021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
ناسمجھ بچے کے طواف کے بارے میں مختلف سوالات کے جوابات
55896.4حج کے احکام ومسائلحج کے جدید اور متفرق مسائل

سوال

مسائل حج میں سے ایک مسئلہ یہ ہے کہ ولی ناسمجھ بچے کوگودمیں لے طواف کرائےگا۔ ۱۔ اس مسئلہ میں ناسمجھ بچے کی عمر اندازاکتنی ہے ؟ ۲۔ نیز کتابوں میں صرف طواف کاحکم مذکورہے ،سعی کی صورت میں کیاحکم ہوگا؟ ۳۔ اگربچے کوگودمیں اٹھا تاہے ،سینے سے لگاکر یاپڈھی پربٹھاتاہے تواستلام ورمل کرنے میں مشکل ہوگی۔ ۴۔ اگرولی نے بچے کوکندھے پراٹھایااوراس نے جھک کر ولی کاسر ڈھانپ لیاتوصدقہ وغیرہ واجب ہوگایانہیں ؟ ۵۔بچہ اگرناسمجھ ہے مگرخودچل سکتاہے توخود طواف کرے گایاولی کرائے گا؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

۱۔ناسمجھ کی عمر 7 سال سے کم ہے ۔ ۲۔ طواف کی طرح سعی کابھی یہی حکم ہے ۔ ۳۔ اگرمشکل ہواوربچہ خودچکرلگاسکتاہوتواس سے چکرلگوائے ،اوراگربہت چھوٹاہوتواس کوتواٹھاکر بھی رمل واستلام کیاجاسکتاہے ۔ ۴۔اگربچہ نے ولی کاسرڈھانپ دیاتوولی پرکچھ واجب نہ ہوگا۔ ۵۔بچہ اگرناسمجھ ہے لیکن خودچل سکتاہے توخودطواف کرناچاہئے ،ولی بھی کرواسکتاہے ۔
حوالہ جات
o " بدائع الصنائع" 2 / 358: واحرام الصبى العاقل وقع صحيحا لكنه غير لازم لكونه غير مخاطب فكان محتملا للانتقاض. " البحر الرائق" 6 / 371: ( قوله : فلو أحرم صبي ، أو عبد فبلغ أو عتق فمضى لم يجز عن فرضه ) ؛ لأن الإحرام انعقد للنفل فلا ينقلب للفرض وهو وإن كان شرطا عندنا لكنه شبيه بالركن من حيث إمكان اتصال الأداء به فاعتبرنا الشبه فيما نحن فيه احتياطا وفي إسناد الإحرام إلى الصبي دليل على صحته منه وهو محمول على ما إذا كان يعقله فإن كان لا يعقله فأحرم عنه أبوه صار محرما فينبغي أن يجرده قبله ويلبسه إزارا و رداء ولما كان الصبي غير مخاطب كان إحرامه غير لازم ولذا لو أحصر وتحلل لا دم عليه ولا جزاء ولا قضاء ۔ "رد المحتار" 8 / 339: المراد من الصبي العاقل هو المميز۔۔۔۔۔ (مجمع الأنهر في شرح ملتقى الأبحر - (ج 6 / ص 215) الصبي الغير المميز لا يصح إحرامه ولا أداؤه ، بل يصحان من وليه له ، فيحرم عنه من كان أقرب إليه ، فلو اجتمع والد وأخ يحرم الوالد ومثله المجنون ، إلا أنه إذا جن بعد الإحرام يلزمه الجزاء ويصح منه الأداء وتمامه في اللباب۔ " مجمع الأنهر في شرح ملتقى الأبحر" 2 / 500: والمراد بالصبي العاقل المميز وهو من بلغ سبع سنين فما فوقها لأنه روي أن النبي صلى الله تعالى عليه وسلم عرض الإسلام على علي رضي الله تعالى عنه وهو ابن سبع فأجابه إليه وقيل الذي يعقل أن الإسلام سبب النجاة ويميز الخبيث من الطيب والحلو من المر۔
..
واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

محمّد بن حضرت استاذ صاحب

مفتیان

محمد حسین خلیل خیل صاحب / سعید احمد حسن صاحب