021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
تقسیم میراث کب تام ہوگی؟
70176میراث کے مسائلمیراث کے متفرق مسائل

سوال

جب بھائیوں نےآپس میں زمین تقسیم کرلی،تو یہ تقسیم کب تام ہوگی،یعنی نفس تقسیم سےہی تام ہوگی یا ہربھائی کا اپنےحصہ پر قبضہ یاتصرف کرناضروری ہے، جبکہ اس کےبعد اس کو نہ  توڑا جا سکے؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

  مشترک مال کی تقسیم اگرشرکاء کی رضامندی سےہوتوتقسیم کے اتمام کےلیےضروری ہے کہ تقسیم کےبعد ہر بھائی اپنےحصہ پر قبضہ کرے یا قاضی کے فیصلہ سےہرایک کےحصہ کا تعین ہوجائے  یاتقسیم کےبعد قرعہ سے ہرایک کےحصہ کا تعین ہوجائےتو تقسیم تام ہوجائےگی،اس کےبعدکسی کورجوع کااختیار نہیں ہے،کیونکہ تقسیم میں تبادلہ کامفہوم ہےاور طرفین کی رضامندی سےتبادلہ ہوجانےکےبعد دوبارہ اس کا فسخ کرنا جانبین کی رضامندی پر موقوف ہے ۔لہذاتقسیم کےبعد کسی کوبھی اسےیکطرفہ طورپرختم کرنےکا اختیار نہیں ہے، البتہ اگر سب باہمی رضامندی سےدوبارہ تقسیم کرنا چاہیں تواس کی گنجائش ہے۔

حوالہ جات
الفتاوى الهندية (41/ 254)
 يجب أن يعلم بأن الملك لا يقع لواحد من الشركاء في سهم بعينه بنفس القسمة بل يتوقف ذلك على أحد معان أربعة : إما القبض أو قضاء القاضي أو القرعة أو بأن يوكلوا رجلا يلزم كل واحد منهم سهما كذا في الذخيرة .
شرح السير الكبير (3/ 121)
 يوضح الفرق بين القسمة والبيع أن القسمة بهذه الصفة لا تتم بهذہ وحده بل به وبالمسلمين فإنهم يقبضون أنصباءهم كما يقبض هو نصيبه ولا تتم القسمة إلا بالقبض فإذا كان تمام القسمة بهم جميعاً كان مستقيماً فأما البيع لو صح كان تمامه به وحده والبيع لا يتم بالواحد مباشرة من الجانبين .
ألا ترى أن أحد الورثة لو قسم التركة برضاء سائر الورثة وقبض كل واحد منهم نصيبه بعد الإقراع جاز.
مجلة الأحكام العدلية (ص: 224)
المادة (1156) تتم القسمة بإجراء الاقتراع كاملا.
المادة (1157) لا يسوغ الرجوع عن القسمة بعد تمامها.
تبيين الحقائق شرح كنز الدقائق وحاشية الشلبي (5/ 265)
ولو اصطلحوا فاقتسموا جاز لما ذكرنا أن فيها معنى المبادلة وهي تشبه القضاء فتجوز بالتراضي كسائر المعاوضات والتحكيم إلا إذا كان فيهم صغير لأن تصرفه لا ينفذ ولا ولاية لهم عليه.
العناية شرح الهداية (9/ 429)
(ولو اصطلحوا فاقتسموا جاز، إلا إذا كان فيهم صغير فيحتاج إلى أمر القاضي) لأنه لا ولاية لهم عليه۔

ضیاء اللہ 

دارالافتاء جامعۃ الرشیدکراچی

11صفر المظفر1442ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

ضیاء اللہ بن عبد المالک

مفتیان

سیّد عابد شاہ صاحب / سعید احمد حسن صاحب