021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
مدرسہ کے رہائشی مکان میں بھائی کو ساتھ رکھنے کاحکم
70322وقف کے مسائلمدارس کے احکام

سوال

عرض یہ  ہے کہ   میں شادی  شدہ  ہوں ،   ایک جامعہ  میں پڑھا  رہا ہوں ، انتظامیہ  کی طرف  سے  مجھے مکان  ملا  ہے،  اگر چہ  میرے سارے  معاملات  والدین کے ساتھ اکٹھے  ہیں ،لیکن   اس وقت    مدرسہ  کی  رہائش  میں والدین  سے  الگ  رہائش   اختیار کرلیاہے ، مدرسہ   میں گیس  ، بجلی ، پانی ، فیملی کا کھانا  سب  ادارہ  کی طرف  سے ہوگا ۔  میرا  ا پناچھوٹا  بھائی  جس کی  عمر تقریبا  17  سال ہے ، وہ  اس  مدرسہ  کا  طالب  علم نہیں اور  مدرسہ  سے کوئی  تعلق بھی نہیں بلکہ  باہر  ایک سکول  میں  پڑھتا ہے۔ اس بھائی  کے لئے  مدرسہ  کے مکان میں رہنا  اور  مدرسہ  کی گیس  بجلی  اور کھانا  وغیرہ  استعمال کر   نے   کا  کیا حکم ہے؟ مدرسہ   کے  مہتمم  صاحب  کا  کہنا  ہے  کہ  مسئلہ   معلوم کرلیاجائے  اگر   شرعا  اجازت  ہو تو  ہم آپ  کے ساتھ  تعاون  کے لئے   تیار  ہیں ۔ کیا  بھائی  کا  مدرسہ  کے مکان  میں میرے ساتھ رہنا   درست  ہے  یانہیں ؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

مدرسہ  کافنڈ   وقف  کے حکم  میں  داخل ہے ، مہتمم  متولی   وقف  ہے ، اور مدرس  وقف کا  ملازم ہے ، مہتمم، مدرسہ  کے فنڈ کو مدرسہ کی  ضروریات  میں  خرچ کرسکتا ہے ،اس کے علاوہ  میں نہیں ۔  صورت  مسئولہ  میں سوال کی تحریر کے مطابق   مدرس کے بھائی کا  اس مدرسہ سے کسی  قسم کا تعلق  نہیں  ہے، لہذا  اس کے لئے مدرسہ  کے گھر میں مستقل  رہائش  اختیار کرنا ، مدرسہ  کا کھانا ، بجلی ،گیس  اور  دیگر   اشیا   سے انتفاع  جائز نہیں  ہے ۔کبھی  مہمان بن کر ایک  دو دن کے لئے آئے  تو اس کی  گنجائش ہے ۔

ہاں  اگر  مدرس انتظامیہ  سے اپنے بھائی  کے بارےمیں  الگ  معاہدہ کرلے  کہ اس کی  رہائش  کا کرایہ  ادا کیاجائے گا اوراس کاکھا نا   مدرسہ سےقیمت ادا کرکے  وصول کیا جائے گا،اگر  انتظامیہ  اس پر  راضی  ہوجائے ،بعد میں اس پر عمل بھی  ہو تو  یہ صورت  جائز  ہوگی ۔ انتظامیہ  مدرس  کے  ساتھ  تعاون  کی یہ  صورت  اختیار  کرسکتی  ہے  کہ  بھائی  کے  کھانے پینے   اور  رہائش کے اخراجات  کی بقدر  تنخواہ  میں  اضافہ  کرلے اور  کھانے  اور  رہائش  کی مد  میں  کاٹ لے ۔

حوالہ جات
الدر المختار وحاشية ابن عابدين (رد المحتار) (4/ 366)
(ويبدأ من غلته بعمارته)ثم ما هو أقرب لعمارته كإمام مسجد ومدرس مدرسة يعطون بقدر كفايتهم
 (قوله: ثم ما هو أقرب لعمارته إلخ) أي فإن انتهت عمارته وفضل من الغلة شيء يبدأ بما هو أقرب للعمارة وهو عمارته المعنوية التي هي قيام شعائره قال في الحاوي القدسي: والذي يبدأ به من ارتفاع الوقف أي من غلته عمارته شرط الواقف أولا ثم ما هو أقرب إلى العمارة، وأعم للمصلحةكالإمام للمسجد، والمدرس للمدرسة يصرف إليهم إلى قدر كفايتهم، ثم السراج والبساط كذلك إلى آخرالمصالح
الدر المختار وحاشية ابن عابدين (رد المحتار) (4/ 436)
(قوله: تجوز الزيادة من القاضي إلخ) أي إذا اتحد الواقف والجهة كما مر في المتن، وفي البحر عن القنية قبيل فصل أحكام المسجد، يجوز صرف شيء من وجوه مصالح المسجد للإمام إذا كان يتعطل لو لم يصرف إليه يجوز صرف الفاضل عن المصالح للإمام الفقير بإذن القاضي، ولو زاد القاضي في مرسومه من مصالح المسجد، والإمام مستغن وغيره يؤم بالمرسوم المعهود تطيب له الزيادة لو عالما تقيا، ولو نصب إمام آخر أخذ الزيادة إن كانت لقلة وجود الإمام لا لو كانت لمعنى في الأول كفضيلة أو زيادة حاجة. اهـ. فعلم أنه تجوز الزيادة إذا كان يتعطل المسجد بدونها أو كان فقيرا أو عالما تقيا، فالمناسب العطف بأو في قوله: وكان عالما تقيا، وأما ما في قضاء البحر لو قضى بالزيادة لا ينفذ، فهو محمول على ما إذا فقدت منه الشروط المذكورة كما أجاب به بعضهم ومقتضى التقييد بالقاضي أن المتولي ليس له أن يزيد للإمام (قوله: ثم قال) أي في الأشباه (قوله: يلحق بالإمام) الظاهر أنه يلحق به كل من في قطعه ضرر إذا كان المعين لا يكفيه كالناظر، والمؤذن ومدرس المدرسة، والبواب ونحوهم إذا لم يعملوا بدون الزيادة يؤيده ما في البزازية إذا كان الإمام والمؤذن لا يستقر لقلة المرسوم للحاكم، الدين أن يصرف إليه من فاضل وقف المصالح والعمارة باستصواب أهل الصلاح من أهل المحلة لو اتحد الواقف لأن غرضه إحياء وقفه لا لو اختلف، أو اختلفت الجهة بأن بنى مدرسة ومسجدا وعين لكل وقفا وفضل من غلة أحدهما لا يبدل شرطه. مطلب للسلطان مخالفة الشرط إذا كان الوقف من بيت المال

احسان اللہ شائق عفا اللہ عنہ    

       دارالافتاء جامعة الرشید    کراچی

یکم  ربیع  الاول  ١۴۴۲ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

احسان اللہ شائق صاحب

مفتیان

مفتی محمد صاحب / سعید احمد حسن صاحب