021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
وعدہ خلافی کا گناہ
80218جائز و ناجائزامور کا بیانبچوں وغیرہ کے نام رکھنے سے متعلق مسائل

سوال

ایک  بندہ   کسی سے ملاقات  کرنا چاہتا   ہے اور  اسے  چاہئے  کی  دعوت دیتا  ہے، دوسرا   اس سے ملنا نہیں چاہتا   ہے  ، وہ کوئی بہانہ  کرکے کہدیتا   ہے کل ملیں  گے حالانکہ   دل  میں  کل ملنے کا بھی  ارادہ   نہیں، تو  اس طرح ٹال مٹول  کرنے کا شرعا  کیاحکم  ہے ؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

     کسی  سے   وعدہ کرکے   وعدہ خلافی کرنا بڑا گناہ  ہے ،  صورت  مسئولہ میں اگر  دل  میں  کل ملنے  کا  واقعة  ارادہ  ہو  تو   پھر  کسی  عذر  کی وجہ سے   نہ مل   سکا تو  وہ معذور  ہے    اس کو وعدہ   خلافی کا گناہ نہ ہوگا ، لیکن اگر یہ محض  ایک بہانہ ہی تھا  وعدہ     کے  ،مطا  بق ملنے  کا کوئی  ارادہ  نہیں تھا   تو  ایسی صورت   میں    اس کو وعدہ  خلافی  کا گناہ   ہوگا ، اس لئے ایسے  موقع  پر     صا ف   طور پر  کہدینا چاہئے    کہ میرے پاس   وقت نہیں  ہے   لہذا اس وقت   آپ سے  ملاقات  کرنا مشکل ہے ۔

حوالہ جات
مرعاة المفتاح للتبريزي (1/ 328)
وعن أبي هريرة قال: قال رسول الله - صلى الله عليه وسلم -: ((آية المنافق ثلاث - زاد مسلم: ((وإن صام وصلى وزعم أنه مسلم)) ثم اتفقا - إذا حدث كذب، وإذا وعد أخلف وإذا اؤتمن خان)).
وقال  فی شرح  ھذا  الحدیث؛
 (أخلف) أي لم يف بوعده، والاسم منه الخلف، ووجه المغايرة بين هذه وما قبلها: أن الإخلاف الذي هو لازم الوعد قد يكون بالفعل، وهو غير لازم التحديث الذي هو الكذب الذي لا يكون فعلا . وخلف الوعد لا يقدح إلا إذا كان العزم عليه مقارنا للوعد، أما لو كان عازما ثم عرض له مانع أو بدا له رأي فهذا لم يوجد منه صورة النفاق، قاله الغزالي. فخلف الوعد إن كان مقصودا حال الوعد أثم فاعله، وإلا فإن كان بلا عذر كره له ذلك أو بعذر فلا كراهة. وفي الطبراني من حديث سلمان يشهد له حيث قال: ((إذا وعد وهو يحدث نفسه أنه يخلف))، وكذا قال في باقي الخصال.

احسان اللہ شائق عفا اللہ عنہ    

 دارالافتاء جامعة الرشید     کراچی

۲۷ شوال  ١۴۴۴ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

احسان اللہ شائق

مفتیان

سیّد عابد شاہ صاحب / محمد حسین خلیل خیل صاحب