021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
غریب خواتین کو زکوة دینے کاطریقہ
70957زکوة کابیانان چیزوں کا بیان جن میں زکوة لازم ہوتی ہے اور جن میں نہیں ہوتی

سوال

میں  غریب خواتین کاظاہری حال دیکھ  کر  زکوة  دیدیتی  ہوں ،یہ نہیں  پوچھتی کہ  ان کے پاس  کوئی  زیورات  ہیں یا نہیں  ؟تو کیا اس طرح  زکوة  ادا ہوجاتی ہے یا نہیں ؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

زکوة  ادا ہونے کی شرط یہ  ہے کہ کسی  غریب مستحق  شخص کو  مالک بناکر  دی جائے  ،یہ  زکوة  دینے والے  کی ذمے داری  ہے  اپنی استطاعت  کے  مطابق  زکوة  لینےوالے شخص کے حال کی  تحقیق کرے کہ وہ زکوة کا مستحق ہے یانہیں ؟ بلا تحقیق   زکوة دینے کی صورت  میں اگر  وہ  شخص  بعدمیں غیر  مستحق ہونا ثابت ہوجائے  تو زکوة ادا نہ ہوگی۔دوبارہ دینا لازم ہوگا ،البتہ  اگر ایسا  ظاہر نہ ہو  اور زکوة  دیتے وقت  دینے والے نے  اس کو مستحق  سمجھ کر دیا  ہو  تو زکوة ادا سمجھی جائے گی۔آیندہ کے لئے آپ پرلازم ہے  کہ  تحقیق کرکے دیاکریں۔

حوالہ جات
الدر المختار وحاشية ابن عابدين (رد المحتار) (2/ 352)
(دفع بتحر) لمن يظنه مصرفا (فبان أنه عبده أو مكاتبه أو حربي ولو مستأمنا أعادها)
ما مر (وإن بان غناه أو كونه ذميا أو أنه أبوه أو ابنه أو امرأته أو هاشمي لا) يعيد لأنه أتى بما في وسعه، حتى لو دفع بلا تحر لم يجز إن أخطأ.
 (قوله: لمن يظنه مصرفا) أما لو تحرى فدفع لمن ظنه غير مصرف أو شك ولم يتحر لم يجز حتى يظهر أنه مصرف فيجزيه في الصحيح خلافا لمن ظن عدمه، وتمامه في النهر.
قوله: ولو دفع بلا تحر) أي ولا شك كما في الفتح. وفي القهستاني بأن لم يخطر بباله أنه مصرف أو لا، وقوله لم يجز إن أخطأ أي إن تبين له أنه غير مصرف فلو لم يظهر له شيء فهو على الجواز وقدمنا ما لو شك فلم يتحر أو تحرى وغلب على ظنه أنه غير مصرف.

احسان اللہ شائق عفا اللہ عنہ    

       دارالافتاء جامعة الرشید     کراچی 

۲١ جمادی الاولی ١۴۴۲ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

احسان اللہ شائق صاحب

مفتیان

آفتاب احمد صاحب / سیّد عابد شاہ صاحب