021-36880325,0321-2560445

5

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
گاؤں میں جمعہ کا حکم
68250نماز کا بیانجمعہ و عیدین کے مسائل

سوال

ہمارےگاؤں مونگن میں مقامی علماءکی رائے سے جمعہ ہوتاہے (اس گاؤں کی آبادی تقریبا تین ساڑھے تین ہزار ہوگی۔اس  گاؤں میں کریانےکےدس دکانیں ہیں اور6دکانیں درزی کی ہیں، تین پرائیویٹ سکول ہیں اورپنچائیت کانظام بھی ہے، اسکےعلاوہ دوڈاکٹربیٹھتے ہیں۔ اس گاؤں کےتقریباتین چارسوگھراورروزمرہ کی جملہ ضروریات میں سےاکثرتومل جاتی ہیں کچھ چیزیں نہیں ملتی مثلا:فوٹو سٹیٹ اوربل جمع کرناوغیرہ)۔

اس گاؤں کےمضافات  میں ایک محلہ ہے(نکہ)اس محلےکے22گھر ہیں اورتقریبا35،40مردہیں اس محلے میں کوئی دکان ،اورروزمرہ کی جملہ اشیاء موجودنہیں ہیں، نیز یہ محلہ گاؤں سے تقریبا1 کلو میٹر کے فاصلے پر ہے ،  اور اس محلہ  کا مستقل نام  اور مستقل حیثیت ہے ۔محلےکےلوگ کہہ رہےہیں کہ یہاں بھی جمعہ کی نماز  ہونی چاہیےآیااس محلےمیں جمعہ قائم کرنادرست ہے کہ نہیں اس کی وضاحت فرمائیں۔ اورجمعہ کےقائم کرنے کی شرائط بھی بھیج دیں۔

o

جمعہ قائم کرنے کے لیے شہر یا قصبہ ہونا شرط ہے،  آثار وعلامات کے اعتبار سے شہر کی تعریف یوں کی جاتی ہے: ایسی جگہ  جہاں گلی کوچے ہوں، محلے ہوں، ضروری پیشہ ور رہتے ہوں، ڈاکخانہ ہو،شفاخانہ ہو یاحکیم یا ڈاکٹرہو، نزاعات کا فیصلہ کرنے کے لیے حاکم ہو، روز مرہ  کی ضروریات کے لیے باقاعدہ بازار ہو ۔

جو محلہ سوال میں مذکور ہے ، وہ نہ شہر ہے، نہ  قصبہ  نہ بڑا گاؤں ہے، لہٰذا  وہاں جمعہ صحیح نہیں ہے۔

جمعہ کی شرائط :

       کسی شخص پر  جمعہ  واجب ہونے کی6 شرطیں ہیں:

(1)آزاد ہونا      (2) مذکر ہونا     (3) مقیم ہونا     (4)صحت مند ہونا                                                                                   ( 5) پاؤں کا سلامت ہونا                                           (6) آنکھوں کا صحیح سالم ہونا۔

          جبکہ  نماز جمعہ قائم کرنے کے لیے درج ذیل 7 شرائط ہوتے  ہیں:

(1)مصرکا ہونا                                                                                                                                  (2)سلطان یا  اس کے نائب کا ہونا         )اگر اسلامی ریاست ہو تو یہ شرط ہے  ، لیکن اگر اسلامی ریاست نہ ہو تو پھر مسلمان  جمع ہوکر ایک شخص کو مقرر کرلیں اور وہ جمعہ پڑھادے)                             (3)نماز ظہر کا وقت ہونا          (4)خطبہ دینا                                                    (5)خطبہ کا  نماز سے مقدم ہونا          (6)جماعت کا ہونا                                                           (7)اذن عام ہونا۔

