021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
میراث میں بہن کاحصہ
75423میراث کے مسائلمیراث کے متفرق مسائل

سوال

ایک خاتون نے1972ء میں اپنی بہن کےساتھ مل کرایک مکان 6500 میں خریدا،اس کےلیے خاتون نے3000روپےاورانکی بہن نے3500 روپےاداکئے۔بعدمیں  مذکورہ خاتون نےاپنےبیٹوں کے پیسوں سےاپنے حصےمیں تعمیرات کروائیں،جب کہ ان کی بہن والاحصہ اسی حال میں رہاجس حال میں انہوں نےخریداتھا۔ 1989ءمیں وہ مکان فروخت ہوگیا جسکی قیمت 162000(ایک لاکھ باسٹھ ہزار)ملی جس میں سےان کی بہن کو40000(چالیس ہزارروپے)باہمی رضامندی سےاداکئےگئے،کیونکہ ان کاوالاحصہ پرانی حالت میں غیرتعمیرہ شدہ تھا۔

اب بقیہ 122000روپےاورقرض وغیرہ لےکراس خاتون نےاپنےبیٹوں کی مددسےایک نیامکان بنوایا جس پرکل 325000روپےلاگت آئی،بعدمیں بیٹوں نےتقریباً 10 لاکھ روپےمزیدخرچ کرکےاس مکان کی توسیع کی۔1999ء میں اس خاتون کاانتقال ہوگیا،ان کی اولاد میں دوبیٹے اورایک بیٹی زندہ ہیں۔

اب 2020ء میں یہی مکان 8800000(اٹھاسی لاکھ)روپےمیں فروخت ہوا۔

اب معلوم یہ کرناہےکہ قرآنی احکامات اورشرع کی روشنی میں یہ رقم یعنی 8800000(اٹھاسی لاکھ) روپے جوکہ مکان کی قیمت ہے،کیااس میں بیٹی کاکوئی حصہ ہے؟اگرہےتوکتناحصہ ہے؟کیونکہ شروع میں ان کی والدہ نے اپنےزیورفروخت کرکے3000(تین ہزار)روپےاداکئےتھے۔

(تنقیح:بیٹوں نےمکان کی تعمیرمیں پیسہ اس طورپرلگائےتھےکہ مشترکہ گھرہے،تواس میں رقم بھی ہم دونوں بھائی مشترکہ طورپرلگاتےہیں۔

سائل سےیہ بات معلوم ہوئی ہےکہ خاتون(میت) کےورثاء میں صرف دوبیٹےاورایک بیٹی حیات ہیں)

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

بیٹوں نےمکان کی تعمیروالدہ کی رضامندی اوران کی اجازت سےاپنےلیےکی تھی(جیساکہ تنقیح سےیہ بات معلوم ہوئی ہے)،تویہ تعمیرشدہ عمارت ہرایک بیٹےکےخرچےکےتناسب سےان کی ملکیت شمارہوگی،البتہ پلاٹ(زمین)والدہ کی ہی ملکیت میں رہےگی۔

 لہٰذاپلاٹ فروخت کرنےکےبعدزمین کی قیمت کےبقدررقم والدہ کی ملکیت ہے۔

دوسری بار122000(ایک لاکھ بائیس ہزار)سےخریدی جانےوالی جائیدادوالدہ اوران کےدوبیٹوں کے درمیان مشترکہ ہوگی،کیونکہ 122000میں والدہ کی ذاتی رقم سےخریدی جانےوالی زمین کی قیمت فروخت کی رقم اوردونوں بھائیوں کی والدہ کی اجازت سےتعمیرشدہ عمارت کی قیمت فروخت بھی شامل ہے۔

لہٰذا88,00,000(اٹھاسی لاکھ)میں والدہ کی ذاتی رقم 122,000میں جس تناسب سےتھی،اتنی رقم والدہ کی ذاتی ملکیت شمارہوگی،جو ان کےورثہ کےدرمیان درج ذیل اصول کےمطابق تقسیم کی جائیگی۔

مکان فروخت کرنےکےبعدوالدہ کی ذاتی ملکیت میں آنی والی رقم(میراث)کوپانچ برابرحصوں میں تقسیم کیاجائےگا،جس میں سےہر بیٹےکودودوحصہ اوربیٹی کوایک حصہ ملےگا۔

فیصدی اعتبارسےتقسیم کاطریقہ کاردرج ذیل ہے:

