021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
جنتی فرقےکی اکثریت کےبارےمیں دو احادیث میں دعوی تعارض کا حل
78339حدیث سے متعلق مسائل کا بیانمتفرّق مسائل

سوال

میں نےیہ حدیث سنی ہےکہ"قیامت کےقریب 73 فرقےہونگےجس میں صرف ایک جنتی ہوگا"،جبکہ دوسری طرف یہ فرمایا"رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کی امت کی اکثریت گمراہ نہیں ہوسکتی"۔توکیا جنتی فرقےکےلوگ تب بھی اکثریت میں ہونگے،جبکہ 72فرقےمجموعی طورپراقلیت میں؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

یہ بات کہ اس امت کی اکثریت گمراہ نہیں ہوگی یا یہ بات  کہ اس امت کی اکثریت جنتی  ہوگی،کسی حدیث سے  ثابت نہیں،البتہ یہ  بات صحیح حدیث سے ثابت ہے کہ امت کے بہتریا تہتر فرقے ہونگے جن میں صرف ایک جنتی ہوگا،جبکہ دوسری صحیح حدیث  کےالفاظ کامفہوم یہ ہےکہ امت گمراہی پر جمع نہیں ہوسکتی،اس کامطلب یہ ہے کہ ایسا کبھی نہیں ہوسکتا کہ امت میں کوئی ایک بھی طائفہ صحیح دین پر قائم نہ  رہے اور یہ مضمون ایک اور صحیح اور صریح حدیث میں اس طرح آیا ہے کہ میری امت کی ایک جماعت ہمیشہ حق پرڈٹی رہےگی،نیزقرآن مجید کی متعدد آیات سےبھی یہ معلوم ہوتاہے کہ  اہل حق ہمیشہ کی تعدادکم اورنافرمانوں کی تعدادہمیشہ زیادہ رہی ہےاوررہےگی،البتہ بعض احادیث سےصرف قرب قیامت میں پوری انسانیت کا گمراہی پرجمع ہونابھی ثابت ہے،جبکہ وہ زمانہ عمل کا نہیں،بلکہ مکافات عمل کا شروع ہوگا،لہذایہ روایت سابق  طائفہ والی روایت سے متعارض نہیں رہے گی۔(مرقاۃ)

لہذابہتراورتہترفرقوں  والی روایت میں اورامت کےگمراہی پرجمع نہ ہونےوالی روایت میں تعارض نہیں اوران روایات  سےیہ نتیجہ نکالنا درست نہیں کہ اس امت کی اکثریت حق پر ہوگی یا جنتی ہوگی،البتہ بعض صحیح احادیث میں اہل جنت کی اکثریت اس امت سےہونے کا ذکر آیا ہے کہ" اہل جنت کی  ایک سو بیس صفیں ہونگی ،جن میں اسی صفیں میری امت کی ہونگی۔" لیکن اہل جنت میں اس امت کی اکثریت اس امت کی  اکثریت کے اہل جنت ہونے  کو مستلزم نہیں، اس لیے کہ ممکن، بلکہ واقع ہے کہ اس امت کا زمانہ طویل ہونے کی وجہ سے اس کےافراد کی تعداداتنی کثیر ہوگی کہ ان میں سے اہل جنت کی(قلیل)مقدار بھی سابقہ تمام امتوں میں اہل جنت کی مجموعی مقدارسےزیادہ ہوگی۔

