03182754103,03182754104

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
اپنے مقروض کوزکاۃ دے کر قرض کی وصولی کا حکم
68251زکوة کابیانمستحقین زکوة کا بیان

سوال

زید نے بکر کو کچھ رقم قرض کے طور پر دی، اب بکر میں وہ رقم واپس کرنے  کی استطاعت نہیں ، کیا زید اس رقم کے لیے زکاۃ کی نیت کرسکتا ہے، جبکہ بکر زکاۃ کا مصرف ہے۔

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

بکر اگر زکاۃکا مستحق ہے تو اس کو زکاۃ دینا جائز ہے، لیکن  قرض  کو زکاۃ  میں منہا کرنے کی نیت درست نہیں ہے۔ البتہ اس کو نقد  زکاۃ کی رقم دیں اور جب وہ قبضہ کرلے تو اس سے اپنا قرض   وصول کرلیں تو آپ کی زکاۃ ادا ہوجائے گی اور قرض بھی وصول ہوجائے گا ۔ اسی طرح اگر بکر  زکاۃ وصول  کرنے اور قرض ادا کرنے کی وکالت کسی کو دے دے تو اس  وکیل کو زکاۃ دے دی جائے  پھر وہ اس سے قرض ادا کرلے تو یہ بھی درست ہے۔

حوالہ جات
قال العلامة الكاساني رحمه الله:وأداء الدين عن العين لا يجوز، بأن كان له على فقير خمسة دراهم ،وله مائتا درهم عين ،حال عليها الحول، فتصدق بالخمسة على الفقير ناويا عن زكاة المائتين؛ لأنه أداء الناقص عن الكامل؛ فلا يخرج عما عليه. والحيلة في الجواز أن يتصدق عليه بخمسة دراهم عين، ينوي عن زكاة المائتين ،ثم يأخذها منه قضاء عن دينه ،فيجوز، ويحل له ذلك. (بدائع الصنائع :2/ 43) قال العلامة الحٍصكفي رحمه الله: واعلم أن أداء الدين عن الدين، والعين عن العين وعن الدين يجوز، وأداء الدين عن العين، وعن دين سيقبض لا يجوز. وحيلة الجواز أن يعطي مديونه الفقير زكاته ، ثم يأخذها عن دينه. (الدر المختار:2/ 270) قال العلامة ابن عابدين رحمه الله: قوله:( وحيلة الجواز) :أي فيما إذا كان له دين على معسر، وأراد أن يجعله زكاة عن عين عنده، أو عن دين له على آخر سيقبض. قوله: (أن يعطي مديونه إلخ): قال في الأشباه: وهو أفضل من غيره ،أي لأنه يصير وسيلة إلى براءة ذمة المديون. (رد المحتار:2/ 271)
..
واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

متخصص

مفتیان

ابولبابہ شاہ منصور صاحب / شہبازعلی صاحب