021-36880325,0321-2560445

5

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
سٹیشن/بندرگاہ پر کھڑے جہاز سے نکلنے کی اجازت نہ ہو تو جمعہ کا حکم
70533نماز کا بیانجمعہ و عیدین کے مسائل

سوال

جہاز کے بندرگاہ سے روانہ ہونے سے تین یا چار گھنٹے قبل لوگوں کا باہر یا اندر آنا ممنوع ہو جاتا ہے۔اس دوران جمعہ کی نماز کا وقت آجائے توجہاز کے اوپر ہم ظہر کی نماز ادا کریں گے یا جمعہ؟

o

جن لوگوں کے لیے یہ بندرگاہ یا جس شہر میں یہ بندرگاہ موجود ہے  وہ شہر وطن اقامت ہے انہیں جمعہ ہی پڑھنا ہوگا اور اور جن حضرات کا یہ وطن اقامت نہیں ہے، بلکہ وہ مسافر ہیں وہ حضرات بھی انہی لوگوں کے ساتھ جمعہ کی نماز ادا کرلیں، ظہر کا فریضہ ان سے ادا ہوجائے گا(اس لیے کہ مسافر کو بھی یہ اختیار ہے کہ وہ جمعہ کی نماز میں شریک ہوجائے)۔لیکن اگر جمعہ کی نماز میں شریک نہیں  ہوتا  تو  ظہر  انفرادی  طور پر  پڑھنا  ہوگی ، جمعہ  کہ  دن  شہر  میں مسافر،قیدی یا مریض کا ظہر کی نماز کی جماعت کرانا مکروہ تحریمی ہے۔

حوالہ جات

قال العلامۃ الحصکفی رحمہ اللہ:(وكره) تحريما (لمعذور ومسجون) ومسافر (أداء ظهر بجماعة في مصر) قبل الجمعة وبعدها لتقليل الجماعة وصورة المعارضة، وأفاد أن المساجد تغلق يوم الجمعة إلا الجامع(وكذا أهل مصر فاتتهم الجمعة) فإنهم يصلون الظهر بغير أذان ولا إقامة ولا جماعة.
                                                                                                                                                                                                                                                                                       (الدر المختار شرح تنوير الأبصارص: 110)
وقال العلامۃ عبد اللہ بن محمود الموصلی رحمہ اللہ:قال: (ولا تجب إلا على الأحرار الأصحاء المقيمين بالأمصار) قال  عليه الصلاة والسلام : «تجب الجمعة على كل مسلمإلا امرأة أو صبيا أو مملوكا» . وقال  عليه الصلاة والسلام : «أربعة لا جمعة عليهم: العبد، والمريض، والمسافر، والمرأة» ؛ولأن العبيد مشغولون بخدمة المولى، والمرأة بخدمة زوجها، وقد بينا العذر في ترك خروجها إلى الجماعات، وأما المريض فللعجز…(إذا صلاها أجزأته عن الظهر، وإن أم فيها جاز) لأنها وضعت عنهم تخفيفا ورخصة لمكان العذر، فإذا حضروا زال العذر.فتجوز صلاتهم كالمسافر إذا صام، وإذا حضروا صارت صلاتهم فرضا فتجوز إمامتهم كما في سائر الصلوات، ولأن النبي صلى الجمعة بمكة وهو مسافر. . .قال: (ويكره لأصحاب الأعذار أن يصلوا الظهر يوم الجمعة جماعة في المصر) لأن فيه إخلالا بالجمعة، فربما يقتدي بهم غيرهم، بخلاف القرى لأنه لا جمعة عليهم، وقد جرى التوارث في جميع الأمصار والأعصار بغلق المساجد وقت الجمعة مع أنها لا تخلو عن أصحاب الأعذار، ولولا الكراهة لما أغلقوها.( الاختيار لتعليل المختار:1/ 81)
و فی الفتاوی الھندیۃ: (ولأدائها شرائط في غير المصلي) . منها المصر هكذا في الكافي، والمصر في ظاهر الرواية الموضع الذي يكون فيه مفت وقاض يقيم الحدود وينفذ الأحكام وبلغت أبنيته أبنية منى، هكذا في الظهيرية وفتاوى قاضي خان.وفي الخلاصة وعليه الاعتماد، كذا في التتارخانية ومعنى إقامة الحدود القدرة عليها، هكذا في الغياثية.وكما يجوز أداء الجمعة في المصر يجوز أداؤها في فناء المصر وهو الموضع المعد لمصالح المصر متصلا بالمصر.   (الفتاوى الهندية :1/ 145)

محمد عثمان یوسف

     دارالافتاءجامعۃ الرشید کراچی

    23ربیع الاول 1442ھ

n

مجیب

محمد عثمان یوسف

مفتیان

سیّد عابد شاہ صاحب / محمد حسین خلیل خیل صاحب / سعید احمد حسن صاحب / شہبازعلی صاحب

جواب دیں

آپ کا ای میل ایڈریس شائع نہیں کیا جائے گا۔