حوالہ جات
مشكاة المصابيح  مع شرح مرقاة المفاتيح(1/ 258):
وعن عبد الله بن عمرو، رضي الله عنهما، قال: قال رسول الله - صلى الله عليه وسلم -: " «ليأتين على أمتي كما أتى على بني إسرائيل حذو النعل بالنعل، حتى إن كان منهم من أتى أمه علانية، لكان في أمتي من يصنع ذلك. وإن بني إسرائيل تفرقت على ثنتين وسبعين ملة، وتفترق أمتي على ثلاث وسبعين ملة، كلهم في النار إلا ملة واحدة " قالوا: من هي يا رسول الله؟ قال: " ما أنا عليه وأصحابي» " رواه الترمذي.
وفي رواية أحمد وأبي داود عن معاوية: «ثنتان وسبعون في النار وواحدة في الجنة وهي الجماعة وإنه سيخرج في أمتي أقوام تتجارى بهم تلك الأهواء كما يتجارى الكلب بصاحبه لا يبقى منه عرق ولا مفصل إلا دخله»
مشكاة المصابيح  مع شرح مرقاة المفاتيح (1/ 260):
وعن ابن عمر قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: " إن الله لا يجمع أمتي أو قال: أمة محمد على ضلالة ويد الله على الجماعة ومن شذ شذ في النار ". . رواه الترمذي
سنن الدارمي (3/ 1873):
أخبرنا محمد بن العلاء، قال: حدثنا معاوية بن هشام، عن سفيان، عن علقمة بن مرثد، عن سليمان بن بريدة - قال: أراه - عن أبيه، قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: " أهل الجنة عشرون ومائة صف: ثمانون منها أمتي، وأربعون سائر الناس "
[تعليق المحقق] إسناده صحيح
مسند أحمد مخرجا (6/ 176):
حدثنا يحيى، عن شعبة، حدثنا أبو إسحاق، عن عمرو بن ميمون، عن عبد الله، قال: كنا مع النبي صلى الله عليه وسلم في قبة نحو من أربعين، فقال «أترضون أن تكونوا ربع أهل الجنة؟» قلنا: نعم، قال: «أترضون أن تكونوا ثلث أهل الجنة؟» قلنا: نعم، قال: «والذي نفسي بيده، إني لأرجو أن تكونوا نصف أهل الجنة، وذاك أن الجنة لا يدخلها إلا نفس مسلمة، وما أنتم في الشرك إلا كالشعرة البيضاء في جلد ثور أسود، أو السوداء في جلد ثور أحمر»
مسند أحمد ط الرسالة (6/ 176)
قال المحقق شعیب الارنؤوط وجماعتہ تحقیقا و  تعلیقا علی الحدیث:
إسناده صحيح على شرط الشيخين. يحيى: هو ابن سعيد القطان، وشعبة: هو ابن الحجاج، وأبو إسحاق: هو عمرو بن عبد الله السبيعي، وعمرو بن ميمون: هو الأودي.
وأخرجه الطيالسي (324) ، ومن طريقه الترمذي (2547) ، وأبو عوانة 1/87-88، والطحاوي في "شرح مشكل الآثار" 1/155، وابن منده في "الإيمان" (985) ، وأبو نعيم في "الحلية" 4/152، والبيهقي في "السنن" 3/180. وأخرجه الطحاوي في "شرح مشكل الآثار" 1/155 من طريق وهب بن جرير، وأبو نعيم في "صفة الجنة" (64) من طريق عمرو بن مرزوق، ثلاثتهم عن شعبة، بهذا الإسناد. قال الترمذي: هذا حديث حسن صحيح.
وأخرجه هناد في "الزهد" (195) ، والبخاري (6642) ، ومسلم (221) (376) و (378) ، وأبو يعلى (5386) ، والطبري في "التفسير" 17/112، وأبو عوانة 1/88، والطحاوي في "شرح مشكل الآثار" 1/155-156، والشاشي (674) ، وابن حبان (7245) و (7458) ، وابن منده في "الإيمان" (986) و (987) ، وأبو نعيم في "صفة الجنة" (65) ، من طرق عن أبي إسحاق، به.الخ
قوله: "أرجو أن تكونوا نصف أهل الجنة": قال السندي: قد جاء ما يدل على أنهم ثلثان، والظاهر أنه قال هذا عن رجاء، ثم ظهر له أن الأمر فوق ما رجا، فأخبربذلك. والله تعالى أعلم.
(قولہ في الشرك،) أي: في جنب أهل الشرك الذين كانوا في الأمم السابقة، فبين أن الغالب على السابقين هو الشرك، بخلاف هذه الأمة. والله تعالى أعلم.

نواب الدین

دار الافتاء جامعۃ الرشید کراچی

۴ جمادی الاولی۱۴۴۴ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

نواب الدین

مفتیان

مفتی محمد صاحب / سیّد عابد شاہ صاحب / سعید احمد حسن صاحب