021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
ذہنی معذور بچےکی کفالت کاحکم
70551نان نفقہ کے مسائلنان نفقہ کے متفرق مسائل

سوال

محمد ابراہیم  کا انتقال ہوا ، اس سے پہلے  بیوی کا  بھی انتقال ہوچکا ہے ، اس وقت    ابراہیم کا ایک بیٹا حیات ہے ، جسکی  عمر 22 سال ہے ،اور ذہنی طورپر  معذور ہے ،اس معذور  بچے کی کفالت کا مسئلہ ہے ، رشتہ داروں  میں  محمد  ابراہیم  کے چار چچا زاد بھائی ، محمد ابراہیم کی  تین سگی بہنیں ہیں ، یعنی  بچے کی پھوپھیاں ہیں ،اور محمد ابراہیم کے  دوسالے یعنی بچے کے دو  ماموں  حیات ہیں ۔

سوال یہ ہے کہ  شرعا اس  معذوربچے کی کفالت کی ذمہ داری کس پر ہے؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

صورت مسئولہ  میں  یہ دیکھا جائے گا  اس  معذور شخص کے پاس  مال ہےیا نہیں ؟ اگر اس کی  ملکیت میں  مال ہے تو اس کے  مال میں سے   اس پر  خرچ کیاجائے  گا ،اگر  اس کی ملکیت میں مال نہیں ہے  تواس کے  دونوں ما موں   اور دونوں پھوپھیوںکی ذمہ داری ہے اس معذور بچے کی کفالت کریں ،بشرطیکہ ان کے پاس گذارہ کے بقدر  مال ہو  جس سے  خرچہ  اٹھاسکیں ۔طریقہ  یہ ہوگا کہ دوتہائی  خرچہ تینوں پھوپھیاں ملکر  برداشت کریں گی ، اور ایک تہائی  خرچہ دونوں ماموں صاحبان  ملکر برداشت کریں گے۔

حوالہ جات
الدر المختار وحاشية ابن عابدين (رد المحتار) (3/ 627)
و) تجب أيضا (لكل ذي رحم محرم صغير أو أنثى) مطلقا (ولو) كانت الأنثى (بالغة) صحيحة (أو) كان الذكر (بالغا) لكن (عاجزا) عن الكسب (بنحو زمانة)
كعمى وعته وفلج، زاد في الملتقى والمختار: أو لا يحسن الكسب لحرفة أو لكونه من ذوي البيوتات أو طالب علم (فقيرا) حال من المجموع بحيث تحل له الصدقة ولو له منزل وخادم الی قولہ ۰۰۰۰
على الصواب بدائع (بقدر الإرث) - {وعلى الوارث مثل ذلك} [البقرة: 233]- (و) لذا (يجير عليه)
الدر المختار وحاشية ابن عابدين (رد المحتار) (3/ 630)
(والمعتبر فيه) أي الرحم المحرم (أهلية الإرث لا حقيقته) إذ لا يتحقق إلا بعد الموت، فنفقة من له خال وابن عم على الخال؛ لأنه محرم؛ ولو استويا في المحرمية كعم وخال رجح الوارث للحال ما لم يكن معسرا فيجعل كالميت. وفي القنية: يجبر الأبعد إذا غاب الأقرب. وفي السراج: معسر له زوجة ولزوجته أخ موسر أجبر أخوها على نفقتها ويرجع به على الزوج إذا أيسر. اهـ. وفيه النفقة إنما هي على من رحمه كامل، ولذا قال القهستاني: قولهم وابن العم فيه نظر؛ لأنه ليس بمحرم، والكلام في ذي الرحم المحرم فافهم. -
 قال الشیخ  سراج الدین   محمد بن   عبد الرشید  السجاوندی  رحمہ اللہ؛
وان کان  حیز قرابتھم  مختلفا   فلا اعتبار  لقوة  القرابة ،کعمة  لاب  وام  وخالة لام اوخالة  لاب ام  وعمة  لام  فالثلثان  لقرابة  الاب  وھو  نصیب الاب ، والثلث  لقرابة الام  وھو  نصیب الام ، ثم ما اصاب  کل فریق   یقسم بینھم کما لو اتحد  حیز  قرابتھم   ﴿ سراجی ص/۴٦       ﴾

             احسان اللہ شائق عفا اللہ عنہ    

       دارالافتاء جامعة الرشید    کراچی

۲۴ ربیع  الاول  ١۴۴۲ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

احسان اللہ شائق صاحب

مفتیان

آفتاب احمد صاحب / سیّد عابد شاہ صاحب