مرحومہ کےورثاء

فیصدی حصہ

دوبیٹوں کاحصہ

مجموعی حصہ:80%فیصد۔۔۔ایک بیٹے کاحصہ:40%فیصد

ایک بیٹی کاحصہ

20%فیصد

حوالہ جات
جامع الفصولين (2/ 119):
عمر دار امرأته فمات وتركها وابنا فلو عمرها بإذنها فالعمارة لها والنفقة دين عليها فتغرم حصة الابن ولو عمرها لنفسه بلا إذنها فالعمارة ميراث عنه وتغرم قيمة نصيبه من العمارة وتصير كلها لها ولو عمرها لها بلا إذنها قال النسفي العمارة كلها لها ولا شيء عليها من النفقة فإنه متبرع وعلى هذا التفصيل عمارة كرم امرأته وسائر أملاكها.
الدر المختار وحاشية ابن عابدين (رد المحتار) (6/ 747):
(عمر دار زوجته بماله بإذنها فالعمارة لها والنفقة دين عليها) لصحة أمرها (ولو) عمر (لنفسه بلا إذنها العمارة له) ويكون غاصبا للعرصة فيؤمر بالتفريغ بطلبها ذلك (ولها بلا إذنها فالعمارة لها وهو متطوع) في البناء فلا رجوع له ولو اختلفا في الإذن وعدمه، ولا بينة فالقول لمنكره بيمينه، وفي أن
العمارة لها أو له فالقول له لأنه هو المتملك كما أفاده شيخنا۔
مجمع الأنهر في شرح ملتقى الأبحر (2/ 743):
(ومن عمر دار زوجته بماله) أي بمال الزوج (بإذنها) أي بإذن الزوجة (فالعمارة) تكون (لها) أي للزوجة؛ لأن الملك لها وقد صح أمرها بذلك (والنفقة) التي صرفها الزوج على العمارة (دين له) أي للزوج (عليها) أي على الزوجة؛ لأنه غير متطوع فيرجع عليها لصحة الأمر فصار كالمأمور بقضاء الدين.(وإن عمرها) أي الدار (لها) أي للزوجة (بلا إذنها) أي الزوجة (فالعمارة لها) أي للزوجة (وهو) أي الزوج في العمارة (متبرع) في الإنفاق فلا يكون له الرجوع عليها به، (وإن عمر لنفسه بلا إذنها) أي الزوجة (فالعمارة له) أي للزوج؛ لأن الآلة التي بنى بها ملكه فلا يخرج عن ملكه بالبناء من غير رضاه فيبقى على ملكه فيكون غاصبا للعرصة وشاغلا ملك غيره بملكه فيؤمر بالتفريغ إن طلبت زوجته ذلك كما في التبيين، لكن بقي صورة وهي أن يعمر لنفسه بإذنها ففي الفرائد ينبغي أن تكون العمارة في هذه الصورة له والعرصة لها، ولا يؤمر بالتفريغ إن طلبته انتهى.
درر الحكام في شرح مجلة الأحكام (3/ 313)
المادة (1309) - (إذا عمر أحد الشريكين الملك المشترك بإذن الآخروصرف من ماله قدرا معروفا فله الرجوع على شريكه بحصته أي أن يأخذ من شريكه مقدار ما أصاب حصته من المصرف) إذا عمر أحد الشريكين الملك المشترك ففي ذلك احتمالات أربعة:
الاحتمال الأول - أن يكون المعمر صرف بإذن وأمر الشريك الآخر من ماله قدرا معروفا وعمر الملك المشترك للشركة أو أنشأه مجددا فيكون قسم من التعميرات الواقعة أو البناء ملكا للشريك الآمر ولو لم يشترط الشريك الآمر الرجوع على نفسه بالمصرف بقوله: اصرف وأنا أدفع لك حصتي من المصرف.
الاحتمال الثاني - إذا عمر أحد الشريكين المال المشترك للشركة بدون إذن الشريك كان متبرعا كما سيبين في المادة (1131) .
الاحتمال الثالث - إذا عمر أحد الشريكين المال المشترك بإذن الشريك الآخر أي أن تكون التعميرات الواقعة للمعمر وملكا له فتكون التعميرات المذكورة ملكا للمعمر ويكون الشريك الآخر قد أعار حصته لشريكه. انظر المادة (831) وشرح المادة (906)
الاحتمال الرابع - إذا عمر أحد الشريكين المال المشترك بدون إذن شريكه على أن يكون ما عمره لنفسه فتكون التعميرات المذكورة ملكا له وللشريك الذي بنى وأنشأ أن يرفع ما عمره من المرمة الغير المستهلكة. انظر شرح المادة (529) ما لم يكن رفعها مضرا بالأرض ففي هذا الحال يمنع من رفعها.

محمدعمربن حسین احمد

دارالافتا ءجامعۃالرشید کراچی

16جمادی الثانیۃ 1443ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

محمد عمر ولد حسین احمد

مفتیان

سیّد عابد شاہ صاحب / سعید احمد حسن صاحب