03182754103,03182754104
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ
ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
ُپرانی قبور کے اوپر سے راستہ بنانے کاحکم
83250جنازے کےمسائلمردوں اور قبر کے حالات کا بیان

سوال

قدیم قبرستانوں میں بعض  قبور اوپر سے مٹ جائیں تو قبور کے اوپر سے پیدل راستہ استعمال کرنے پر، گاڑیاں اور موٹر سائیکل وغیرہ اوپر سے گزار نے پر اور مال مویشیوں کو قبور کے اوپر چرانے پر اور گھاس اورلکڑیاں کاٹنے پر بھی شرعی مسئلہ بیان کریں ۔

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

  بلاضرورتِ  شدیدہ  قبرستان کی زمین میں راستہ  وغیرہ بنانا جائز نہیں ۔ البتہ  اگر   قبرستان کے علاوہ  کہیں اور سے راستہ بنانا ممکن نہ ہو تو عوامی مفادِ کے پیش نظرمٹی ہوئی قبور   کی جگہ راستہ بناسکتے ہیں۔

قبرستان میں جانوروں کو  چرانا مناسب نہیں کیونکہ اس طرح قبریں روندی جائیں گی اور  جانوروں کا پیشاب قبروں پر گرےگا   جس سے میت  کی بے حرمتی ہوگی،البتہ قبرستان سے غیر ضروری گھاس وغیرہ کاٹ  کر جانوروں کو کھلایا جاسکتا ہے ۔

حوالہ جات

قال العلامة ابن نجيم رحمه الله تعالى:ولا يجوز لأهل القرية الانتفاع بالمقبرة الدائرة ،فلو كان فيها حشيش يحش ويرسل إلى الدواب ولا ترسل الدواب فيه.(البحر الرائق:5/ 275)

            قال جمع من العلماء رحمهم الله تعالى:‌سئل ‌القاضي ‌الإمام شمس الأئمة محمود الأوزجندي عن مسجد لم يبق له قوم وخرب ما حوله واستغنى الناس عنه، هل يجوز جعله مقبرة؟ قال: لا. وسئل هو أيضا عن المقبرة في القرى إذا اندرست ولم يبق فيها أثر الموتى لا العظم ولا غيره هل يجوز زرعها واستغلالها؟ قال: لا، ولها حكم المقبرة، كذا في المحيط .فلو كان فيها حشيش يحش ويرسل إلى الدواب ولا ترسل الدواب فيها، كذا في البحر الرائق. ( الفتاوى الهندية:2/ 470)

      قال العلامة الزيلعي رحمه الله تعالى:(وإن جعل شيء من الطريق مسجدا صح كعكسه) معناه إذا بنى قوم مسجدا واحتاجوا إلى مكان ليتسع فأدخلوا شيئا من الطريق في المسجد وكان ذلك لا يضر بأصحاب الطريق جاز ذلك وكذا إذا ضاق المسجد على الناس وبجنبه أرض لرجل تؤخذ أرضه بالقيمة كرها لما روي عن أنهم لما ضاق المسجد الحرام أخذوا أرضين بكره من أصحابها بالقيمة وزادوا في المسجد الحرام وقوله كعكسه أي كما جاز عكسه وهو ما إذا جعل في المسجد ممر لتعارف أهل الأمصار في الجوامع وجاز لكل أحد أن يمر فيه حتى الكافر إلا الجنب والحائض والنفساء لما عرف في موضعه وليس لهم أن يدخلوا فيه الدواب والله أعلم بالصواب. (تبيين الحقائق:3/ 332)

قال جمع من العلماء رحمهم الله تعالى:ويكره قطع الحطب والحشيش من المقبرة فإن كان يابسا لا بأس به، كذا في فتاوى قاضي خان. والمشي في المقابر بنعلين لا يكره عندنا، كذا في السراج الوهاج.  ( الفتاوى الهندية:1/ 167)

ہارون عبداللہ

دارالافتاء جامعۃ الرشید،کراچی

08شعبان1445ھ

 

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

ہارون عبداللہ بن عزیز الحق

مفتیان

فیصل احمد صاحب / شہبازعلی صاحب