021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
ایک بیوہ،دوبیٹیاں،اورتین بھائی کےدرمیان تقسیم میراث
76571تقسیم جائیداد کے مسائلمتفرّق مسائل

سوال

مفتی صاحب گزارش یہ ہےکہ ایک آدمی وفات پاگیاہےاوراس کےورثامیں ایک بیوہ،دو بیٹیاں اورتین بھائی ہیں جبکہ والدین کاانتقال ہوچکاہےمیت کاترکہ کس طرح تقسیم ہوگا؟جواب عنایت فرماکرعنداللہ ماجورہوں ۔

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

میت کےکل ترکہ( منقولہ وغیرمنقولہ اشیاء) میں سےتجہیزوتکفین کاخرچ نکالنےکےبعد،اگران کےذمہ قرض وغیرہ مالی واجبات کی ادائیگی ہوتوانہیں اداکیاجائےگا،پھراگرمرحوم نےکوئی جائزوصیت کی ہوتوباقی ماندہ ترکہ سےایک تہائی تک اسےپوراکیاجائےگا۔ اس کےبعدجوترکہ بچےگاوہ وورثاءمیں شرعی حصوں کےمطابق تقسیم ہوگا۔ صورت مسئولہ میں میت کی ایک بیوہ دوبیٹیاں اورتین بھائی ورثاءمیں شامل ہیں۔شریعت نےان میں سےہرایک کا"وراثت "میں الگ الگ حصہ مقررکیاہے، لہذامرحوم کےترکہ کے ایک سوچوالیس حصےبنائےجائیں گے،جن میں سےبیوہ کواٹھارہ حصےملیں گےاورہربیٹی کواٹھتالیس حصےملیں گےجبکہ ہر بھائی کو دس حصےملیں گے۔ فیصدکےاعتبارسےبیٹوں کاکل حصہ12.5%ہوگاجن میں سےہرایک بیٹی کاحصہ33.333% ہوگا،اورہربھائی کا حصہ 10%فیصدہوگا ۔ عددی اورفیصدی حصےکےمطابق مزید تفصیل نیچےدیےگئےٹائیبل پرملاحظہ فرمائیں : نمبرشمار نام ورثہ عددی حصے فیصدی حصے 1 بیوہ 18 12.5% 2 بیٹی 48 33.3333% 3 بیٹی 48 33.3333% 4 بھائی 10 6.9444% 5 بھائی 10 6.9444% 5 بھائی 10 6.9444% مجموعہ 144 100%

حوالہ جات
قال اللہ تبارك وتعالي: ﵟيُوصِيكُمُ ٱللَّهُ فِيٓ أَوۡلَٰدِكُمۡۖ لِلذَّكَرِ مِثۡلُ حَظِّ ٱلۡأُنثَيَيۡنِۚ ﵞ [النساء: 11] ﵟلِّلرِّجَالِ نَصِيبٞ مِّمَّا تَرَكَ ٱلۡوَٰلِدَانِ وَٱلۡأَقۡرَبُونَ وَلِلنِّسَآءِ نَصِيبٞ مِّمَّا تَرَكَ ٱلۡوَٰلِدَانِ وَٱلۡأَقۡرَبُونَ مِمَّا قَلَّ مِنۡهُ أَوۡ كَثُرَۚ نَصِيبٗا مَّفۡرُوضٗا ٧ﵞ [النساء: 7] «المبسوط للسرخسي» (29/ 146): ولا مزاحمة بين العصبات وأصحاب الفرائض،ولكن أصحاب الفرائض مقدمون فيعطون فريضتهم، ثم ما بقي للعصبة قل، أو كثر. «منحة السلوك في شرح تحفة الملوك» (ص437): (أما العصبة بنفسه)۔۔۔وهم أربعة أصناف: جزء الميت) أي البنون، ثم بنوهم وإن سفلوا، (ثم أصل الميت) أي الأب، ثم الجد أب الأب وإن علا، (‌ثم ‌جزء ‌أبيه) ‌أي ‌الأخوة، ثم بنوهم وإن سفلوا (ثم جزء جده) أي الأعمام، ثم بنوهم وإن سفلوا «مجمع الأنهر في شرح ملتقى الأبحر» (2/ 767): (ويقدم ‌جزء ‌الميت) أي وترتيبهم كترتيب العصبات فيقدم فروعه (وهم أولاد البنات وأولاد بنات الابن وإن سفلن ثم) يقدم (أصله) أي أصل الميت (وهم الأجداد الفاسدون) وإن علوا كأبي أم الميت وأبي أمه (والجدات الفاسدات)وإن علون كأم أبي أم الميت وأم أم أبي أمه (ثم) يقدم (جزء أبيه وهم أولاد الأخوات) وإن سفلوا سواء كانت تلك الأولاد ذكورا أو إناثا وسواء كانت الأخوات لأب وأم أو لأب أو لأم (وأولاد الإخوة لأم وبنات الإخوة) وإن سفلن سواء كانت الأخوة من الأبوين أو من أحدهما (ثم) يقدم (جزء جده وهم العمات والخالات والأخوال والأعمام لأم) فإنهم إخوة لأبيه من أمه واعتبر فيهم كونهم لأم؛ لأن العم من الأبوين أو من الأب عصبة (وبنات الأعمام) مطلقا (ثم أولاد هؤلاء ثم جزء جد أبيه أو أمه وهم عمات الأب أو الأم وخالاتهما وأخوالهما وأعمام الأب لأم وأعمام الأم وبنات أعمامهما وأولاد أعمام الأم) فإن جميعها من ذوي الأرحام «حاشية ابن عابدين = رد المحتار ط الحلبي» (6/ 806): واذا انكسر سهام فريق عليهم ضربت عددهم في أصل المسألة) وعولها إن كانت عائلة

عبدالقدوس

دارالافتاء،جامعۃ الرشیدکراچی

۲۴شعبان۱۴۴۳

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

عبدالقدوس بن محمد حنیف

مفتیان

سیّد عابد شاہ صاحب / محمد حسین خلیل خیل صاحب