03182754103,03182754104
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ
ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
حدیث کےمفہوم ” اپنا سارامال صدقہ نہ کرو کہ بعدمیں اولاد بھیک مانگتی پھرے”کی تشریح
85666حدیث سے متعلق مسائل کا بیانمتفرّق مسائل

سوال

رسول صلی اللہ علیہ وسلم نےفرمایاکہ اپنا سارامال صدقہ نہ کرو کہ بعدمیں اولاد بھیک مانگتی پھرے۔

براہ کرم حدیث کا صحیح مفہوم بھی بیان کردیں۔

                      

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

مذکورہ حدیث صحیح بخاری،صحیح مسلم،ترمذی  اوردیگر حدیث کی کتابوں میں مذکورہے۔

حدیث سےمعلوم ہوتاہےکہ حضورصلی اللہ علیہ وسلم نےپورےمال کی وصیت سےمتعلق  فرمایاکہ نہیں(اس طرح وصیت نہ کرو)،اسی طرح آدھےمال کی وصیت سےمتعلق بھی فرمایاکہ نہیں(اس طرح وصیت نہ کرو)،بلکہ ثلث یعنی تہائی مال کی وصیت کاحکم دیااورفرمایاکہ تہائی بھی  زیادہ  ہی شمارہوتاہے۔

اس سےواضح طورپرمعلوم ہوتاہےکہ اپنےپورےمال کی وصیت کرناشرعادرست نہیں،ہاں کسی کےلیےوصیت کرنی بھی ہےتو تہائی مال کی وصیت کی جائے،اسی حکم کی مزید وضاحت اوردلیل کےطورپر یہ فرمایاکہ اگرتم اپنےپورےمال کی وصیت کسی اور کےلیےکردوگےتو تمہارےاپنےورثہ تمہاری وفات کےبعد غریب اورمحتاج ہوجائیں گےاور لوگوں سےاپنی ضرورت کےلیےسوال کریں گے،اس لیےاس سےبہتر یہ ہےکہ تم اپنےورثہ کو مال دارچھوڑو یعنی اگروصیت کرنی ہےتو تہائی مال تک کی کروتاکہ باقی مال میراث  میں تقسیم ہواور تمہارےورثہ ضرورت مند نہ رہیں اور مانگنےکی نوبت نہ  آئے۔

واضح رہےکہ یہ حکم وصیت سےمتعلق ہےاور وصیت کےبارےمیں مسئلہ یہی ہےکہ اگرکسی نےاپنی زندگی میں وصیت کی کہ میرےمرنےکےبعدسارامال فلاں کو دےدیناتوبھی شرعاورثہ پرتہائی مال تک اس وصیت کو پوراکرنےکاحکم ہے،اس سےزیادہ پورےمال میں وصیت کو پوراکرنا ورثہ کی اجازت پرموقوف ہوتاہے،اگر تمام ورثہ  راضی ہوں تو پورامال  وصیت کےطورپرد یاجاسکتاہے،ورنہ نہیں ۔

حوالہ جات

"صحيح البخاري ـ"ج 4 / 3:

باب أن يترك ورثته أغنياء خير من أن يتكففوا الناس

2742 - حدثنا أبو نعيم حدثنا سفيان عن سعد بن إبراهيم عن عامر بن سعد عن سعد بن أبي وقاص رضي الله عنه قال جاء النبي صلى الله عليه وسلم يعودني وأنا بمكة وهو يكره أن يموت بالأرض التي هاجر منها قال يرحم الله ابن عفراء قلت يا رسول الله أوصي بمالي كله قال: لاقلت فالشطرقال لا قلت الثلث قال فالثلث والثلث كثير، إنك أن تدع ورثتك أغنياء خير من أن تدعهم عالة ،يتكففون الناس في أيديهم وإنك مهما أنفقت من نفقة فإنها صدقة حتى اللقمة التي ترفعها إلى في امرأتك وعسى الله أن يرفعك فينتفع بك ناس ويضر بك آخرون ولم يكن له يومئذ إلا ابنة۔۔۔

"مرقاة المفاتيح شرح مشكاة المصابيح " 10 /  26:

وفي الحديث حث على صلة الأرحام والإحسان إلى الأقارب والشفقة على الورثة فإن صلة القريب والإحسان إليه أفضل من الأبعد وفيه استحباب الإنفاق في وجوه الخير وإنه إنما يثاب على عمله بنيته وإن الإنفاق على العيال يثاب عليه إذا قصد به وجه الله تعالى۔

"شرح سنن الترمذي" 15 / 356:

قال ابن الملك: فيه بيان أن الإيصاء بالثلث جائز له وأن النقص منه أولى (إنك) استئناف تعليل (إن تذر) بفتح الهمزة والراء وبكسر الهمزة وسكون الراء أي تترك (ورثتك أغنياء) أي مستغنين عن الناس (عالة) أي فقراء (يتكففون الناس) أي يسألونهم بالأكف ومدها إليهم، وفيه إشارة إلى أن ورثته كانوا فقراء وهم أولى بالخير من غيرهم۔

محمدبن عبدالرحیم

دارالافتاءجامعۃ الرشیدکراچی

26/جمادی الاولی 1446ھج

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

محمّد بن حضرت استاذ صاحب

مفتیان

مفتی محمد صاحب / سعید احمد حسن صاحب