021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
واقف کاامام کووقف گھر کی دوسری منزل بنانے سے روکنا
71702وقف کے مسائلمسجد کے احکام و مسائل

سوال

      کیافرماتے ہیں مفتیان کرام اس مسئلہ کے بارے میں کہ ایک بندہ نے مسجد کے لیے جگہ وقف کردی اور برابر میں امام کو گھر بنانے کے لیے بھی جگہ وقف کردی ،مسجد اور گھر کی تعمیر مکمل ہونے کے بعد امام مسجد اسی گھر کے اوپر دوسری منزل بنانا چاہتا ہے،جبکہ واقف اس سے منع کر رہا ہے، لہذا شریعت کے مطابق اس مسئلہ میں رہنمائی مطلوب ہے۔شکریہ۔

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

      اگر امام دوسری منزل ذاتی رہائش کی ضرورت سے بنا رہا ہوتو ایسی صورت میں واقف کو منع کرنے کا اختیار نہیں،اگرچہ اس نے گھر کے لیے جگہ وقف کرتے ہوئے یہ بات بطورشرط ذکر کی ہو کہ دوسری منزل نہ بنے گی اوراگرامام کو ذاتی رہائش کے لیے اضافی جگہ کی ضرورت نہ ہو تو ایسی صورت میں دوسری منزل بنانے سے منع کرنا درست بلکہ ضروری ہے،بالخصوص جبکہ واقف نے وقف کرتے وقت یہ بات بطورشرط بھی ذکر کی ہو۔

حوالہ جات
الدر المختار وحاشية ابن عابدين (رد المحتار) (4/ 368)
ويقويه تجويزهم مخالفة شرط الواقف في سبعة مسائل منها: الإمام لو شرط له ما لا يكفيه يخالف شرطه اهـ.
 قلت: وهذا مأخوذ من البحر حيث قال: والتسوية بالعمارة تقتضي تقديمهما أي الإمام والمدرس عند شرط الواقف إنه إذا ضاق ريع الوقف قسم الريع عليهم بالحصة وأن هذا الشرط لا يعتبر. اهـ.
والحاصل: أن الوجه يقتضي أن ما كان قريبا من العمارة يلحق بها في التقديم على بقية المستحقين، وإن شرط الواقف قسمة الريع على الجميع بالحصة أو جعل للكل قدرا وكان ما قدره للإمام ونحوه لا يكفيه فيعطي قدر الكفاية لئلا يلزم تعطيل المسجد، فيقدم أولا العمارة الضرورية ثم الأهم فالأهم من المصالح والشعائر بقدر ما يقوم به الحال، فإن فضل شيء يعطى لبقية المستحقين إذ لا شك أن مراد الواقف انتظام حال مسجده أو مدرسته لا مجرد انتفاع أهل الوقف، وإن لزم تعطيله خلافا لما يوهمه كلام الحاوي المذكور، ولكن يمكن إرجاع الإشارة في قول الحاوي هذا إذا لم يكن معينا إلخ إلى صدر عبارته، يعني أن الصرف إلى ما هو أقرب إلى العمارة كالإمام ونحوه إنما هو فيما إذا لم يكن الوقف معينا على جماعة معلومين كالمسجد والمدرسة، أما لو كان معينا كالدار الموقوفة على الذرية أو الفقراء فإنه بعد العمارة يصرف الريع إلى ما عينه الواقف بلا تقديم لأحد على أحد فاغتنم هذا التحرير  

نواب الدین

دار الافتاء جامعۃ الرشید کراچی

۳۰جمادی الثانیۃ ۱۴۴۲ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

نواب الدین صاحب

مفتیان

سیّد عابد شاہ صاحب / محمد حسین خلیل خیل صاحب