021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
شاپنگ ما کےاوپروالی بلڈنگ کومسجدبنانا
70904وقف کے مسائلمسجد کے احکام و مسائل

سوال

السلام علیکم ورحمۃ اللہ وبرکاتہ.حضرت ایک مسئلہ دریافت کرنا تھا.ہمارے ہاں یہاں بالاکوٹ کے مرکز میں ایک شاپنگ پلازہ بنایا تھا ,اس کے اوپر آخری منزل کو ہم نے بطور مسجد کے تعمیر کیا.وہ پوری منزل مسجد کے لیے وقف ہے.وہاں نمازیں اور جمعہ کی نماز شروع کی .اب پوچھنا یہ ہے کہ کیا یہ شرعی مسجد ہے یا نہیں.اور کیا یہاں نماز جمعہ ادا کرنا صحیح ہے یا نہیں.؟دراصل یہاں حنفی مسلک کی مساجد کی کمی اور دوری یا کسی اور وجہ سے لوگ غیر مقلدوں کے پیچھے نماز پڑھتے ہیں.یہاں نماز شروع ہونے کے بعد سینکڑوں لوگ نماز یہاں ادا کرتے ہیں.یعنی یہاں مسجد کی اشد ضرورت بھی ہے.اور شہر کا مرکز بھی ہے.برائے مہربانی جلد از جلد ہمیں جواب عنایت فرمائیں.

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

کسی بھی جگہ کےشرعاًمسجد ہونےکےلیے ضروری ہےکہ اس کااوپرنیچےتمام حصہ مسجد ہی  کےلیےہو،تاکہ اس زمین سے بالکلیہ بندوں کاتعلق ختم ہوجائےاور وہ محض اللہ تعالی کی رضاکےلیےوقف ہوجائے۔البتہ اگرمسجدکےنیچےشروع سےمسجدکی ضروریات کےلیےکوئی دکان وغیرہ بنائی جائے تواس کی گنجائش ہے۔لیکن اگرنیچےیااوپروالاحصہ اپنی ذاتی ضروریات کےلیےاستعمال ہو رہاہوتو ایسی مسجد کو مسجد شرعی نہیں  کہاجائےگا،بلکہ وہ مسجدعرفی کےحکم میں ہوگی۔لہذا ایسی مسجد میں نماز جمعہ وعیدین پڑھی جاسکتی ہیں۔البتہ ان عبادات کاثواب مسجدشرعی کےبرابرنہیں ہوتا۔

ان مذکورہ بالاتفصیلات کی روشنی میں آپ کے سوال کاجواب یہ ہےکہ شاپنگ مال کےاوپر والےحصے کومسجدقرار دینےسےوہ شرعی مسجد نہیں بن جائیگی ،بلکہ وہ عرفی مسجد کہلائےگی جس میں پنج وقتہ نماز،جمعہ وعیدین وغیرہ  کی نماز پڑھناجائز ہوگا۔البتہ ان عبادات کاثواب شرعی مسجد میں اداکی جانیوالی عبادات سے کم ہو گا۔

حوالہ جات
البحر الرائق شرح كنز الدقائق للنسفي - (ج 12 / ص 190)
وحاصله إن شرط كونه مسجدا أن يكون سفله وعلوه مسجدا لينقطع حق العبد عنه لقوله تعالى * (وأن المساجد لله) * (الجن: 18) بخلاف ماإذا كان السرداب أو العلو موقوفا لمصالح المسجد فإنه يجوز إذ لاملك فيه لاحد بل هو من تتميم مصالح المسجد فهو كسرداب مسجد بيت المقدس. هذا هو ظاهر المذهب، وهناك روايات ضعيفة مذكورة في الهداية. وبما ذكرناه علم أنه لو بنى بيتا على سطح المسجد لسكني الامام فإنه لا يضر في كونه مسجدا لانه من المصالح. فإن قلت: لوجعل مسجدا ثم أراد أن يبني فوقه بيتا للامام أو غيره هل له ذلك؟قلت قال في التتارخانية: إذا بنى مسجدا وبنى غرفة وهو في يده فله ذلك، وإن كان حين بناه خلى بينه وبين الناس ثم جاء بعد ذلك يبني لايتركه. وفي جامع الفتاوى: إذا قال عنيت ذلك فإنه لا يصدق اه‍. فإذاكان هذا في الواقف فكيف بغيره،
رد المحتار - (ج 17 / ص 225)
( قَوْلُهُ : وَإِذَا جَعَلَ تَحْتَهُ سِرْدَابًا ) جَمْعُهُ سَرَادِيبُ ، بَيْتٌ يُتَّخَذُ تَحْتَ الْأَرْضِ لِغَرَضِ تَبْرِيدِ الْمَاءِ وَغَيْرِهِ كَذَا فِي الْفَتْحِ وَشَرَطَ فِي الْمِصْبَاحِ أَنْ يَكُونَ ضَيِّقًا نَهْرٌ ( قَوْلُهُ أَوْ جَعَلَ فَوْقَهُ بَيْتًا إلَخْ ) ظَاهِرُهُ أَنَّهُ لَا فَرْقَ بَيْنَ أَنْ يَكُونَ الْبَيْتُ لِلْمَسْجِدِ أَوْ لَا إلَّا أَنَّهُ يُؤْخَذُ مِنْ التَّعْلِيلِ أَنَّ مَحَلَّ عَدَمِ كَوْنِهِ مَسْجِدًا فِيمَا إذَا لَمْ يَكُنْ وَقْفًا عَلَى مَصَالِحِ الْمَسْجِدِ وَبِهِ صَرَّحَ فِي الْإِسْعَافِ فَقَالَ : وَإِذَا كَانَ السِّرْدَابُ أَوْ الْعُلُوُّ لِمَصَالِحِ الْمَسْجِدِ أَوْ كَانَا وَقْفًا عَلَيْهِ صَارَ مَسْجِدًا .ا هـ .شُرُنْبُلَالِيَّةٌ .قَالَ فِي الْبَحْرِ : وَحَاصِلُهُ أَنَّ شَرْطَ كَوْنِهِ مَسْجِدًا أَنْ يَكُونَ سِفْلُهُ وَعُلُوُّهُ مَسْجِدًا لِيَنْقَطِعَ حَقُّ الْعَبْدِ عَنْهُ لِقَوْلِهِ تَعَالَى { وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِ } - بِخِلَافِ مَا إذَا كَانَ السِّرْدَابُ وَالْعُلُوُّ مَوْقُوفًا لِمَصَالِحِ الْمَسْجِدِ ، فَهُوَ كَسِرْدَابِ بَيْتِ الْمَقْدِسِ

           محمدزمان          

دارالافتاء برائے مالیاتی و تجارتی امور

                                                                                                            15/05/1442                   

 

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

محمد زمان بن مختار حسین

مفتیان

سیّد عابد شاہ صاحب / سعید احمد حسن صاحب