021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
مطلق الفاظ یمین کو نیت کےساتھ مقید کرنا
77557طلاق کے احکامطلاق کے متفرق مسائل

سوال

کیافرماتےہیں مفتیان کرام اس مسئلےکےبارےمیں کہ میں چرس پی کرنشےکی حالت میں اپنی دوکان گیاتودوکان پہ میرےدرزی استادنےمجھےچرس پینےکی وجہ سےمارااورسخت غصہ ہواتومیں نےفوراکہاکہ اگرمیں نےچرس پی تو میری بیوی مجھ پرتین طلاق ۔میرےدل میں چرس پینے کی نسبت قسم کھانےوالےدن کےساتھ خاص تھی اورمیری نیت یہ تھی کہ اگرآج کےدن چرس پیوں تومیری بیوی مجھ پرتین طلاق،اپنی اس نیت پرقسم اٹھانےکےلیےبھی تیارہوں اور یہ بھی واضح کردوں کہ مجلس میں چرس پینےاورنہ پینےکےحوالےسےکوئی بات یامطالبہ نہیں تھا۔ قسم اٹھانےکےبعدچرسی دوستوں کےکہنےکےباوجود میں نےاس دن چرس نہیں پی،اس واقعہ کےچنددن بعد میں نےچرس پی ہے۔

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

صورت مذکورہ میں الفاظ یمین(اگرمیں نےچرس پی تومیری بیوی مجھ پرتین طلاق)مطلق ہیں،کسی نیت کے ساتھ مقیدنہیں اورنہ ہی کوئی ایسا قرینہ حال موجود ہےجوآپ کی نیت پردلالت کرے،لہذاآپ کی نیت مدلول الفاظ سےزائد ہونےکی وجہ سےمعتبرنہیں ،چنانچہ چرس پینےسے آپ اپنی قسم میں حانث ہوگئے اور حانث ہوتےہی آپ کی بیوی پرتین طلاقیں واقع ہوچکی ہیں ،اب دونوں میاں بیوی ایک دوسرےسےفوراعلیحدگی اختیار کرلیں ۔

حوالہ جات
«حاشية ابن عابدين = رد المحتار ط الحلبي» (3/ 844): (‌حلفه ‌وال ‌ليعلمنه بكل داعر) بمهملتين أي مفسد (دخل البلدة تقيد) حلفه (بقيام ولايته) بيان لكون اليمين المطلقة تصير مقيدة بدلالة الحال الخ. وقال فی الرد(قوله تقيد حلفه بقيام ولايته) هذا التخصيص بالزمان ثبت بدلالة الحال وهو العلم بأن المقصود من هذا الاستحلاف زجره بما يدفع شره أو شر غيره بزجره لأنه إذا زجر داعرا انزجر آخر، وهذا لا يتحقق إلا في حال ولايته لأنها حال قدرته على ذلك فلا يفيد فائدته بعد زوال سلطنته، والزوال بالموت . «المحيط البرهاني» (3/ 403): قال محمد رحمه الله في «الجامع» : إذا قالت المرأة لزوجها: إنك تزوجت علي، فقال الرجل: كل امرأة لي طالق ثلاثا طلقت (276أ1) المخاطبة…الخ وحكي من بعض المتأخرين من مشايخنا رحمهم الله: أنه ‌ينبغي ‌أن ‌يحكم ‌الحال في هذا، فإن كان قد جرى بينهما قبل ذلك مشاجرة وخصومة فدل على أن ذلك أغضب الزوج وأن الزوج قد قال ذلك على سبيل الغضب يقع الطلاق عليها، وإن لم يجر بينهما قبل ذلك خصومة ومشاجرة تدل على أن ذلك أغضب الزوج لا يقع الطلاق عليها، قال شمس الأئمة السرخسي رحمه الله وهذا القول حسن عندي.

عبدالقدوس

دارالافتاء،جامعۃ الرشیدکراچی

۱۷ محرم ۱۴۴۴ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

عبدالقدوس بن محمد حنیف

مفتیان

سیّد عابد شاہ صاحب / سعید احمد حسن صاحب