021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
سال کےاندراندر نصاب میں اضافہ ہواتواس پربھی زکوۃ لازم ہے
76052زکوة کابیانسامان تجارت پر زکوۃ واجب ہونے کا بیان

سوال

اگرمیں صاحب نصاب ہوں اورآج سےمیرانصاب کاسال شروع ہواہےاوربعدمیں سال مکمل ہونےسےایک دن پہلے میرےپاس کچھ مال تجارت آجاتاہےمثلا :ایک پلاٹ تجارت کی نیت سےلےلیتاہوں توکیازکوۃاس پردینی ہوگی؟ جبکہ یہ پلاٹ سال ختم ہونےسےایک دن پہلےمیرےپاس آیا۔

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

اگرکسی مسلمان،عاقل،بالغ شخص کی ملکیت میں "ساڑھےسات تولے سونا"یا "ساڑھےباون تولے چاندی" یاان دونوں میں سےتھوڑی تھوڑی مقدارہو،اوران دونوں کی قیمت  "ساڑھےباون تولےچاندی" کےبرابرہوتوزکوۃ کانصاب پورا ہونےکی وجہ سےزکواۃ واجب ہوگی۔اسی طرح اگر"نقدرقم"یا"مال تجارت" موجود ہو،یایہ دونوں اتنی مقدارمیں ہوں کہ ان کوملاکرساڑھےباون تولہ چاندی کی قیمت کےبرابربنے،اورمالک بننےکےدن سےچاندکے حساب سےسال گزرجائےتوپھر مجموعی مال کاچالیسوان حصہ یعنی  ڈھائی فیصد زکوۃادا کرنا  ہوگی۔

اس طرح نصاب کامالک بننےکےبعداگرصاحب نصاب شخص کےپاس،سال مکمل ہونےسےپہلےمزیدسونا، چاندی یانقدرقم یامال تجارت آجائے (جیسا کہ آپ کے پاس تجارت کی نیت سےمزیدایک پلاٹ آیاہے)توجنس ایک ہونےکی صورت میں اس مال پربھی زکوۃ واجب ہوگی،کیونکہ نصاب ہرہرجزءپرالگ سےسال گزرناضروری نہیں، لہذا جب کوئی شخص صاحب نصاب بن جائےتواس کےبعدسال کےدرمیان مال کی کمی پیشی سےکوئی فرق نہیں پڑتا،بلکہ صاحب نصاب شخص کوسال مکمل ہونےکےدن دیکھناہوگاکہ اس کےپاس کل کتنا مال ہے؟چنانچہ اس دن جتنابھی مال ہواس کا ڈھائی فیصد زکوۃ فرض ہوگی۔

حوالہ جات
«الدر المختار شرح تنوير الأبصار وجامع البحار» (ص132):
(نصاب الذهب عشرون مثقالا والفضة مائتا درهم كل عشرة) دراهم (وزن سبعة مثاقيل)
«سنن ابن ماجه» (1/ 571 ت عبد الباقي):
عن عمرة، عن عائشة، قالت: سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول: «‌لا ‌زكاة ‌في ‌مال ‌حتى ‌يحول ‌عليه ‌الحول»
«بدائع الصنائع في ترتيب الشرائع» (2/ 16):
لما روي أن رسول الله - صلى الله عليه وسلم - لما كتب كتاب الصدقات لعمرو بن حزم ذكر فيه الفضة ليس فيها صدقة حتى تبلغ مائتي درهم فإذا بلغت مائتين ففيها خمسة دراهم
«حاشية ابن عابدين = رد المحتار ط الحلبي» (2/ 303):
وقيمة ‌العرض) للتجارة (تضم إلى الثمنين) لأن الكل للتجارة وضعا وجعلا (و) يضم (الذهب إلى الفضة) وعكسه بجامع الثمنية (قيمة)
«حاشية ابن عابدين = رد المحتار ط الحلبي» (2/ 302):
(وشرط كمال النصاب) ولو سائمة (في ‌طرفي ‌الحول) ‌في ‌الابتداء للانعقاد وفي الانتهاء للوجوب (فلا يضر نقصانه بينهما) فلو هلك كله بطل الحول.
«بدائع الصنائع في ترتيب الشرائع» (2/ 19):
فأما إذا كان له الصنفان جميعا فإن لم يكن كل واحد منهما نصابا بأن كان له عشرة مثاقيل ومائة درهم ‌فإنه ‌يضم ‌أحدهما ‌إلى الآخر في حق تكميل النصاب عندنا…….(ولنا) ما روي عن بكير بن عبد الله بن الأشج أنه قال: مضت السنة من أصحاب رسول الله - صلى الله عليه وسلم - بضم الذهب إلى الفضة والفضة إلى الذهب في إخراج الزكاةولأنهما مالان متحدان في المعنى الذي تعلق به وجوب الزكاة فيهما وهو الإعداد للتجارة بأصل الخلقة والثمنية فكانا في حكم الزكاة كجنس واحد ولهذا اتفق الواجب فيهما وهو ربع العشر على كل حال وإنما يتفق الواجب عند اتحاد المال.
وأما عند الاختلاف فيختلف الواجب وإذا اتحد المالان معنى فلا يعتبر اختلاف الصورة كعروض التجارة ولهذا يكمل نصاب كل واحد منهما بعروض التجارة ولا يعتبر اختلاف الصورة، كما إذا كان له أقل من عشرين مثقالا وأقل من مائتي درهم وله عروض للتجارة ونقد البلد في الدراهم والدنانير سواء فإن شاء كمل به نصاب الذهب وإن شاء كمل به نصاب الفضة وصار كالسود مع البيض بخلاف السوائم؛ لأن الحكم هناك متعلق بالصورة والمعنى وهما مختلفان صورة ومعنى فتعذر تكميل نصاب أحدهما بالآخر.

عبدالقدوس

دارالافتاء،جامعۃ الرشیدکراچی

۱۹رجب المرجب۱۴۴۳

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

عبدالقدوس بن محمد حنیف

مفتیان

سیّد عابد شاہ صاحب / سعید احمد حسن صاحب