021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
خروج بصنعہ اور نماز کی تکمیل السلام علیکم سے کرنا
80291نماز کا بیاننماز کےمتفرق مسائل

سوال

احناف کے نزدیک نماز اپنے ارادے سےختم کرنا فرض ہے ’السلام علیکم ‘ کہنا واجب ہے ۔ اگر کوئی شخص اپنے ارادے  سے ،بغیر سلام کے نماز ختم کردے بوجہ مجبوری بعد ازالتحیات پڑھنے کے تواس کے لیے سلام چھوڑنے کی وجہ سے سجدہ سہو لازم ہوگیا تھا توکیااس پر نماز کا اعادہ ہے؟دونوں طرف چہرہ پھیرنا کیا سنت ہے؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

واضح رہے کہ کتب حنفیہ میں ’خروج بصنعہ‘ یعنی اپنے ارادے سے نماز ختم کرنے کے مسئلہ میں اختلاف منقول ہے۔ امام کرخی رحمہ اللہ کے نزدیک نمازی کا اپنے ارادے سے نماز ختم کرنا فرض نہیں ہے اور محققین احناف کے نزدیک راجح قول امام کرخی رحمہ اللہ کا ہی ہے۔التحیات کے بعد صرف لفظ سلام کہنا واجب ہے، پورا السلام علیکم کہنا واجب نہیں ہے۔

          اس تفصیل کے بعد آپ کے سوال کا جواب یہ ہے کہ التحیات کے بعد لفظ سلام کہنا واجب ہے لہذا اگر کوئی شخص التحیات پڑھنے کے بعد بغیر سلام کے نماز ختم کردے تو اس نماز کو وقت میں لوٹانا ضروری ہے، واجب چھوٹ جانے کی وجہ سے وہ نماز ناقص ادا ہوئی ہے۔

     نماز کے اختتام پر سلام پھیرتے وقت دونوں جانب چہرہ پھیرنا سنت ہے۔ چہرہ نہ پھیرنے کی صورت میں بھی نماز درست ہوجائے گی البتہ اگر جان بوجھ کر ایسا کیا تو ترک سنت کاگناہ ہوگا۔

حوالہ جات
مراقي الفلاح (ص: 132)
( و ) يسن ( الالتفات يمينا ثم يسارا بالتسليمتين ) لأنه صلى الله عليه و سلم كان يسلم عن يمينه فيقول السلام عليكم ورحمة الله حتى يرى بياض خده الأيمن وعن يساره السلام عليكم حتى يرى بياض خده الأيسر . فإن نقص فقال السلام عليكم أو سلام عليكم أساء بتركه السنة
حاشية ابن عابدين (1/ 456)
قوله ( وتعاد وجوبا ) أي بترك هذه الواجبات أو واحد منها
الدر المختار (1/ 448)
( ومنها الخروج بصنعه )كفعله المنافي لها بعد تمامها وإن كره تحريما  والصحيح أنه ليس بفرض اتفاقا قاله الزيلعي وغيره وأقره المصنف وفي المجتبى وعليه المحققون
حاشية ابن عابدين (1/ 449)
 قوله ( والصحيح الخ ) اعلم أن كون الخروج بصنعه فرضا غير منصوص عن الإمام وإنما استنبطه البردعي عن المسائل الاثني عشرية الآتية قبيل باب مفسدات الصلاة فإن الإمام لما قال فيها بالبطلان مع أن أركان الصلاة تمت ولم يبق إلا الخروج دل على أنه فرض وصاحباه لما قالا فيها بالصحة كان الخروج بالصنع ليس فرضا عندهما
 ورده الكرخي بأنه لا خلاف بينهم في أنه ليس بفرض وأن هذا الاستنباط غلط من البردعي لأنه لو كان فرضا كما زعمه لاختص بما هو قربة وهو السلام وإنما حكم الإمام بالبطلان في الاثني عشرية لمعنى آخر وهو أن العوارض فيها مغيرة للفرض فاستوى في حدوثها أول الصلاة وآخرها فإن رؤية المتيمم بعد القعدة الماء مغيرة للفرض لأنه كان فرضه التيمم فتغير فرضه إلى الوضوء وكذا بقية المسائل بخلاف الكلام فإنه قاطع لا مغير والحدث العمد والقهقهة ونحوهما مبطلة لا مغيرة وتمامه في ح
 هذا وقد انتصر العلامة الشرنبلالي للبردعي في رسالة المسائل البهية الزكية على الاثني عشرية بأنه قد مشى على افتراض الخروج بصنعه صاحب الهداية وتبعه الشراح وعامة المشايخ وأكثر المحققين والإمام النسفي في الواقي والكافي والكنز وشروحه وإمام أهل السنة الشيخ أبو منصور الماتريدي
 قول ( وعليه ) أي على الصحيح الذي هو قول الكرخي المقابل لقول البردعي

عمر فاروق

دار الافتاء جامعۃ الرشیدکراچی

۱۱/ذو القعدہ/۱۴۴۴ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

عمرفاروق بن فرقان احمد آفاق

مفتیان

سیّد عابد شاہ صاحب / محمد حسین خلیل خیل صاحب