78500 | طلاق کے احکام | صریح طلاق کابیان |
سوال
دا ېوه نکاح شوۍ خزه وه چۍ ده خاوند په کور کۍ ېې په څه مسله باندۍ جګړه جوړه شوه ده جګړۍ ده وجے نہ دغه خزه په خفګان ده پلار کور ته لاړه چۍ خاوند په دغه خزۍ پسۍ خپل کور ته ده راواستلو دپاره ٢ ځله لاړو خو خزه ده خاوند سره رانغله په درېم ځل پسۍ بېا لاړو ’’ رازه چۍ خپل کور ته ځو او که نا وس ځما سره ځمونګ کور ته لا نړۍ نو ځما نه به پاتۍ ېې‘‘ او ده خاوند نېت په دغه وقت کۍ ده طلاق وو خو په هغه ټېم دا ده خپل خوند سره رانغله او بېا يوه ورځ بعد راغله دا چې راغله ده خاوند کور ته خاوند ترېنه څه لګ وقت پس دوبﺉ ته لاړو ېو کال تېر شو خاوند ېو کال بعد واپس ده دوبﺉ نه خپل کور ته راغے بېا ده دې ده خزے ده خور واده دوۍ کراچۍ ته لاړالو هلته ورته خاوند اووۍ که تا ده دۍ خلقو نه شرېعتۍ پرده ونکړه په ما به په شلو 20 طلاقو طلاقه ېې ده کراچۍ نه واپس بېا خپل کلۍ کور ته واپس راغلو ده دۍ خزۍ ده دۍ خاوند سره په څه خبره جنګ جوړ شو دا په مولوۍ صاحب پسۍ لاړه چې دۍ خاوند په ما باندۍ دا شرطونه اېخودلې دۍ او دا شرطونه ما مات کړۍ دۍ مولوۍ صاحب دا فېصله وکړه چې دا خزه په دۍ سړۍ طلاقه شوېده ده مولوۍ صاحب ده فېصلے نہ بعد درۍ 3 مېاشتے دہ خپل پلار په کور ناسته وه او ده خاوند نه ېې خپل مهر هم اغستے دے درے میاشتے بعد دا خځه ده خپل خاوند کور بېا واپس راغله وس ده خزے او ده خاوند دا خواهش دے چۍ مونګ دا خپل کور بېا جوړاول غواړو واس شرېعت مونګ ته ده جوړاښت کومه لار خاېې
اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ
کہ واقعی دے خزے شرطو نہ مات کڑی وی نو پہ دے خزے باندے درے طلاقہ واقع شوی دی اووس پہ موجودہ حالت کی د دوئی پہ مابین کی بیانکاح نہ شی کیدے۔البتہ کہ داخزہ خپل عدت تیرکی اوبیادھغہ نہ پس داخزہ بل سڑی سرہ شرعی نکاح اوکی اونکاح نہ پس ھغہ خاوندسرہ کوروالے(صحبت) ہم اوکی او دھغہ نہ پس ھغہ سڑےدےخزےلہ دہ کومی وجہی پہ بنیاد طلاق ورکی یاھغہ مڑشی اود طلاقو یاخاوند د مرگ نہ روستو دا خزہ خپل عدت تیر کی نو بیا دوئی دواڑہ دخپلی رضامندئی سرہ دوبارہ نکاح کولے شی۔
حوالہ جات
الدر المختار وحاشية ابن عابدين (رد المحتار) (3/ 410)
(حتى يطأها غيره ولو) الغير (مراهقا) يجامع مثله، وقدره شيخ الإسلام بعشر سنين،
الدر المختار وحاشية ابن عابدين (رد المحتار) (3/ 410)
(قوله: حتى يطأها غيره) أي حقيقة، أو حكما، كما لو تزوجت بمجبوب فحبلت منه كما سيأتي، وشمل ما لو وطئها حائضا، أو محرمة، وشمل ما لو طلقها أزواج كل زوج ثلاثا قبل الدخول فتزوجت بآخر ودخل بها تحل للكل بحر، ولا بد من كون الوطء بالنكاح بعد مضي عدة الأول لو مدخولا بها، وسكت عنه لظهوره. ثم اعلم أن اشتراط الدخول ثابت بالإجماع فلا يكفي مجرد العقد. قال القهستاني: وفي الكشف وغيره من كتب الأصول أن العلماء غير سعيد بن المسيب اتفقوا على اشتراط الدخول، وفي الزاهدي أنه ثابت بإجماع الأمة. وفي المنية أن سعيدا رجع عنه إلى قول الجمهور، فمن عمل به يسود وجهه ويبعد، ومن أفتى به يعزر، وما نسب إلى الصدر الشهيد فليس له أثر في مصنفاته بل فيها نقيضه. وذكر في الخلاصة عنه أن من أفتى به فعليه لعنة الله والملائكة والناس أجمعين، فإنه مخالف الإجماع ولا ينفذ قضاء القاضي به وتمامه فيه.
الفتاوى الهندية (1/ 385)
ولو قال ترا طلاق دادم خريدي كفت خريدم وخويش راسه طلاق دادم شوى كفت رستى إن عنى بقوله رستى الإجازة وقع الطلقات الثلاث وإلا فواحدة رجعية كذا في العتابية.
ولو قال ترا طلاق دادم خريدي كفت خريدم وخويش راسه طلاق دادم شوى كفت رستى إن عنى بقوله رستى الإجازة وقع الطلقات الثلاث وإلا فواحدة رجعية كذا في العتابية.
نواب الدین
دار الافتاء جامعۃ الرشید کراچیط
۱۹جمادی الاولی۱۴۴۴ھ
واللہ سبحانہ وتعالی اعلم
مجیب | نواب الدین | مفتیان | سیّد عابد شاہ صاحب / محمد حسین خلیل خیل صاحب |