021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
فصل میں دانہ پڑگیاہوتوپکنے سے پہلے عشردینا۔ مستحق کورقم دیتےوقت زکاۃ یاعشرکی نیت کرناضروری ہے
2.54268 زکوة کابیانعشر اور خراج کے احکام

سوال

ایک شخص سال پوراہونے سے پہلے پہلے زکاۃ دیتاہے ،جب بھی کوئی مستحق زکاۃ کاپتہ چلتاہے اسے زکاۃ کی رقم دیتاہے ،اگروہ یہ نیت کرے کہ اس دفعہ عشرکی قیمت بھی پہلے سے دوں گا،(واضح رہے کہ گندم میں دانہ پڑچکاہے اوروہ یہ نیت کرے )تومستحق کورقم دیتے وقت یہ تعین کرناضروری ہے کہ یہ رقم زکاۃ کی ہے یاعشرکی ہے یادینے کے بعدبھی نیت کرسکتاہے کہ یہ رقم زکاۃ یاعشرکی ہے ؟؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

اگرفصل میں دانہ پڑناشروع ہوگیاہوتوپکنے سے پہلے بھی عشردے سکتے ہیں ورنہ نہیں ۔ اورعشراورزکاۃ کی رقم اداء کرتے وقت زکاۃ یاعشر کی نیت ضروری ہے،نیز دینے کے بعدجب تک کہ وہ مال فقیرکے پاس موجودہوتب بھی نیت کی جاسکتی ہے البتہ یہ رقم ،اگراس نے خرچ کردی ہوتوپھر زکاۃ یاعشراداء نہیں ہوگا۔
حوالہ جات
"الأشباه والنظائر"1 / 49: وأما الزكاة : فيشترط لها نية الفرضية لأن الصدقة متنوعة ولم أر حكم نية الزكاة المعجلة وظاهر كلامهم أنه لا بد من نية الفرض لأنه تعجيل بعد أصل الوجوب لأن سببه هو النصاب النامي وقد وجد بخلاف الحول لأنه شرط لوجوب الأداء بخلاف تعجيل الصلاة على وقتها فإنه غير جائز لكون وقتها سببا للوجوب وشرطا لصحة الأداء۔ "الأشباه والنظائر"1 / ص 5: وأما وقتها في الزكاة فقال في الهداية : ولا يجوز أداء الزكاة إلا بنية مقارنة للأداء أو مقارنة لعزل مقدار ما وجب لأن الزكاة عبادة فكان من شرطها النية و الأصل فيها الاقتران إلا أن الدفع يتفرق فاكتفي بوجودها حالة العزل تيسيرا كتقديم النية في الصوم اهـ فقد جوزوا التقديم على الأداء لكن عند العزل وهل تجوز بنية متأخرة على الأداء ؟ قال في شرح المجمع : لو دفعها بلا نية ثم نوى بعده ؟ فإن كان المال قائما في يد الفقير جاز وإلا فلا.انتهى۔ " الهندية"5 / 112: ووقته وقت خروج الزرع وظهور الثمر عند أبي حنيفة - رحمه الله تعالى - كذا في البحر الرائق . فلو عجل عشر أرضه قبل الزرع لا يجوز ، ولو عجل بعد الزراعة بعد النبات فإنه يجوز ولو عجل بعد الزراعة قبل النبات فالأظهر أنه لا يجوز ، ولو عجل عشر الثمار إن كان بعد طلوعها يجوز ، وإن كان قبل طلوعها لا يجوز في ظاهر الرواية هكذا في شرح الطحاوي .
..
واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

محمّد بن حضرت استاذ صاحب

مفتیان

آفتاب احمد صاحب / محمد حسین خلیل خیل صاحب