021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
مجبوری کے وقت رشوت دینے کاحکم
78760جائز و ناجائزامور کا بیانبچوں وغیرہ کے نام رکھنے سے متعلق مسائل

سوال

سرکاری  اداروں  میں  افسران  سے کام  نکلوانے  کےلئے   رشوت دینی  پڑتی ہے  ، مثلا پنشن  جاری کروانا    خاص  آدمی کو رشوت  دئے بغیر   جاری نہیں ہوگی ۔اسی  طرح بعض   پرائیویٹ   اداروں میں بھی   رشوت چلتی   ہے  کہ   مثلا  منشی  اس وقت تک   مال  حوالے  نہیں  کرتا کہ  جب تک   اس کے لئے کچھ پرسنٹیج  طئے نہ ہوجائے ۔

اسی  طرح لیباٹری  والے   رشوت  لے  کر مال  خالص  ہونے کی سرٹیفکیٹ جاری کرتے ہیں  ،اب سوال  یہ کہ  ان صورتوں  میں رشوت دے کر کام کروانے کاکیاحکم  ہے  ؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

کسی بھی  معاملے میں رشوت کا  لین  دین حرام  ہے ، اگر  کسی  شخص   کا  جائز  کام  حکومتی افسران  کو  رشوت  دیئے بغیر  حل  نہ ہورہا   اوربندہ   کو کام  کروانے  کی انتہائی  ضرورت  بھی  ہو تو  ایسی  مجبوری  کی صورت  میں  رشوت دینےکا گناہ  نہ ہوگا لیکن  رشوت لینے  والے کے لئے اس کا استعمال  بہر  حال حرام  ہے ۔ باقی  مالی  اداروں   میں رشوت  کا لین  دین    سے احتراز  لازم  ہے  ،جہاں  کوئی اس  طرح کا مسئلہ پیش آئے کہ  منشی  ناجائز  طور پر  رقم کا مطالبہ  کر رہا ہے   تو   اوپر کے ذمے داران  کے ذریعہ مسئلہ   حل کروانا  چاہئے۔

حوالہ جات
مرقاة المفاتيح شرح مشكاة المصابيح (11/ 390)
وعن عبد الله بن عمرو رضي الله عنه بالواو قال لعن رسول الله الراشي والمرتشي أي معطي الرشوة وآخذها وهي الوصلة إلى الحاجة بالمصانعة وأصله من الرشاء الذي يتوصل به إلى الماء قيل الرشوة ما يعطي لإبطال حق أو لإحقاق باطل أما إذا أعطى ليتوصل به إلى حق أو ليدفع به عن نفسه ظلما فلا بأس به وكذا الآخذ إذا أخذ ليسعى في إصابة صاحب الحق فلا بأس به لكن هذا ينبغي أن يكون في غير القضاة والولاة لأن السعي في إصابة الحق إلى مستحقه ودفع الظالم عن المظلوم واجب عليهم فلا يجوز لهم الأخذ عليه كذا ذكره ابن الملك وهو مأخوذ من كلام الخطابي إلا قوله وكذا الآخذ وهو بظاهره ينافيه الحديث الأول من الفصل الثالث الآتي قال التوربشتي وروى أن ابن مسعود أخذ في شيء بأرض الحبشة فأعطى دينارين حتى خلى سبيله رواه أبو داود وابن ماجه
فيض القدر لزيد المناوي (10/ 320)
(الراشي والمرتشي) أي آخذ الرشوة ومعطيها (في النار) قال الخطابي : إنما تلحقهم العقوبة إذا استويا في القصد فرشي المعطي لينال باطلا فلو أعطى ليتوصل به لحق أو دفع باطل فلا حرج وقال ابن القيم : الفرق بين الرشوة والهدية أن الراشي يقصد بها التوصل إلى إبطال حق أو تحقيق باطل وهو الملعون في الخبر فإن رشى لدفع ظلم اختص المرتشي وحده باللعنة والمهدي يقصد استجلاب المودة ومن كلامهم البراطيل تنصر الأباطيل. 

احسان اللہ شائق عفا اللہ عنہ    

  دارالافتاء جامعة الرشید    کراچی

١۰ جمادی  الثانیہ  ١۴۴۴ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

احسان اللہ شائق

مفتیان

سیّد عابد شاہ صاحب / محمد حسین خلیل خیل صاحب