021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
تبلیغ کےکام کرنےوالےقیامت کےدن انبیاء کےساتھ کرسیوں پربیٹھےہونگے؟
70389علم کا بیانتبلیغ کا بیان

سوال

سوال:اس بات میں کوئی شک نہیں کہ تبلیغ اللہ کی بڑی نعمت ہےاورتبلیغ والےلائق رشک ہیں اوراس طرح بہت سارے لوگ اس کےذریعہ سےہدایت پرآئیں ہیں،مگرتبلیغ والےکہتےہیں کہ جوتبلیغ کاکام کرتےہیں،وہ قیامت کےدن انبیاء کے ساتھ قطارومیں کرسیوں پربیٹھےہونگے،آیایہ بات درست ہے یاانبیاء کی توہین ہے؟

 

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

یہ انبیاء کی توہین نہیں ہے،بلکہ اس حدتک یہ بات درست ہےکہ چونکہ انبیاء کاکام بھی دعوت وتبلیغ تھااورمروجہ  تبلیغ والےبھی یہی کام کرتےہیں،اس لحاظ سےانبیاء کےساتھ ثواب میں شریک ہیں،عمومی طورپردعوت وتبلیغ کےجوفضائل ہیں وہ اس مروجہ تبلیغ والوں کےلیےبھی  یقیناہونگے۔

مثلا  طلب علم کےبارےمیں مشکوۃ شریف میں حدیث موجودہےجس شخص  کی طلب علم کےدوران موت آگئی تواس کےدرمیان اورانبیاء کےدرمیان ایک درجہ(نبوت )کافرق ہوگا۔

مشکوۃ شریف کی مذکورہ بالاحدیث اگرچہ ضعیف ہے،لیکن فضائل کےباب میں ضعیف احادیث کوپیش کیاجاسکتاہے،البتہ سوال میں مذکورتبلیغی حضرات کےذکرکردہ  الفاظ  ہمیں کسی روایت میں نہیں ملے۔

حوالہ جات
"مشكاة المصابيح للتبريزي" 1 /  53:
 249 - [ 52 ] ضعيف                                                                                                                                                                           
 عن الحسن مرسلا قال : قال رسول الله صلى الله عليه و سلم : " من جاءه الموت وهو يطلب العلم ليحيي به الإسلام فبينه وبين النبيين درجة واحدة في الجنة " . رواه ا لدارمي
"مرقاة المفاتيح شرح مشكاة المصابيح" 2 / 17:
الفصل الثالث:عن الحسن وهو إذا أطلق في علم الحديث فالمراد البصري مرسلا لأنه تابعي حذف الصحابي إما لنسيانه أو لكثرة من يرويه من الصحابة قال قال رسول الله من جاءه الموت وهو يطلب العلم الجملة الاسمية حال من المفعول في جاءه أي من أدركه الموت في حال استمراره في طلب العلم ونشره ودعوة الناس إلى الصراط المستقيم ليحيي به الإسلام أي لإحياء الدين عما اندرس من قواعده وأحكامه ببنائها لا لغرض فاسد من المال والجاه فبينه وبين النبيين درجة واحدة وهي مرتبة النبوة في الجنة أردفها بواحدة لأن الكلام قد سيق للعدد وقد سبق أن وارث الأنبياء هم العلماء الزاهدون الداعون الخلق إلى الحق فيحيون الإسلام كذا قاله الطيبي وتوضيحه في كلام الأبهري أكد الدرجة بواحدة لأنها تدل على الجنسية وعلى العدد والذي سيق له الكلام هو العدد الحاصل أن العلماء العاملين المخلصين لم تفتهم إلا درجة الوحي رواه الدارمي
"سنن الدارمي مشكولا" 1 /  127
 361 –باب: أخبرنا عبد الله بن يزيد حدثنا حيوة قال أخبرنى السكن بن أبى كريمة عن عكرمة مولى ابن عباس عن ابن عباس ( يرفع الله الذين آمنوا منكم والذين أوتوا العلم درجات ) قال يرفع الله الذين أوتوا العلم على الذين آمنوا بدرجات ۔
362 باب:
أخبرنا بشر بن ثابت البزار حدثنا نصر بن القاسم عن محمد بن إسماعيل عن عمرو بن كثير عن الحسن قال قال رسول الله ( « من جاءه الموت وهو يطلب العلم ليحيى به الإسلام فبينه وبين النبيين درجة واحدة فى الجنة ۔c

محمدبن عبدالرحیم

دارالافتاءجامعۃالرشیدکراچی

11/ربیع الاول  1442 ھج

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

محمّد بن حضرت استاذ صاحب

مفتیان

سیّد عابد شاہ صاحب / سعید احمد حسن صاحب