021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
ادھار لیے ہوئے مال پر زکاۃ
72723زکوة کابیانسامان تجارت پر زکوۃ واجب ہونے کا بیان

سوال

مفتی صاحب! میں موٹر سائیکل کے سپیئر پارٹس کا کام کرتا ہوں۔ میری دکان میں تقریباً پندرہ لاکھ کا مال ہے۔ اس میں سے زیادہ مال تو میرا اپنا ہے اور کچھ ڈیلر سے ادھار لیا ہوا ہے۔ معلوم یہ کرنا ہے کہ کیا اس سارے مال پر زکاۃ ہے یا صرف میرے اپنے مال پر؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

جو سامان آپ کی دکان میں ہے، اس سب پر قیمت کے اعتبار سے زکاۃ واجب ہے، البتہ جو سامان آپ نے ادھار خریدا ہے اس کی جتنی ادائیگی باقی ہے، اس کو کل رقم سے منہا کر کے باقی رقم کی زکاۃ دے دیں۔

حوالہ جات
قال العلامۃ االحصکفی رحمہ اللہ تعالٰی: (فارغ عن دين له مطالب من جهة العباد) سواء كان لله كزكاة، وخراج، أو للعبد، ولو كفالة، أو مؤجلا، ولو صداق زوجته المؤجل للفراق ونفقة لزمته بقضاء أو رضا .
وقال تحتہ العلامۃ ابن عابدین الشامی رحمہ اللہ تعالٰی: وهذا إذا كان الدين في ذمته قبل وجوب الزكاة، فلو لحقه بعده لم تسقط الزكاة؛ لأنها ثبتت في ذمته، فلا يسقطها ما لحق من الدين بعد ثبوتها، جوهرة.(ردالمحتار: 260/2)
وقال جماعۃ من العلماء رحمھم اللہ تعالٰی: (ومنها الفراغ عن الدين): قال أصحابنارحمهم الله تعالى: كل دين له مطالب من جهة العباد يمنع وجوب الزكاة، سواء كان الدين للعباد، كالقرض وثمن البيع وضمان المتلفات وأرش الجراحة، وسواء كان الدين من النقود أو المكيل أو الموزون أو الثياب أو الحيوان، وجب بخلع أو صلح عن دم عمد، وهو حال أو مؤجل، أو لله تعالى ،كدين الزكاة . (الفتاوٰی الھندیۃ: 172/1)
وقال العلامۃ فخر الدین الزیلعی رحمہ اللہ تعالٰی: ولا فرق في الدين بين المؤجل والحال، والمراد بالدين دين له مطالب من جهة العباد، حتى لا يمنع دين النذر والكفارة، ودين الزكاة مانع حال بقاء النصاب؛ لأنه ينتقص به النصاب. (تبیین الحقائق: 254/1)
وقال العلامۃ علی بن أبی بکر الفرغانی رحمہ اللہ تعالٰی: (وإن كان ماله أكثر من دينه زكى الفاضل إذا بلغ نصابا)؛ لفراغه عن الحاجة ، والمراد به دين له مطالب من جهة العباد، حتى لا يمنع دين النذر والكفارة، ودين الزكاة مانع حال بقاء النصاب؛ لأنه ينتقص به النصاب. (الھدایۃ: 95/1)
وقال العلامۃ الکاسانی رحمہ اللہ تعالٰی: ومنها أن لا يكون عليه دين مطالب به من جهة العباد عندنا، فإن كان فإنه يمنع وجوب الزكاة بقدره حالا كان أو مؤجلا.(بدائع الصنائع: 6/2)

محمدعبداللہ بن عبدالرشید

دارالافتاء، جامعۃ الرشید ،کراچی

8/شعبان المعظم/ 1442ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

محمد عبد اللہ بن عبد الرشید

مفتیان

فیصل احمد صاحب / شہبازعلی صاحب