021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
دوسری نماز جنازہ پڑھنے کے مسائل(نماز جنازہ کاتکرار)
68439جنازے کےمسائلجنازے کے متفرق مسائل

سوال

 عبد اللہ گھر سے دور ایک حادثہ میں فوت ہوا، وہاں پر اس کے دوست و احباب نے اس کو غسل دے کر اس کی نماز جنازہ اداکرلی۔اس کے بعد اس کی میت اس کے آبائی گھر لائی گئی جہاں اس کے والد اور دوسرے عزیز واقارب دوسری دفعہ اس کا نماز جنازہ پڑھنا چاہتے ہیں ،لیکن وہاں پر موجودعلماء فرماتے ہیں کہ اگر ایک مرتبہ نماز جنازہ ادا ہو جائے تو دوبارہ نماز جنازہ نہیں ہو سکتی،اگردوبارہ نماز جنازہ پڑھنی ہے تومیت کو دوبارہ غسل دینا ہوگااور کفن بھی دوبارہ نیا دینا ہوگا، تب دوبارہ نماز جنازہ ادا کی جاسکتی ہے۔

گذارش ہے کہ درج ذیل سوالات کےجواب قرآن وحدیث کی روشنی میں دیں:

  1. کیادوبارہ نماز جنازہ نہیں ادا ہو سکتی ہے، جبکہ اس کے والد اور دوسرے عزیزواقارب نماز جنازہ میں شریک نہیں ہوئے؟
  2. کیا دوبارہ نماز جنازہ پڑھنے کےلیے دوبارہ غسل وکفن ضروری ہے؟
  3. اگر میت کے جسم پر زخم ہو اور اس سے خون نکلتا ہو ،آیا دوبارہ غسل وکفن ضروری یا بغیر غسل وکفن کے دوسری مرتبہ نماز جنازہ ادا کی جا سکتی ہے؟
  4. علماء کا یہ کہنا صحیح ہے کہ دوبارہ نماز جنازہ پڑھنے کےلیے غسل و کفن ضروری ہے؟
  5. میت کو والد اور دوسرے عزیزواقارب کی نماز جنازہ میں شرکت کے بغیر دفن کرنا کیسا ہے،جبکہ جائے واردات پر ایک مرتبہ نماز جنازہ ادا کی جا چکی ہے؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

  1. جب پہلی مرتبہ میں میت کے والد اور عزیزواقارب شریک نہیں تھے،اور لوگوں نے ولی کی اجازت کے بغیر نماز جنازہ پڑھادی تو والددوبارہ نماز جنازہ اداکرسکتاہے،اگر ولی کی اجازت سے نماز جنازہ ہوئی ہے تو پھر دوبارہ نماز پڑھنا جائز نہیں۔                                                                                               
  2.    ایک مرتبہ غسل وکفن دینےکے بعد نماز جنازہ  کی ادائیگی کےلیے دوبارہ غسل وکفن دینےکی ضرورت نہیں۔
  3.        غسل وکفن دینے کے بعد اگر خون نکل آیا ہے توبھی دوبارہ غسل وکفن کی ضرورت نہیں۔                     
  4. بعض علماء کی دوبارہ غسل وکفن والی بات درست نہیں ۔

پہلی مرتبہ نماز جنازہ میں جب میت کے والد اوراقرباء نہ ہوں تو ان کو اختیار ہے،چاہے تو دوبارہ نماز جنازہ پڑھائے بغیر دفن کردیں اور چاہیں تونماز جنازہ پڑھا کردفن کریں،بہتر یہ ہے کہ دوبارہ نماز جنازہ پڑھائیں اور پھر دفن کریں،اس میں وہی لوگ شریک ہوں جنہوں نے پہلے نماز نہیں پڑھی۔

حوالہ جات
قال الشیخ نظام  رحمہ اللہ تعالی:ولا يصلى على ميت إلا مرة واحدة ،والتنفل بصلاة الجنازة غير مشروع، كذا في الإيضاح، ولا يعيد الولي إن صلى الإمام الأعظم أو السلطان أو الوالي أو القاضي أو إمام الحي؛ لأن هؤلاءأولى منه، وإن كان غير هؤلاء له أن يعيد.
رجل صلى صلاة الجنازة ،والولي خلفه ،ولم يرض به إن تابعه فصلى معه جاز، ولا يعيد الولي ولو كان الإمام على غير الطهارة وتعاد. (الھندية:1/164)
قال العلامۃ المرغینانی رحمہ اللہ تعالی:قال: " ثم الولي، والأولياء على الترتيب المذكور في النكاح فإن صلى غير الولي، والسلطان أعاد الولي ،يعني إن شاء لما ذكرنا أن الحق للأولياء ، وإن صلى الولي لم يجز لأحد أن يصلي بعده ؛ لأن الفرض يتأدى بالأولى.(الھدایۃ:1/90)
قال العلامۃ ابن عابدین رحمہ اللہ تعالی:إذا تنجس الكفن بنجاسة الميت لا يضر دفعا للحرج، بخلاف الكفن المتنجس ابتداء. اهـ. وكذا لو تنجس بدنه بما خرج منه إن كان قبل أن يكفن ، غسل، وبعده لا.
(رد المحتار:2/280)
وفی الھندیۃ:رجل مات في غير بلده ثم جاء أهله، فحملوه إلى منزله إن كانت الصلاة بإذن السلطان أو القاضي ،لا تعاد، كذا في فتاوى قاضي خان.(الھندیۃ:1/180)
وفی الھندیۃ:يستحب في القتيل والميت دفنه في المكان الذي مات في مقابر أولئك القوم، وإن نقل قبل الدفن إلى قدر ميل أو ميلين فلا بأس به، كذا في الخلاصة.
وكذا لو مات في غير بلده يستحب تركه فإن نقل إلى مصر آخر لا بأس به ولا ينبغي إخراج الميت من القبر بعد ما دفن إلا إذا كانت الأرض مغصوبة أو أخذت بشفعة، كذا في فتاوى قاضي خان.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      (الھندیۃ:1/168)
قال العلامۃ شمس الأئمۃ السرخسی رحمہ اللہ تعالی:قال: ولو نقل ميلا أو ميلين أو نحو ذلك ،فلا بأس به. وفي هذا بيان أن النقل من بلد إلى بلد مكروه، لأنه قدر المسافة التي لا يكره النقل فيها بميل أو ميلين. وهذا لأنه اشتغال بما لا يفيد،فالأرض كلها كفات للميت. قال اللہ تعالى: {ألم نجعل الأرض كفاتا.أحياءوأمواتا } .(شرح السیر الکبیر:1/236)

٫٫٫٫

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

متخصص

مفتیان

فیصل احمد صاحب / شہبازعلی صاحب