021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
سمندری سفر میں گرمی یا قے کی وجہ سے روزہ چھوڑنے کاحکم
70540روزے کا بیانوہ اعذار جن میں روزھ رافطارکرنا) نہ رکھنا( جائز ہے

سوال

  1. گرمیوں کے موسم میں جہاز میں ورکنگ کی وجہ سے رمضان کا روزہ چھوڑ نے والے کے بارے میں کیا حکم ہے؟
  2. دوسرا سوال یہ ہے کہ  سمندری سفر میں سر چکرانے  سے قے آ جانے کے ڈر سے  رمضان کا روزہ  چھوڑ دینا کیسا ہے؟

 

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

  1. یاد رہے کہ گرمی یا کام کا بوجھ ایسے اعذار نہیں کہ جن کی وجہ سے روزہ چھوڑا جاسکے ۔البتہ جبکہ آپ لوگ سمندر میں مسافر ہوں تو مسافر کے لیے اگرچہ بہتر تو یہ ہے کہ وہ بھی روزہ رکھ لے لیکن اگر نہ رکھنا چاہے (جیسا کہ آپ نے سفر میں مشقتوں کا ذکر بھی کیا ہے ) تو رخصت  ہے اور اس رخصت پر عمل کرنا بالکل بھی معیوب نہ ہوگا ؛اس لیے کہ اللہ تعالی کو اپنے بندوں کا رخصتوں پر عمل کرنا بھی اتنا ہی محبوب ہے جتنا کہ عزیمت پر عمل کرنا۔البتہ جتنے روزے سفر میں چھوڑیں گے بعد میں قضاء کرنے ہوں گے۔   
  2. اگر مسافر ہیں تو حرج نہیں اور مسافر نہ ہوں تو فقط قے آجانے کے ڈر سے روزہ چھوڑنا درست نہیں؛ اس لیے کہ یہ ایسا عذر یا خوف نہیں جس کی وجہ سے روزہ چھوڑنا جائز ہو۔ویسے بھی   روزے کے دوران خود بخود قے ہوگئی تو روزہ فاسد  نہیں ہوگا خواہ قے  کم ہو یا منہ بھر کر ہو(لیکن اگر قے آجانے کے بعد خود اپنے اختیار سے اس کو واپس نگل لیا تو روزہ ٹوٹ جائے گا،چاہے بالکل تھوڑی ہی کیوں نہ ہو  ،البتہ اگر بے اختیار قے نگل لی تو روزہ برقرار رہے گا)،  اور اگر اپنے اختیار سے جان بوجھ  کر قے کی  تو اگر منہ بھر کے قے ہو تو روزہ فاسد ہوجائے گا اور اگر منہ بھر کر نہ ہو تو روزہ فاسد نہیں ہوگا۔

 

حوالہ جات
وقال العلامۃ الحصکفی رحمہ اللہ :(ولو نوى مسافر الفطر) أو لم ينو (فأقام ونوى الصوم في وقتها) قبل الزوال (صح) مطلقاً، (ويجب عليه) الصوم (لو) كان (في رمضان)؛ لزوال المرخص (كما يجب على مقيم إتمام) صوم (يوم منه) أي رمضان (سافر فيه) أي في ذلك اليوم، (و) لكن (لا كفارة عليه لو أفطر فيهما) للشبهة في أوله وآخره.
وقال العلامۃ ابن عابدین رحمہ اللہ:قوله: (ويجب عليه الصوم) أي إنشاؤه حيث صح منه بأن كان في وقت النية ولم يوجد ما ينافيه، وإلا وجب عليه الإمساك كحائض طهرت ومجنون أفاق كما مر، قوله: (كما يجب على مقيم إلخ) لما قدمناه أول الفصل أن السفر لا يبيح الفطر، وإنما يبيح عدم الشروع في الصوم، فلو سافر بعد الفجر لايحل الفطر.           ( الدر المختار مع رد المحتار :2/ 431)
وقال العلامۃ الحصکفی رحمہ اللہ:(و) ينقضه (قيء ملأ فاه) بأن يضبط بتكلف (من مرة) بالكسر: أي صفراء (أو علق) أي سوداء؛ وأما العلق النازل من الرأس فغير ناقض (أو طعام أو ماء) إذا وصل إلى معدته وإن لم يستقروهو نجس مغلظ، ولو من صبي ساعة ارتضاعه، هو الصحيح لمخالطة النجاسة، ذكره الحلبي.( الدر المختار وحاشية ابن عابدين:1/ 137)
وقال العلامۃ ابن عابدین رحمہ اللہ:قوله: (وينقضه قيء) أفرده بالذكر مع دخوله في خروج نجس لمخالفته له في حد الخروج، وأما السيلان في غير السبيلين فمستفاد من الخروج نهر (قوله: بأن يضبط) أي يمسك بتكلف، وهذا ما مشى عليه في الهداية والاختيار والكافي والخلاصة وصححه فخر الإسلام وقاضي خان، وقيل: ما لا يقدر على إمساكه. قال في البدائع: وعليه اعتمد الشيخ أبو منصور وهو الصحيح.وفي الحلية: الأول: الأشبه ،قوله:( بالكسر) أي مع تشديد الراء المهملة، وهي أحد الأخلاط الأربعة: الدم، والمرة السوداء، والمرة الصفراء، والبلغم. اهـ. غاية البيان (قوله: أو علق إلخ) العلق لغة: دم منعقد كما هو أحد معانيه، لكن المراد به هنا سوداء محترقة كما في الهداية وليس بدم حقيقة كما في الكافي، ولهذا اعتبر فيه ملء الفم، وإلا فخروج الدم ناقض بلا تفصيل بين قليله وكثيره على المختار اهـ أخي جلبي وغيره (قوله: فغير ناقض) أي اتفاقا كما في شرح المنية. وذكر في الحلية أن الظاهر أن الكثير منه وهو ما ملأ الفم ناقض.
والحاصل أنه إما أن يكون من الرأس أو من الجوف، علقا أو سائلا، فالنازل من الرأس إن علقا لم ينقض اتفاقا، وإن سائلا نقض اتفاقا. والصاعد من الجوف إن علقا فلا اتفاقا ما لم يملأ الفم، وإن سائلا فعنده ينقض مطلقا. وعند محمد لا ما لم يملأ الفم كذا في المنية وشرحها والتتارخانية.وذكر في البحر قول أبي يوسف مع الإمام وقال: واختلف التصحيح فصحح في البدائع قولهما. قال: وبه أخذ عامة المشايخ. وقال الزيلعي: إنه المختار، وصحح في المحيط قول محمد وكذا في السراج معزيا إلى الوجيز. اهـ. الدر المختار وحاشية ابن عابدين (رد المحتار) (1/ 137)

   محمد عثمان یوسف

     دارالافتاءجامعۃ الرشید کراچی

    23 ربیع الاول1442ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

محمد عثمان یوسف

مفتیان

سیّد عابد شاہ صاحب / محمد حسین خلیل خیل صاحب / سعید احمد حسن صاحب / شہبازعلی صاحب