حوالہ جات

قال العلامة الكاساني رحمه الله: أما بيان شرائط الجمعة.فللجمعة شرائط، بعضها يرجع إلى المصلي، وبعضها يرجع إلى غيره.أما الذي يرجع إلى المصلي فستة: العقل، والبلوغ، والحرية والذكورة، والإقامة، وصحة البدن فلا تجب الجمعة على المجانين والصبيان والعبيد إلا بإذن مواليهم، والمسافرين والزمنى، والمرضى. ... وأما الشرائط التي ترجع إلى غير المصلي فخمسة في ظاهر الروايات، المصر الجامع، والسلطان، والخطبة، والجماعة، والوقت.(بدائع الصنائع :1/ 258، 259) قال العلامة الحصكفي رحمه الله:(ويشترط لصحتها) سبعة أشياء:الأول: المصر...وفناؤہ...الثاني:السلطان...الثالث: وقت الظهر...الرابع: الخطبة فيه... الخامس:كونها قبلها....السادس:الجماعة... السابع: الإذن العام.(الدر المختار:5-25) وقال أيضا:وروي عن أبي حنيفة :أنه بلدة كبيرة فيها سكك، وأسواق، ولها رساتيق، وفيها وال يقدر على إنصاف المظلوم من الظالم بحشمه ،وعلمه ،أو علم غيره ،والناس يرجعون إليه في الحوادث ،وهو الأصح. (بدائع الصنائع :1/ 260) قال العلامة ابن عابدين رحمه الله: قال في شرح المنية:و الحد الصحيح[للمصر] ما اختاره صاحب الهداية، أنه الذي له أمير، وقاض ينفذ الأحكام، ويقيم الحدود ،وتزييف صدر الشريعة له عند اعتذاره عن صاحب الوقاية، حيث اختار الحد المتقدم بظهور التواني في الأحكام ،مزيف بأن المراد القدرة على إقامتها على ما صرح به في التحفة عن أبي حنيفة: أنه بلدة كبيرة فيها سكك، وأسواق، ولها رساتيق ،وفيها وال يقدر على إنصاف المظلوم من الظالم بحشمته، وعلمه، أو علم غيره، يرجع الناس إليه فيما يقع من الحوادث، وهذا هو الأصح. اهـ. إلا أن صاحب الهداية ترك ذكر السكك ،والرساتيق ؛لأن الغالب أن الأمير والقاضي الذي شأنه القدرة على تنفيذ الأحكام وإقامة الحدود لا يكون إلا في بلد كذلك. اهـ. (رد المحتار:2/ 137) وقال أيضا:وعبارة القهستاني: تقع فرضا في القصبات ،والقرى الكبيرة التي فيها أسواق. قال أبوالقاسم: هذا بلا خلاف إذا أذن الوالي أو القاضي ببناء المسجد الجامع وأداء الجمعة ؛لأن هذا مجتهد فيه فإذا اتصل به الحكم صار مجمعا عليه، وفيما ذكرنا إشارة إلى أنه لا تجوز في الصغيرة التي ليس فيها قاض، ومنبر، وخطيب، كما في المضمرات .والظاهر أنه أريد به الكراهة؛ لكراهة النفل بالجماعة؛ ألا ترى أن في الجواهر لو صلوا في القرى لزمهم أداء الظهر، وهذا إذا لم يتصل به حكم، فإن في فتاوى الديناري: إذا بني مسجد في الرستاق بأمر الإمام فهو أمر بالجمعة اتفاقا على ما قال السرخسي. اهـ. فافهم. والرستاق: القرى، كما في القاموس. (رد المحتار:2/ 138) قال العلامة ابن عابدين رحمه الله:فلو الولاة كفارا يجوز للمسلمين إقامة الجمعة، ويصير القاضي قاضيا بتراضي المسلمين، ويجب عليهم أن يلتمسوا واليا مسلما. اهـ. (رد المحتار:2/ 144) وفي الهندية:والي مصر مات، فصلى بهم خليفة الميت ،أو صاحب الشرط، أو القاضي جاز، فإن لم يكن ثمة واحد منهم، واجتمع الناس على رجل، فصلى بهم جاز.كذا في السراجية. (1/ 146)
..

n

مجیب

متخصص

مفتیان

ابولبابہ شاہ منصور صاحب / شہبازعلی صاحب

جواب دیں

آپ کا ای میل ایڈریس شائع نہیں کیا جائے گا۔