021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
ذہنی طورپرمعذوربھائی کومیراث  حوالےکی جائےگی؟
71079خرید و فروخت اور دیگر معاملات میں پابندی لگانے کے مسائلمتفرّق مسائل

سوال

سوال:السلام علیکم ورحمۃ اللہ!بعدازسلام عرض یہ ہےکہ میرابھائی محمدامین والدمحمداسماعیل جس کواپنےوالدکی جائیدادمیں سےسترہ لاکھ گیارہ ہزارایک سوگیارہ روپے(1711111)ملےہیں،لیکن میرابھائی ذہنی طورپرمعذورہے،اوراس کےدوبیٹےاورایک بیٹی ہیں،اب ان کی وراثت میں ان کی اولادکاکیاحصہ بنتاہے،اورمیرےبھائی کاکیاحصہ بنتاہے،جبکہ میرابھائی زندہ ہے،بیوی کاانتقال ہوچکاہے۔

تنقیح:سائل نےوضاحت کی ہےکہ ذہنی مریض شخص اس کاسگابھائی نہیں ہے ۔

 

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

معذوربھائی جب زندہ ہےتووالدسےملنےوالی میراث کامکمل طورپروہ خود مالک ہوگا،بھائی کی زندگی میں اس کی اولادکااس میں حصہ نہیں۔

البتہ اگربھائی ذہنی طوپراس قدرمعذورہےکہ اس کوبالکل کچھ  پتہ نہیں  چلتایعنی وہ ،مال (وراثت)کی حفاظت اوردیکھ بھال بھی نہیں کرسکتا،تواگراس کی اولادمیں کوئی بالغ سمجھ دارلڑکاموجودہواوریہ خطرہ نہ ہوکہ ہ باپ کامال بےجااڑائےگا،توبھائی کی میراث اس کےحوالےکردی جائے،وہ حسب ضرورت والدپراوراہل وعیال پرخرچ کرے،جب والدکاذہنی توازن ٹھیک ہوجائےتوبچاہوامال اس کوواپس کردیاجائے۔

اوراگراولادمیں بھی کوئی بالغ اورسمجھ دارموجودنہیں توخاندان کےمعززین اورسرکردہ لوگ باہمی مشورےسےاس کےحصےکی ذمہ داری ایسےشخص کودیں جودیانت داری اورامانت داری سےاس کےحصےکوسبنھالےاوراس پراوراس کےبچوں پرخرچ کرے،جب بچےبڑےہوجائیں،خودسنبھالنےکےقابل ہوجائیں توبچاہوامال ان کےحوالےکردیاجائے۔

صورت مسئولہ میں چونکہ بیوی کاانتقال ہوچکاہےتوآپ کابھائی اس کی میراث کابھی حق دارہوگا،اس کومیراث کاحصہ حوالہ کرنےکاوہی حکم ہوگاجواوپرگزراہے۔

بیوی کی میراث اس طرح تقسیم ہوگی کہ شوہر(ذہنی معذوربھائی)کوبیوی کی کل میراث کاچوتھائی حصہ ملےگا،باقی بیٹی اوربیٹیوں میں اس طرح تقسیم ہوگاکہ ہربیٹےکوبیٹی کےمقابلےمیں دوگناحصہ ملےگا۔

حوالہ جات
"رد المحتار" 25 / 147:
( ولا يحجر حر مكلف بسفه ) هو تبذير المال وتضييعه على خلاف مقتضى الشرع أو العقل درر ولو في الخير كأن يصرفه في بناء المساجد ونحو ذلك فيحجر عليه عندهما وتمامه في فوائد شتى في الأشباه ۔۔۔۔۔۔وعندهما يحجر على الحر بالسفه و ) الغفلة و ( به ) أي بقولهما ( يفتى ) صيانة لماله وعلى قولهما المفتى به ( فيكون في أحكامه كصغير )
"رد المحتار" 25 / 155:
 فإن بلغ ) الصبي ( غير رشيد لم يسلم إليه ماله حتى يبلغ خمسا وعشرين سنة فصح تصرفه قبله ) أي قبل المقدار المذكور من المدة ( وبعده يسلم إليه ) وجوبا يعني لو منعه منه بعد طلبه ضمن وقبل طلبه لا ضمان كما يفيده كلام المجتبى وغيره قاله شيخنا ( وإن لم يكن رشيدا ) وقالا : لا يدفع حتى يؤنس رشده ولا يجوز تصرفه فيه ( والرشد ) المذكور في قوله تعالى { فإن آنستم منهم رشدا } ( هو كونه مصلحا في ماله فقط ) ولو فاسقا قاله ابن عباس ۔
قوله : لم يسلم إليه ماله إلخ ) هذا بالإجماع كما في الكفاية ، وإنما الخلاف في تسليمه له بعد خمس وعشرين سنة كما يأتي فلو بلغ مفسدا وحجر عليه أولا فسلمه إليه فضاع ضمنه الوصي ، ولو دفعه إليه وهو صبي مصلح وأذن له في التجارة فضاع في يده لم يضمن كما في المنح عن الخانية ۔
"العناية شرح الهداية " 13 / 220:
قال ( وتخرج الزكاة من مال السفيه ) لأنها واجبة عليه ( وينفق على أولاده وزوجته ومن تجب نفقته من ذوي أرحامه ) لأن إحياء ولده وزوجته من حوائجه ، والإنفاق على ذي الرحم واجب عليه لقرابته ، والسفه لا يبطل حقوق الناس ، إلا أن القاضي يدفع الزكاة إليه ليصرفها إلى مصرفها ، لأنه لا بد من نيته لكونها عبادة ، لكن يبعث أمينا معه كي لا يصرفه في غير وجهه .
وفي النفقة يدفع إلى أمينه ليصرفه لأنه ليس بعبادة فلا يحتاج إلى نيته۔۔

محمدبن عبدالرحیم

دارالافتاءجامعۃالرشیدکراچی

29/جمادی الاولی  1442 ھج

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

محمّد بن حضرت استاذ صاحب

مفتیان

آفتاب احمد صاحب / سیّد عابد شاہ صاحب