021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
ہیوی ڈپازٹ دے کر کرایہ کم کروانے کاحکم
70379اجارہ یعنی کرایہ داری اور ملازمت کے احکام و مسائلکرایہ داری کے فاسد معاملات کا بیان

سوال

السلام علیکم مفتی صاحب! یہاں کوریا میں اکثر 5000 ڈالر گھر کی سیکیورٹی اور 500 ڈالر گھر کا کرایہ ہوتا ہے۔مالک مکان یہ کہتا ہے کہ سیکیورٹی اگر 20000 ڈالر یا زیادہ دیتے ہو تو کرایہ پھر 250 ڈالر یا اس سے بھی کم ہوگا۔سوال یہ ہے کہ سیکیورٹی زیادہ دے کر کرایہ کم کروانا جائز ہوگا؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

سیکورٹی زیادہ دے کر کرایہ کم کروانا جائز نہیں ،اس لیے کہ یہ قرض دے کر نفع حاصل کرنا ہے اور قرض دے کر اس  سے کوئی فائدہ حاصل کرنا سود ہونے کی وجہ سے حرام ہے۔

          البتہ اگر مالک مکان کو رقم کی ضرورت ہے تو اس کی ایک صورت یہ ہوسکتی ہے کہ مثال کے طور پر کوئی شخص اگر دو سال کے لیے گھر کرایہ پر لے رہا ہے اور اس کا کرایہ 1000 ڈالر ہے تو وہ ایک سال کا کرایہ (12000ڈالر)ایڈوانس میں دے دے اور بقیہ دو سال کا کرایہ ہر مہینے میں 500 ڈالر دیتا رہے۔اس سے مالک مکان کو ایک اکٹھی رقم مل جائے گی اور کرایہ دار کو ایک طرح کی سہولت ہوگی ۔ لیکن   اس بنیاد پر بھی کرایہ میں کمی کرنا سود ہونے کہ وجہ سے جائز نہیں۔

     

حوالہ جات
قال العلامۃالسغدی رحمہ اللہ تعالی :فأما في القروض فهو على وجهين :أحدها أن يقرض عشرة دراهم بأحد عشر درهما، أو باثني عشر ونحوها.والآخر أن يجر إلى نفسه منفعة بذلك القرض أو تجر إليه وهو أن يبيعه المستقرض شيئا بأرخص مما يباع ،أو يؤجره ،أو يهبه ،أو يضيفه ،أو يتصدق عليه بصدقة ،أو يعمل له عملا يعينه على أموره، أو يعيره عارية ،أو يشتري منه شيئا بأغلى مما يشتري او يستأجر اجارة باكثر مما يستأجر ونحوها، ولو لم يكن سبب ذلك هذا القرض لما كان ذلك الفعل فان ذلك ربا وعلى ذلك قول ابراهيم النخعي كل دين جر منفعة لا خير فيه.(النتف في الفتاوى:484(
                                                قال العلامۃ الحصکفی رحمہ اللہ تعالی :القرض بالشرط حرام ،والشرط لغو بأن يقرض علي  أن يكتب به إلي بلد كذا ليوفي دينه.
                                                وقال ابن عابدين رحمه اللہ تعالي:قوله:(كل قرض جر نفعاحرام )أي  إذاكان مشروطا .
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                (رد المحتار علی الدر المختار:7/394)
                                                وقال الشيخ محمد تقي العثماني حفظه اللہ تعالى:كل قرض جر منفعة فھو وجه من وجوه الربا.(تكمله فتح الملهم :1/575)
                                                وقال ایضا:یجوز للمؤجر أن یاخذ من المستأجر مقدار مقطوعا من المال یعتبر أجرۃ مقدمۃ لسنین  معلومۃ،وھذا بالإضافۃ الی الأجرۃ السنویۃ أو الشھریۃ،و تجری علی ھذا المبلغ المأخوذ أحاکم الأجرۃ بأسرھا، فلو انفسخت الإجارۃ قبل أمدھا المتفق علیہ لسبب  من الأسباب،وجب علی المالک أن یرد علی المستأجر مبلغا یقع مقابلا للمدۃ الباقیۃ  من الإجارۃ. (فقہ البیوع:1/264)

   محمد عثمان یوسف

     دارالافتاءجامعۃ الرشید کراچی

10ربیع الاول 1442ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

محمد عثمان یوسف

مفتیان

سیّد عابد شاہ صاحب / سعید احمد حسن صاحب