021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
ذہنی معذور خاتون کی نماز کاحکم
79351نماز کا بیان تکبیرات تشریق کا بیان

سوال

میری والدہ  گذشتہ  پانچ سال سے  دماغ  کی بیماری میں مبتلا ہے ،نہ کھانا   خود کھاسکتی  ہے ،نہ ا واقات کا اندازہ  ہے ،اگر  ان کو   نماز کی نیت کرواکر   اپنے  ساتھ کرسی  پر بیٹھا  دیں تب بھی  نما  ز کے دوران  بات چیت کرلیتی ہیں ،  رکوع  وسجدہ  نہیں کرتیں ،کبھی  بے حوش ہوکر گرجاتی ہیں   تو ایسی صورت میں  ان پر نماز کا   فدیہ  لازم ہے یا  نہیں ؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

نماز ہر اس بالغ  مسلمان  پر فرض  ہوتی   ہے   جس کا  ہوش وحواس درست  ہو ،جو نماز کی حالت کو  نماز کی باہر  کی حالت سےفرق کرسکتا  ہو ،نماز کے فرائض  وواجبات  سنن  وغیرہ   یاد رکھ  کران کو   ادا  کرسکتا  ہو  ، مسئولہ  صورت میں جب آپ کی  والدہ  کی  ہوش  وحواس  درست نہیں  ہے  کہ  نمازوں کی  رکعات  یا دنہیں رکھ پاتی ،اور رکوع  سجدے  یا دنہیں  رہتے  توایسی  حالت میں  ان پر ان ایام کی نماز فرض  نہیں  رہی، اس لئے  اگراس طرح کی کیفیت   پیدا ہونے کے بعد  درمیان  میں صحتیابی  نہ ہوئی  ہو بلکہ اسی  حالت میں  انتقال  کرجائے  ،تو  ان ایام کی نمازوں کی قضاء بھی  لازم نہیں اور فدیہ بھی لازم نہ ہوگا ۔

 نوٹ؛ زندگی  میں  نمازوں کا فدیہ  اد ا کرنے سے   فدیہ  ادا  نہیں ہوتا  ،اگر زندگی میں  قضا ءنمازیں  ذمے میں رہ گئیں  ہوں ،اور  مریض نےان  نمازوں کا فدیہ  ادا  کرنے کی  وصیت  بھی کی  اور مریض  نے میراث میں مال بھی چھوڑا   ہو تو   تہائی مال کی  حد تک اس وصیت  پر عمل کرنا ورثاء پر  لازم   ہوتا ہے ،اگر وصیت نہیں کی  یا مال نہیں چھوڑا  تو  فدیہ  ادا کرنا  ورثاء پر لازم نہیں  ہوتا ،البتہ   ورثاء اپنی خوشی سے فدیہ ادا  کردے تو اللہ  کی ذات  سے قبولیت کی   امید ہے ،

حوالہ جات
۔الدر المختار وحاشية ابن عابدين (رد المحتار) (2/ 100)
ولو اشتبه على مريض أعداد الركعات والسجدات لنعاس يلحقه لا يلزمه الأداء) ولو أداها بتلقين غيره ينبغي أن يجزيه كذا في القنية (ولم يومئ بعينه وقلبه وحاجبه) خلافا لزفر
 (قوله ولو اشتبه على مريض إلخ) أي بأن وصل إلى حال لا يمكنه ضبط ذلك، وليس المراد مجرد الشك والاشتباه لأن ذلك يحصل للصحيح (قوله ينبغي أن يجزيه) قد يقال إنه تعليم وتعلم وهو مفسد كما إذا قرأ من المصحف أو علمه إنسان القراءة وهو في الصلاة ط.
قلت: وقد يقال إنه ليس بتعليم وتعلم بل هو تذكير أو إعلام فهو كإعلام المبلغ بانتقالات الإمام فتأمل.
2۔   الدر المختار وحاشية ابن عابدين (رد المحتار) (2/ 74)
قوله ولو فدى عن صلاته في مرضه لا يصح) في التتارخانية عن التتمة: سئل الحسن بن علي عن الفدية عن الصلاة في مرض الموت هل تجوز؟ فقال لا. وسئل أبو يوسف عن الشيخ الفاني هل تجب عليه الفدية عن الصلوات كما تجب عليه عن الصوم وهو حي؟ فقال لا. اهـ. وفي القنية: ولا فدية في الصلاة حالة الحياة بخلاف الصوم. اهـ.
أقول: ووجه ذلك أن النص إنما ورد في الشيخ الفاني أنه يفطر ويفدي في حياته، حتى إن المريض أو المسافر إذا أفطر يلزمه القضاء إذا أدرك أياما أخر وإلا فلا شيء عليه، فإن أدرك ولم يصم يلزمه الوصية بالفدية عما قدر، هذا ما قالوه، ومقتضاه أن غير الشيخ الفاني ليس له أن يفدي عن صومه في حياته لعدم النص ومثله الصلاة؛ ولعل وجهه أنه مطالب بالقضاء إذا قدر، ولا فدية عليه إلا بتحقيق العجز عنه بالموت فيوصي بها،

احسان اللہ شائق عفا اللہ عنہ    

دارالافتاء جامعة الرشید     کراچی

١٦ رجب ١۴۴۴ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

احسان اللہ شائق

مفتیان

سیّد عابد شاہ صاحب / محمد حسین خلیل خیل صاحب