021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
عمامہ کے شملہ کا حکم
74769سنت کا بیان (بدعات اور رسومات کا بیان)متفرّق مسائل

سوال

جناب  مفتی صاحب  عرض یہ ہے کہ   عمامہ کے  شملہ  چھوڑ نے کے بارے میں  مختلف     اقوال پائے  جاتے ہیں  کوئی  کہتا  ہے دائیں طرف ہونا  چاہئے کوئی  کہتا  ہے بائیں طرف ہونا چاہئے ،کوئی  کہتا ہے  کندھے  پر  ہونا چاہئے  سوال  یہ  ہے  کہ اس بارے میں افضل  طریقہ کیا  ہے؟  شرعی  رہنمائی فر مائیں

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

عمامہ کا شملہ چھوڑنے  یا نہ چھوڑنے  کے بارے میں اور  اسی طرح   شملہ  چھوڑنے کے  طریقہ کے بارے میں  مختلف  روایات وارد  ہوئی ہیں ،  چنانچہ اکثر   روایا ت میں آنحضرت صلی اللہ علیہ  وسلم اور   صحابہ کرام    رضی اللہ  عنہم   اور کبار تابعین  رحمہم اللہ سے   شملہ   چھوڑ نا منقول   ہے ، تا ہم ایک   حدیث میں    آنحضرت   صلی اللہ     علیہ وسلم سے   شملہ نہ چھوڑنے کا ذکر بھی  ملتاہے ۔  اسی حدیث  کے  پیش نظر    علما ء کرام  نے فرمایا   کہ بغیر شملہ   عمامہ  باندھنا  بھی ثا بت ہے ، ۔

البتہ   شملہ   چھوڑنے کی صورت میں  احادیث  سے  اس  کے چارطریقے  معلو  م ہوتے ہیں ۔

١۔  پشت پر   دونوں کندھوں  کے درمیان  شملہ چھوڑا جائے ۔

۲۔ صرف  دائیں طرف کے کندھے  پر  شملہ چھوڑا جائے ۔

۳۔ صرف بائیں  طرف کے  کندھے  پر    شملہ  چھوڑا جائے ۔

۴۔ دو   شملے  چھو ڑے جائیں جن  میں  سے  ایک سامنے  کی طرف  ہو  دوسرا  پیچھے کی طرف  ہو۔

خلاصہ  یہ ہے کہ  شملہ  چھوڑا جائے یا  نہ چھوڑا  جائے ، اور  چھوڑ نے  کی  صورت میں  مذکورہ بالا چاروں طریقوں میں سے  جس طریقے  کو  بھی اختیار  کیاجائے ،بہر حال  علماء کرام کی تصریح  کے مطابق  اس  سے سنت ادا  ہو جائے گی ۔ تا ہم  ذخیرہ   احادیث  میں  عمامہ سے  متعلق جو روایا ت وارد   ہیں ان  میں سے اکثر میں   آنحضرت   صلی اللہ علیہ وسلم ، صحابہ  کرام  رضی اللہ عنہم  اور  کبار تابعین  کا یہی معمول  نقل کیا گیا ہے   کہ عمامہ  کے شملہ کو پشت پر اپنے دونوں کندھوں کے  درمیان لٹکا یا کرتے تھے ، اسی لئے علماء   نے کندھوں  کے درمیان  شملہ  لٹکانے  کو افضل قرار  دیا  ہے ۔

حوالہ جات
١۔كنز العمال للمتقي الهندي (38/ 224)
كان إذا اعتم سدل عمامته بين كتفيه . (رواہ  الترمذی عن ابن عمر) .
۲۔جمع الوسائل في شرح الشمائل (1/ 168)
قال ميرك: وقد ثبت في السير بروايات صحيحة أن النبي صلى الله عليه وسلم كان يرخي علاقته أحيانا بين كتفيه، وأحيانا يلبس العمامة من غير علاقة، وقد أخرج أبو داود والمصنف في الجامع بسندهما عن شيخ من أهل المدينة، قال: سمعت عبد الرحمن بن عوف يقول: عممني رسول الله صلى الله عليه وسلم فسدلها بين يدي ومن خلفي، وروى ابن أبي شيبة عن علي كرم الله وجهه أن النبي صلى الله عليه وسلم عممه بعمامة، وسدل طرفيها على منكبيه، وفي شرح السنة قال محمد بن قيس: رأيت ابن عمر معتما، قد أرسلها بين يديه، ومن خلفه، فعلم مما تقدم أن الإتيان بكل واحد من تلك الأمور سنة،
۳۔سبل الهدى والرشاد في سيرة خير العباد (7/ 279)
                                      الثاني: إرسالها من الجانب الأيمن.روى الطبراني بسند ضعيف عن أبي أمامة رضي الله تعالى عنه قال: كان رسول الله صلى الله عليه وسلّم لا يولّي واليا حتى يعمّمه بعمامة، ويرخي لها عذبة من الجانب الأيمن نحو الأذن.
۴۔الثالث: إرسالها من الجانب الأيسر، وعليه عمل كثير من السادات الصوفية، لما قام عندهم في ذلك.
روى الطبراني بسند حسن، والضياء المقدسيّ رحمه الله تعالى في صحيحه عن عبد الله بن بسر رضي الله تعالى عنه قال: بعث رسول الله صلى الله عليه وسلّم عليا رضي الله تعالى عنه إلى خيبر فعمّمه بعمامة سوداء، ثم أرسلها من ورائه، أو قال: على كتفه اليسرى، لكن روايه تردّد وما جزم بالثاني.
وسئل الحافظ ابن حجر رحمه الله تعالى في مسند الصوفية في إرخاء العذبة على الشّمال فقال: لا يلزمهم بيانه، لأن هذا من جملة الأمور المباحة، فمن اصطلح على شيء منها لم يمنع منه، ولا سيّما إذا كان شعارا لهم انتهى.
۵۔وفی  الد ر المختار  عن تنویر الابصار
وندب  ۰۰۰  وارسال  ذنب  العمامہ  بین   کتیفیہ   الی وسط  الظہر
قال ابن عابدین  رحمہ اللہ ؛ وان  المستحب   ارسال   ذنب  العمامہ   بین    الکتفین   ﴿ ج٦ /۷۵۵۹ ﴾
٦۔وفی مجمع  النھر مع ملتقی  الابحر
والسنة   ارخاء   طرف   العمامہ  بین  کتیفیہ ھکذا  فعلہ   النبی صلی اللہ   علیہ وسلم  ج۴/١۹۲

احسان اللہ شائق عفا اللہ عنہ    

دارالافتاء جامعة الرشیدکراچی

۳ جمادی  الاولی ١۴۴۳ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

احسان اللہ شائق صاحب

مفتیان

آفتاب احمد صاحب / محمد حسین خلیل خیل صاحب