021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
کسی وارث کےمعاف کرنےسےکیااس کاحصہ معاف ہوجائےگا؟
75792میراث کے مسائلمیراث کے متفرق مسائل

سوال

وراثت کی تقسیم سےپہلےکوئی وارث اپناحصہ معاف کردےشرعی طورپریہ جائزہے؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

وراثت تقسیم ہونےسےپہلےاگرکوئی وارث اپناحصہ معاف کردےتواس کااعتبارنہیں ہوگا،چنانچہ وراثت میں  اس کاحصہ بدستورقائم رہےگا،آج کل ہمارےمعاشرےمیں بعض لوگ مایوس ہوکراورلڑائی جھگڑےسےبچنےکےلیے معاف کردیتےہیں،اوردوسرےورثاءاس خوش فہمی میں مبتلاہوجاتےہیں کہ فلاں نےاپناحصہ معاف کردیاہے،اور ان کاحق دینےسےبےفکرہوجاتےہیں،ایساکرناقطعاجائزنہیں ہےبلکہ ان کوچاہیےکہ وہ مشترکہ مال ہر ایک کےحصے کے مطابق پوراپوراتقسیم کریں،پھراس کےبعداگرکوئی وارث اپناحصہ ہبہ یاصدقہ کرناچاہےتوکرسکتا ہے ۔

حوالہ جات
«درر الحكام في شرح مجلة الأحكام» (4/ 69):
لو قال الوارث: قد تركت ‌حق ‌إرثي ‌فلا ‌يبطل ‌حقه (رسالة الشرنبلالي
«غمز عيون البصائر في شرح الأشباه والنظائر» (3/ 354):
قوله: لو قال الوارث: تركت حقي إلخ. ‌اعلم ‌أن ‌الإعراض ‌عن ‌الملك أو حق الملك ضابطه أنه إن كان
ملكا لازما لم يبطل بذلك كما لو مات عن ابنين فقال أحدهما: تركت نصيبي من الميراث لم يبطل لأنہ
لازم لا يترك بالترك بل إن كان عينا فلا بد من التمليك وإن كان دينا فلا بد من الإبراء
«المبسوط للسرخسي» (15/ 10):
(أحدهما) أن ‌التركة قبل القسمة مبقاة على ملك الميت بدليل أن حقه يثبت في الزوائد التي تحدث حتى يقضي منه ديونه وينفذ وصاياه وبالقسمة ينقطع حق الميت عن ‌التركة حتى لا يثبت حقه فيما يحدث بعد ذلك من الزوائد فكان فيه قضاء على الميت يقطع حقه.
«تكملة حاشية ابن عابدين = قرة عيون الأخيار تكملة رد المحتار ط الفكر» (8/ 116):
‌الارث ‌جبري لا يسقط بالاسقاط.

عبدالقدوس

دارالافتاء،جامعۃ الرشیدکراچی

۱رجب المرجب۱۴۴۳

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

عبدالقدوس بن محمد حنیف

مفتیان

سیّد عابد شاہ صاحب / محمد حسین خلیل خیل صاحب