021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
مقدس اوراق جانے کاحکم
74428جائز و ناجائزامور کا بیانبچوں وغیرہ کے نام رکھنے سے متعلق مسائل

سوال

ایک شخص نے ایک  مصروف  گذرگا ﴿ ڈپوروڈ ،حویلیاں ﴾ کے ایک طرف  زمین پر   مقدس اوراق اور  دو عدد  قرآنی نسخے جلائے ۔ملزم کو جب  پولیس  کے حوالے  کیا  گیا تو اس کا یہ اعترافی بیان سامنے آیا کہ میں نے گیس  میٹر  پر  رکھے ہوئے مقدس  اوراق کو ٹھکانے لگانے   کے لئے آگ لگا ئی ۔ ان میں دو عدد  غیر  مجلد  قرآنی نسخے بھی تھے ،لیکن  اس سے  توہین مقصود نہ تھی۔لیکن  اب وہ اپنے اس عمل پر  نادم اور تائب ہے،وہ قرآنی نسخے مکمل  جل جانے سے بچالئے  گئے،اس افسوس ناک  واقعے پر عوام میں کافی  اشتعال کی کیفیت  ہے۔ آپ سے التماس  ہے کہ شریعت کی روشنی میں  رہنمائی  فرمائیں۔

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

بوسیدہ  قرآن کریم کو جلانا  جائز نہیں ،اسی طرح اس کے ساتھ کسی  بھی  طرح کا بے ادبی کا معاملہ کرنا بھی  جائز نہیں ، قصدا جان بوجھ کر   اس کی  توہین کرنا  کفر  ہے ،لیکن  انجانی  میں غیر اختیاری   طور پر کوئی  بے  ادبی کا  عمل صادر  ہوجائے  تو   اس پر کفر کافتوی  نہیں لگایا جائے گا ۔ لہذا صورت  مسئولہ  میں جب   ملزمان  نے برملا  سب کے سامنے  اپنی  غلطی  کا اقرار کرکے توبہ  استغفار کرلیا ان پر کفر کا فتوی  لگاکر  کوئی  سزانہیں  دی  جائے گی  بلکہ ان کے  ساتھ عام مسلمانوں والا  معاملہ کیاجائے گا۔

 نوٹ ؛مقدس اوراق کاحکم  یہ ہے کہ   ان  کو  کسی محفوظ بوری وغیرہ  میں بھر کر قبرستان یا  کسی ایسی  جگہ دفن کردیا جائے جو  بے ادبی سے محفوظ ہو ، یا اس بوری میں  پتھر ڈال کر  گہرے پانی میں ڈبودیا جائے ۔

یابوسیدہ  قرآن کریم  اوردیگر مقدس  اوراق کی ریسائیکلنگ   کا عمل  کرنے والی کمپنی کے حوالےکیاجائے  ۔

البتہ اس بات کاخیال رکھاجائے کہ  لکھائی  مٹانے کے لئے استعمال شدہ  پانی  کو گندے نالے  میں  نہ ڈالا جائے، بلکہ  ادب واحترام کو ملحوظ  رکھتے  ہوئے  دریا /کنویں  وغیرہ  میں  ڈالاجائے ، اس  سے تیار شدہ  کاغذ ات پر دوبارہ  قرآن  کریم  لکھے یا ان کاغذات  کو  کسی اور جائز  کام کے لئے استعمال  کرے  دونوں  صورتیں جائز  ہیں  ۔

حوالہ جات
1۔الفتاوى الهندية (16/ 308)
 قال محمد رحمه الله إذا أصاب المسلمون غنائم ، وكان فيما أصابوا مصحف فيه شيء من كتب اليهود والنصارى لا يدري أن فيه توراة أو زبورا أو إنجيلا أو كفرا ، فإنه لا ينبغي للإمام أن يقسم ذلك في مغانم المسلمين ، ولا ينبغي أن يحرق بالنار وإذا كره إحراقه ينظر بعد هذا إن كان لورقه قيمة ، وينتفع به بعد المحو والغسل بأن كان مكتوبا على جلد مدبوغ أو ما أشبه ذلك ، فإنه يمحى ويجعل الورق في الغنيمة ،
2۔الدر المختار وحاشية ابن عابدين (رد المحتار) (6/ 422)
                                                   وكذا جميع الكتب إذا بليت وخرجت عن الانتفاع بها اهـ. يعني أن الدفن ليس فيه إخلال بالتعظيم، لأن أفضل الناس يدفنون. وفي الذخيرة: المصحف إذا صار خلقا وتعذر القراءة منه لا يحرق بالنار إليه أشار محمد وبه نأخذ، ولا يكره دفنه، وينبغي أن يلف بخرقة طاهرة، ويلحد له لأنه لو شق ودفن يحتاج إلى إهالة التراب عليه، وفي ذلك نوع تحقير إلا إذا جعل فوقه سقف وإن شاء غسله بالماء أو وضعه في موضع طاهر لا تصل إليه يد محدث ولا غبار، ولا قذر تعظيما لكلام الله عز وجل اهـ.
3۔  شرح فقہ الاکبر  للقاری  فصل فی القرآة  والصلوة ص/١٦۷
                                                          من استخف بالقرآن  او بالمسجد  او بنحوہ  مما  یعظم فی الشرع کفر انتھی ۔
4۔الدر المختار وحاشية ابن عابدين (رد المحتار) (3/ 719)
                                                                            (قوله وكذا لو وطئ المصحف إلخ) عبارة المجتبى بعد التعليل المنقول هنا عن الشمني: هكذا قلت فعلى هذا إذا وطئ المصحف قائلا إنه فعل كذا أو لم يفعل كذا وكان كاذبا لا يكفر لأنه يقصد به ترويج كذبه لا إهانة المصحف اهـ لكن ذكر في القنية والحاوي: ولو قال لها ضعي رجلك على الكراسة إن لم تكوني فعلت كذا فوضعت عليها رجلها لا يكفر الرجل لأن مراده التخويف وتكفر المرأة. قال - رحمه الله -: فعلى هذا لو لم يكن مراده التخويف ينبغي أن يكفر، ولو وضع رجله على المصحف حالفا يتوب، وفي غير الحالف استخفافا يكفر. اهـ. ومقتضاه أن الوضع لا يستلزم الاستخفاف، ومثله في الأشباه حيث قال: يكفر بوضع الرجل على المصحف مستخفا وإلا فلا. اهـ.
ويظهر لي أن نفس الوضع بلا ضرورة يكون استخفافا واستهانة له، ولذا قال لو لم يكن مراده التخويف ينبغي أن يكفر: أي لأنه إذا أراد التخويف يكون معظما له لأن مراده حملها على الإقرار بأنها فعلت، لعلمه بأن وضع الرجل أمر عظيم لا تفعله فتقر بما أنكرته، أما إذا لم يرد التخويف فإنه يكفر لأنه أمرها بما هو كفر لما فيه من الاستخفاف والاستهانة، ويدل على ذلك قول من قال يكفر من صلى بلا طهارة أو لغير القبلة لأنه استهانة فليتأمل   

احسان اللہ شائق عفا اللہ عنہ    

دارالافتاء جامعة الرشید     کراچی

۵ ربیع  الثانی  ١۴۴۳ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

احسان اللہ شائق صاحب

مفتیان

آفتاب احمد صاحب / سیّد عابد شاہ صاحب