عابد شاہ صاحب / محمد حسین خلیل خیل صاحب