021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
حجامہ (پچھنے) لگانے اور اس کی کمائی کا حکم
77753جائز و ناجائزامور کا بیانجائز و ناجائز کے متفرق مسائل

سوال

حجامت کا کام کرنا کیسا  ہے اور اس  کے پیسے حلال ہیں یا حرام  ؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

حجامہ (پچھنے لگانے ) کا کام کرنا اور اس پر اجرت لینا درست ہے ، البتہ فقہاء نے اسے بطور پیشہ اختیار کرنے کو نا پسندیدہ قرار دیا ہے۔

فی زماننا جب کہ حجامہ کو ترک کر دیا گیا ہے ، اگر کوئی آدمی سنت علاج کو رواج دینے کے لیے اس پیشے کو اختیار کرتا ہے اور وہ  اس میں مہارت بھی رکھتا ہے  تو ان شاءاللہ کراہت نہ ہو گی  ۔

حوالہ جات
قال العلامۃ ابن عابدین رحمہ اللہ تعالی : قوله: ( لأنه  عليه الصلاة والسلام احتجم  إلخ ) روى البخاري مسندا إلى ابن عباس قال احتجم النبي صلى اللہ عليه وسلم وأعطى الحجام أجره………قوله :(وحديث النهي  منسوخ  ) أي بما روی يأنه  عليه الصلاة والسلام  قال له رجل: إن لي عيالا وغلاما حجاما أفأطعم عيالي من كسبه؟ قال:  نعمزيلعي.وأجاب الأتقاني  يحمل حديث الخبث على الكراهة طبعا من طريق المروءة  ؛   لما فيه من الخسة والدناءة   .    (ردالمحتار مع الدرالمختار :72/9 )
وقال العلامۃ  فخرالدین الزیلعی رحمہ اللہ تعالی :  (والحجام) أي جاز أخذ أجر الحجامة  ؛   لما روي   أنه   عليه الصلاة والسلام   احتجم وأعطى أجرته ، ولأنه جرى التعارف بين الناس من لدن رسول اللہ صلى اللہ عليه وسلم  إلى يومنا هذا فانعقد إجماعا عمليا. وقالت الظاهرية : لا يحل  لما روي أنه عليه الصلاة والسلام نهى عن عسبا لتيس وكسب الحجام وقفيز الطحان.  قلنا :هذا الحديث منسوخ  بما روي أنه  صلى اللہ عليه وسلم   قال له رجل:   إن
لي عيالا وغلاما حجاما،  أفأطعم عيالي من كسبه ؟ قال  : نعم.( تبیین الحقائق  :124 / 5 )
وقال  العلامۃ الکاسانی  رحمہ اللہ تعالی :   وتجوز الإجارة للحجامة وأخذ الأجرة عليها؛ لأن الحجامة أمر مباح  ، وما ورد من النهي عن كسب الحجام في الحديث عن رسول اللہ صلى الله عليه وسلم  أنه قال   من السحت عسب التيس وكسب الحجام  ؛ فهو محمول على الكراهة لدناءة الفعل  ، والدليل عليه ما روي  أن رسول اللہ صلى اللہ عليه وسلم  لما قال ذلك ،  أتاه رجل من الأنصار ،  فقال: إن لي حجاما وناضحا فأعلف ناضحي من كسبه   ، قال صلى اللہ  عليه وسلم:نعم. وروي  أنه   صلى  اللہ عليه وسلم   احتجم وأعطى الحجام دينارا.  
 ( بدائع الصنائع  :   190/ 4 )

  محمد مدثر

 دارالافتاء  ، جامعۃ الرشید  ، کراچی

۱۴/صفر الخیر /۱۴۴۴ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

محمد مدثر بن محمد ظفر

مفتیان

فیصل احمد صاحب / شہبازعلی صاحب