021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
مفقود کی میراث کا حکم
74373میراث کے مسائلمیراث کے متفرق مسائل

سوال

میرے ماموں جو کہ غیر شادی شدہ تھے،ان کے وارثوں میں ان کا ایک بھتیجا بھی شامل ہے جو کہ پندرہ سال سے لاپتہ ہے،اسے ڈھونڈنے کی بہت کوشش کی،لیکن اس کا کچھ پتہ نہیں چلا،برائے مہربانی یہ بتادیں کہ شریعت کے مطابق اس کے حصے کا کیا کیا جائے گا؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

ایسا شخص جس کی موت و حیات کا کوئی علم نہ ہو اس کا مال اس وقت ورثہ میں تقسیم کیا جاتا ہے جب اس کی موت کا یقینی طور پر علم ہوجائے،یا اچھا خاصا طویل عرصہ گزرنے کے بعد عدالت اس کی موت کا فیصلہ کردے،یا اتنا طویل عرصہ وہ غائب رہے کہ اس کے ہم عمر لوگ مرجائیں جس کی مدت راجح قول کے مطابق نوے سال ہے۔

لہذاجب تک مذکورہ بالا تینوں صورتوں میں سے کسی ایک ذریعے اس لاپتہ وارث کی موت کا فیصلہ نہیں ہوجاتا،اس وقت تک اس کا حصہ ورثہ میں سے کسی معتمد اور امانت دار شخص کے پاس بطور امانت رکھوایا جائے،پھر جب مذکورہ بالا صورتوں میں سے کسی ایک ذریعے اس کی موت کا فیصلہ کیا جائے گا تو اس وقت اس لڑکے کے جو ورثہ زندہ ہوں گے یہ حصہ ان میں شرعی حصوں کے مطابق تقسیم کیا جائے گا۔

حوالہ جات
"الدر المختار " (4/ 298):
(وبعده يحكم بموته في حق ماله يوم علم ذلك) أي موت أقرانه (فتعتد) منه (عرسه للموت ويقسم ماله بين من يرثه الآن و) يحكم بموته (في) حق (مال غيره من حين فقده فيرد الموقوف له إلى من يرث مورثه عند موته) لما تقرر أن الاستصحاب وهو ظاهر الحال حجة دافعة لا مثبتة (ولو كان مع المفقود وارث يحجب به لم يعط) الوارث (شيئا، وإن انتقض حقه) به (أعطي أقل النصيبين) ويوقف الباقي (كالحمل) ومحله الفرائض، ولذا حذفه القدوري وغيره.
"الدر المختار " (4/ 296):
"(ولا يستحق ما أوصى له إذا مات الموصي بل يوقف قسطه إلى موت أقرانه في بلده على المذهب) لأنه الغالب".
قال العلامة ابن عابدین رحمہ اللہ :" (قوله: على المذهب) وقيل يقدر بتسعين سنة بتقديم التاء من حين ولادته واختاره في الكنز، وهو الأرفق هداية وعليه الفتوى ذخيرة، وقيل بمائة، وقيل بمائة وعشرين، واختار المتأخرون ستين سنة واختار ابن الهمام سبعين لقوله - عليه الصلاة والسلام - «أعمار أمتي ما بين الستين إلى السبعين» فكانت المنتهى غالبا. وذكر في شرح الوهبانية أنه حكاه في الينابيع عن بعضهم. قال في البحر: والعجب كيف يختارون خلاف ظاهر المذهب مع أنه واجب الاتباع على مقلد أبي حنيفة. وأجاب في النهر بأن التفحص عن موت الأقران غير ممكن أو فيه حرج، فعن هذا اختاروا تقديره بالسن. اهـ.
قلت: وقد يقال: لا مخالفة بل هو تفسير لظاهر الرواية وهو موت الأقران، لكن اختلفوا؛ فمنهم من اعتبر أطول ما يعيش إليه الأقران غالبا، ثم اختلفوا فيه هل هو تسعون أو مائة أو مائة وعشرون، ومنهم وهم المتأخرون اعتبروا الغالب من الأعمار، أي أكثر ما يعيش إليه الأقران غالبا لا أطوله فقدروه بستين؛ لأن من يعيش فوقها نادر والحكم للغالب وقدره ابن الهمام بسبعين للحديث؛ لأنها نهاية هذا الغالب ".

محمد طارق

دارالافتاءجامعۃالرشید

04/ربیع الاول1443ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

محمد طارق صاحب

مفتیان

سیّد عابد شاہ صاحب / محمد حسین خلیل خیل صاحب