021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
بیٹےکاوراثت کےمکان کوبیچنےسےانکارکرنا،اوروالدہ کوجبرامکان سےبےدخل کرنا
74683میراث کے مسائلمیراث کے متفرق مسائل

سوال

سوال:بیٹےنےوالدہ کومکان سےجبرابےدخل کردیاہے،وہ یہ چاہتاہےکہ جب تک وہ بیروزگارہے،اس مکان کونہ بیچاجائے،کیااس کویہ حق حاصل ہے؟جبکہ دوسرےورثاء چاہ رہےہیں کہ وراثت کی تقسیم کی جائے۔

 

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

صورت مسئولہ میں مکان کوبیچ کراس کی رقم کو میراث میں تقسیم کیاجائےگا،بیٹےکاتقسیم سےانکارکرنا،اوروالدہ کوبےدخل کرناشرعاجائزنہیں،بلکہ حرام ہے،اوراس کاوبال آخرت میں توہوگا،والدہ کوناراض کرنےکی وجہ سےدنیامیں بھی بیٹےکی زندگی بربادہوسکتی ہے،اس لیےبہنوں کوچاہیےکہ بھائی کوسمجھائیں کہ والدہ سےمعافی مانگے،اس طرح زبردستی کرنےکاکوئی فائدہ نہیں،شرعاپھربھی تقسیم ہوسکتی ہے،کسی ایک وارث کی مخالفت سےباقی ورثہ کومحروم نہیں کیاجاسکتا۔

بیٹےکایہ عذرکہ جب تک میں بےروزگارہوں،اس وقت تک مکان کونہیں بیچوں گا،اگرباقی ورثہ کویہ خطرہ ہوکہ بعدمیں وراثت کی تقسیم ہی نہیں کرےگا،اورکوئی کام بھی تلاش نہیں کرےگا،توپھربیٹےکوفی الحال تقسیم پربھی شرعامجبورکیاجاسکتاہے۔اوراگریہ خطرہ نہ ہواوربیٹاواقعی مجبورہوتوپھروالدہ اوربہنوں کوچاہیےکہ وہ کچھ عرصہ انتظارکرلیں،بیٹاکہیں ملازمت پرلگ جائےتوپھرمکان کوبیچ کراس وقت کی قیمت کےاعتبارسےوراثت کی تقسیم کرلیں۔

اس دوران اگربیٹااس گھرمیں رہتارہایاکرایہ وصول کرتارہاتووالدکی وفات کےبعدسےمیراث کی تقسیم تک جتنافائدہ بیٹےنےاٹھایا،میراث میں سےاس کےحصےسےمنہاکیاجاسکتاہے۔

حوالہ جات
"سورۃ البقرۃ الآية"  188 :{ولا تأكلوا أموالكم بينكم بالباطل وتدلوا بها إلى الحكام لتأكلوا فريقا من أموال الناس بالأثم وأنتم تعلمون۔
"الجامع لأحكام القرآن للقرطبي "2 /  338:الثانیۃ:الخطاب بهذه الآية يتضمن جميع أمة محمد صلى اللّه عليه وسلم ، والمعنى : لا يأكل بعضكم مال بعض بغير حق. فيدخل في هذا : القمار والخداع والغصوب وجحد الحقوق ، وما لا تطيب به نفس مالكه۔۔۔الثالثة : من أخذ مال غيره لا على وجه إذن الشرع فقد أكله بالباطل۔
" سورۃ النساء ":تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ يُدْخِلْهُ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَذَلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ (13) وَمَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَيَتَعَدَّ حُدُودَهُ يُدْخِلْهُ نَارًا خَالِدًا فِيهَا وَلَهُ عَذَابٌ مُهِينٌ (14)۔
" تفسير ابن كثير " 2 / 232:أي: هذه الفرائض والمقادير التي جعلها الله للورثة بحسب قربهم من الميت واحتياجهم إليه وفقدهم له عند عدمه، هي حدود الله فلا تعتدوها ولا تجاوزوها؛ ولهذا قال: { ومن يطع الله ورسوله } أي: فيها، فلم يزد بعض الورثة ولم  ينقص بعضا بحيلة ووسيلة، بل تركهم على حكم الله وفريضته وقسمته { يدخله جنات تجري من تحتها الأنهارالخ۔۔۔) أي، لكونه غيَّر ما حكم الله به وضاد الله في حكمه. وهذا إنما يصدر عن  عدم الرضا بما قسم الله وحكم به، ولهذا يجازيه بالإهانة في العذاب الأليم المقيم۔                                                                                                                         

محمدبن عبدالرحیم

دارالافتاءجامعۃالرشیدکراچی

16/ربیع الثانی  1443 ھج

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

محمّد بن حضرت استاذ صاحب

مفتیان

آفتاب احمد صاحب / سیّد عابد شاہ صاحب