021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
نماز کی رکعات کی تعدادبھول جائیں تو کیا کریں؟
70688نماز کا بیانسجدہ سہو کابیان

سوال

اگر امام ومقتدی نماز میں رکعتوں کی تعداد  بھول جائیں تو کیا کریں ؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

مقتدی نماز میں امام کے تابع ہوتا ہےاوراگرامام یا منفرد(اکیلانمازی) نماز میں  رکعتوں کی تعداد بھول جائے تو اس کی تین صورتیں ہیں:

          1: اگر پہلی بار بھولا ہو، یا کبھی کبھاربھولا ہو تونماز توڑ دے اور  دوبارہ نماز پڑھے۔

          2: اگر اکثر اوقات بھولتا ہو تو یہ دیکھے کہ غالب گمان کس طرف ہے، جس طرف غالب گمان ہو، اس کے مطابق نماز ادا کرے۔مثلاً تین اور چار رکعت میں شک ہوا اور غالب گمان یہ ہے کہ تین رکعات پڑھیں،تو تین رکعات شمار کرے اور چوتھی رکعت پڑھ کر نماز مکمل کرے۔اس صورت میں سجدہ سہو کرنے کی ضرورت نہیں۔

          3:اگر بھولنا اکثر ہوتا ہو اور غالب گمان کسی طرف بھی  نہ ہو، تو جانب اقل کو شمار کرکےبقیہ نماز پڑھے،اس

صورت میں شک ہونے کے بعد ہر رکعت میں قعدہ کرے  اور آخر میں سجدہ سہو کرلے۔مثلاً: تین اور چار رکعات میں شک ہوا ہو اور کسی جانب بھی غالب گمان نہ ہو، توتین  رکعات شمار کرے،پھر قعدہ کرے،پھر چوتھی رکعت پڑھےاور آخر میں سجدہ سہو کرکے نماز مکمل کرے۔

حوالہ جات
قال العلامۃ الحصکفی رحمہ اللہ : )وإذا شك) في صلاته (من لم يكن ذلك) أي الشك (عادة له)، وقيل :من لم يشك في صلاة قط بعد بلوغه،وعليه أكثر المشايخ…….   )وإن كثر( شكه )عمل بغالب ظنه إن كان) له ظن للحرج (وإلا أخذ بالأقل)؛ لتيقنه (وقعد في كل موضع توهمه موضع قعوده) ولو واجبا لئلا يصير تاركا فرض القعود أو واجبه.
قال العلامۃ ابن عابدین رحمہ اللہ :قوله:(وقيل إلخ): ثمرة الخلاف تظهر فيما لو سها في صلاته أول مرة واستقبل ،ثم لم يسه سنين ثم سها، فعلى قول السرخسي يستأنف ؛لأنه لم يكن من عادته،وإنما حصل له مرة واحدة ،والعادة إنما هي من المعاودة أي والشرط أن لا يكون معتادا له قبل هذه الصلاة.
قوله:) وإن كثر شكه): بأن عرض له مرتين في عمره على ما عليه أكثرهم، أو في صلاته على ما اختاره فخر الإسلام. قوله: )وإلا): أي وإن لم يغلب على ظنه شيء، فلو شك أنها أولى الظهر أو ثانيته يجعلها الأولى ،ثم يقعد لاحتمال أنها الثانية، ثم يصلي ركعة ،ثم يقعد لما قلنا، ثم يصلي ركعة ويقعد؛ لاحتمال أنها الرابعة، ثم يصلي أخرى ويقعد لما قلنا، فيأتي بأربع قعدات قعدتان مفروضتان وهما الثالثة والرابعة، وقعدتان واجبتان؛ ولو شك أنها الثانية أو الثالثة أتمها وقعد ثم صلى أخرى وقعد ثم الرابعة وقعد، وتمامه في البحر .(الدر المختار مع رد المحتار:  2 /92-94)
قال العلامۃ الشیخ نظام الدین رحمہ اللہ :من شك في صلاته، فلم يدر أثلاثا صلى أم أربعا،وكان ذلك أول ما عرض له ،استأنف الصلاة….وإن كثر شكه تحرى ،وأخذ بأكبر رأيه، كذا في التبيين.وإن لم يترجح عنده شيء بعد الطلب ،فإنه يبني على الأقل، فيجعلها واحدة فيما لو شك أنها ثانية، وثانية لو شك أنها ثالثة، وثالثة لو شك أنها رابعة ،وعند البناء على الأقل يقعد في كل موضع يتوهم أنه محل قعود، فرضا كان القعود أو واجبا ؛كي لا يصير تاركا فرض القعدة أو واجبها  .
(الفتاوی الھندیۃ:1 /130)

 عرفان حنیف

دارالافتاء،جامعۃالرشید،کراچی

     7/ربیع الثانی/1442ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

عرفان حنیف بن محمد حنیف

مفتیان

ابولبابہ شاہ منصور صاحب / شہبازعلی صاحب