021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
زیورات کی کرنسی کے بدلے خریدفروخت
62260خرید و فروخت کے احکامبیع صرف سونے چاندی اور کرنسی نوٹوں کی خریدوفروخت کا بیان

سوال

زیورات کو کرنسی کے بدلے  نقد اور ادھار بیچنے کی صورت میں کیا احکامات ہیں؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

کھوٹ ملے اور خالص سونے کی  کرنسی کے بدلے خریدوفروخت نقد اور ادھار دونوں طرح جائز ہے، البتہ ادھار کی صورت میں دو شرطوں کا پایا جانا ضروری ہے: اول یہ کہ زیور کی قیمت اور ادائیگی کا وقت خریدوفروخت کی مجلس میں طے کر لیا جائے۔ دوم یہ کہ اسی  مجلس میں سونے یا کرنسی میں سے   کسی ایک چیز پر قبضہ (Delivery) یا کم از کم زیور کی تعیین  ہوجائے،  اگر کسی ایک چیز پر بھی قبضہ  یا زیور کی تعیین نہ کی گئی تو معاملہ ناجائز ہو جائے گا۔

حوالہ جات
السنن الصغرى للبيهقي (5/ 65):
عن ابن عمر، عن النبي [ صلى الله عليه وسلم ] أنه نهى عن بيع الكالئ  بالكالئ۔
حاشية ابن عابدين (5/ 259) ايچ ايم سعيد:
 قوله ( فلو باع النقدين ) تفريع على قوله وإلا شرط التقابض فإنه يفهم منه أنه لايشترط التماثل وقيد بالنقدين؛ لأنه لو باع فضة بفلوس فإنه يشترط قبض أحد البدلين قبل الافتراق لا قبضهما كما في البحر عن الذخيرة۔
الفتاوى الهندية (3/ 227) دارالفكر بيروت:
ولو اشتراه بثوب أو بعرض من العروض فالشراء جائز ولا يراعى فيه شرائط الصرف كذا في شرح الطحاوي وكذلك تراب الصواغين كذا في محيط السرخسي۔
المبسوط (16/ 335):
وإن اشترى خاتم فضة أو خاتم ذهب فيه فص ، أو ليس فيه فص بكذا فلسا ، وليست الفلوس عنده فهو جائز إن تقابضا قبل التفرق أو لم يتقابضا ؛ لأن هذا بيع ، وليس بصرف فإنما افترقا عن عين بدين ؛ لأن الخاتم يتعين بالتعين بخلاف ما سبق فإن الدراهم والدنانير لا تتعين بالتعيين ؛ فلهذا شرط هناك قبض أحد البدلين في المجلس۔

              محمد نعمان خالد

                                                            دارالافتاء جامعۃ الرشید، کراچی

                       7/ جمادی الاخری 1439ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

محمد نعمان خالد

مفتیان

سیّد عابد شاہ صاحب / محمد حسین خلیل خیل صاحب