021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
فوٹو پر ماشاءاللہ لکھنے یا کہنے کاحکم
72371جائز و ناجائزامور کا بیانکھیل،گانے اور تصویر کےاحکام

سوال

آج کل سوشل میڈیا پر ایک پوسٹ وائرل ہے کہ فوٹو پر ماشاءاللہ کہنا یا لکھنا گناہ ہے،کیا یہ صحیح ہے؟اکثر اوقات فیملی کی تصاویر آتی ہیں تو ماشاءاللہ لکھ کر رپلائی کر دیتے ہیں،کیا ایسا کرنا گنا ہ ہے ؟

 

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

ڈیجیٹل تصویر کے بارے میں علمائے کرام کے دو مشہورنقطۂ نظر  ہیں:

بعض علماء کے نزدیک ڈیجیٹل تصویر  کا بھی وہی حکم ہے جو عام پرنٹ شدہ تصویر کا ہے یعنی بلا ضرورت شدیدہ حرام وناجائز ہےلہذاجو حضرات اس کوچھپی ہوئی عام تصویر کی طرح سمجھتے ہیں تو ان کے ہاں چونکہ اس کو دیکھنا ،کھینچنا اور  اپنے پاس رکھنا گناہ ہے، اس لیے کسی گنا ہ  کی چیز کو دیکھ کر یا گناہ کو دیکھ کر ماشاءاللہ کہنا بھی گناہ ہے ۔

لیکن دیگرحضرات کے نزدیک ڈیجیٹل تصویر عام چھپی ہوئی تصویر کی طرح نہیں ہے،بلکہ پانی یا آئینہ میں دکھائی دینے والے عکس کے مشابہ ہونے کی وجہ سے مباح ہے،مختلف فیہ تصویر ہونے کی وجہ سے جائز مقاصد کے لئے اس کا استعمال جائز ہے ،بشرطیکہ  اس میں کسی خاتون، یا کسی ناجائز منظر کی تصویر نہ ہو۔لہذا ایسی جائز تصویر پراگر کسی  نے دیکھ کر ماشاءاللہ کہہ دیا, یا لکھ دیاتو اس میں کوئی گناہ نہیں ہوگا۔

لیکن یہ واضح رہے کہ بلا ضرورت وحاجت سلفیاں بنانا اور سوشل میڈیا پر لگانا ناپسندیدہ مشغلہ ہے جس سے بچنا چاہیے۔

حوالہ جات
السيل الجرار المتدفق على حدائق الأزهار (ص: 104)
قد وردت الأدلة الصحيحة القاضية بتحريم التصوير والنهي عنه وشدة الوعيد عليه وورد ما يدل على تغييره وعدم تركه في البيوت ومن ترك ذلك فقد ترك ما عليه من إنكار المنكر ولزمه من الإثم ما يلزم تارك المنكر وأما الصلاة عليه أو في المكان الذي هو فيه فلم يأتنا الشارع في ذلك بشيء ولعله وجه استثناء ما تحت القدم ما أخرجه أبو دأود والترمذي من حديث أبي هريرة "أن جبريل عليه السلام أمر النبي صلى الله عليه وسلم أن يجعل من القرام الذي في بيت عائشة وسادتين توطآن"
الفقه الإسلامي وأدلته للزحيلي (4/ 2670)
 قال الراغب الأصفهاني في مفردات القرآن: فالصورة: أراد بها ما خُصَّ الإنسان بها من الهيئة المدركة بالبصر والبصيرة، وبها فضَّله على كثير من خلقه (2).
وكان التصوير الموجود في عهد النبوة الذي اتجه إليه النهي والتحريم هو الذي توافر فيه صفات ثلاث: صورة ماله روح من الإنسان والحيوان، وقصد التعظيم، ومضاهاة أو محاكاة خلق الله تعالى
وفعله. والحكمة من التحريم: منع التشبه بعبادة الأوثان والأصنام ومحاربة الشرك وتوفيرالتعظیم
لله وحده.
"التفسير المنير للزحيلي" (18/ 213)
قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ أي قل يا محمد لعبادنا المؤمنين: كفّوا أبصاركم عما حرم الله عليكم، فلا تنظروا إلا إلى ما أباح لكم النظر إليه. والتعبير بالمؤمنين: إشارة إلى أن من شأن المؤمنين أن يسارعوا إلى امتثال الأوامر.....فإن وقع البصر على محرّم من غير قصد، وجب إغضاء الطرف وصرف النظر عنه سريعالما رواه مسلم في صحيحة وأحمد وأبو داود والترمذي والنسائي عن جرير بن عبد الله البجلي رضي الله عنه قال: «سألت النبي صلّى الله عليه وسلم عن نظرالفجأة، فأمرني أن أصرف بصريِ۔

وقاراحمد بن اجبرخان

 دارالافتاءجامعۃ الرشید کراچی

۱۴/ ۷/ ۱۴۴۲ 

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

وقاراحمد بن اجبر خان

مفتیان

آفتاب احمد صاحب / سیّد عابد شاہ صاحب