021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
ڈرامے میں طلاق دینے کا حکم
72774طلاق کے احکامطلاق دینے اورطلاق واقع ہونے کا بیان

سوال

کیافرماتے ہیں مفتیانِ کرام اس مسئلہ کے بارے میں کہ ٹی وی پر ایک ڈرامے میں بطورِ ڈرامہ میاں بیوی ایک دوسرے کو طلاق دیتے ہیں۔ وہ دونوں حقیقی زندگی میں بھی میاں بیوی ہی ہیں۔ کیا ڈرامے میں دی جانے والی یہ طلاق واقع ہوگئی، جبکہ ڈرامے میں دونوں کے نام بھی مختلف ہیں؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

اگر شوہر کی نیت واقعۃً طلاق دینے کی نہ ہو تو اس طرح ڈراموں میں طلاق دینے سے طلاق واقع نہیں ہوگی، کیونکہ اس میں اصل مقصد طلاق دینا نہیں ہوتا، بلکہ جو ڈرامہ ان کو پیش کرنا ہوتا ہے، میاں بیوی اس کی حکایت کو نقل کرتے ہیں اور طلاق کی حکایت سے طلاق واقع نہیں ہوتی۔ (تبویب: 176/228)

حوالہ جات
وقال العلامۃ ابن عابدین الشامی رحمہ اللہ تعالٰی: مطلب في قول البحر: إن الصريح يحتاج في وقوعه ديانة إلى النية. قوله: (أو لم ينو شيئا): لما مر أن الصريح لا يحتاج إلى النية، ولكن لا بد في وقوعه قضاء وديانة من قصد إضافة لفظ الطلاق إليها عالما بمعناه، ولم يصرفه إلى ما يحتمله، كما أفاده في الفتح، وحققه في النهر، احترازا عما لو كرر مسائل الطلاق بحضرتها، أو كتب ناقلا من كتاب امرأتي طالق مع التلفظ، أو حكى يمين غيره، فإنه لا يقع أصلا ما لم يقصد زوجته. (ردالمحتار: 250/3)
وقال العلامۃ الزحیلی: يشترط بالاتفاق القصد في الطلاق: وهو إرادة التلفظ به، ولو لم ينوه: أي إرادة لفظ الطلاق لمعناه، بألا يقصد بلفظ الطلاق غير المعنى الذي وضع له، ولايشترط في هذا الركن، إلا تحقيق المراد به، فلا يقع طلاق فقيه يكرره، ولا طلاق حاك عن نفسه أو غيره؛ لأنه لم يقصد معناه، بل قصد التعليم والحكاية.(الفقہ الإسلامی وأدلتہ: 6886/9)
وقال العلامۃ ابن الھمام رحمہ اللہ تعالٰی: ولا بد من القصد بالخطاب بلفظ الطلاق عالما بمعناه، أو بالنسبة إلى الغائبة، كما يفيده فروع: هو أنه لو كرر مسائل الطلاق بحضرة زوجته ويقول: أنت طالق ولا ينوي طلاقا لا تطلق، وفي متعلم يكتب ناقلا من كتاب رجل قال: ثم وقف وكتب: امرأتي طالق، وكلما كتب قرن الكتابة بالتلفظ بقصد الحكاية لا يقع عليه. (فتح القدیر: 4/4)

محمدعبداللہ بن عبدالرشید

دارالافتاء، جامعۃ الرشید ،کراچی

9/ شعبان المعظم/ 1442ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

محمد عبد اللہ بن عبد الرشید

مفتیان

فیصل احمد صاحب / شہبازعلی صاحب