021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
ولیمہ کے موقع پر دوستوں کو کھانا ساتھ لانے کا کہنا
79153جائز و ناجائزامور کا بیانہدیہ اور مہمان نوازی کے مسائل

سوال

کیا فرماتے ہیں علماء کرام اس مسئلہ کے بارے میں کہ صحیح بخاری کی مندرجہ ذیل حدیث سے استدلال کر کے مدعو حضرات سے یوں کہہ کر ولیمہ کرنا کہ "آپ حضرات فلاں تاریخ کو میرے بیٹے کے ولیمہ میں اپنا اپنا کھانا ساتھ لاکر ہماری جگہ پر اکٹھے ہوکر کھالیں،تاکہ ایک مٹی ہوئی سنت زندہ ہوجائے"کیسا ہے؟

کیا سہولت، آسانی اور استطاعت ہوتے ہوئے مذکورہ صورت،یعنی لوگوں کو اپنا کھانا ساتھ لانے کا کہہ کر دعوت دینا ولیمہ مسنون کہلائے گا؟

یا پھر اس حدیث سے صرف ولیمہ کی اہمیت ثابت ہو رہی ہے کہ جناب نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے سفر میں ہونے کے باوجود ولیمہ کی ایک صورت بنالی تھی؟

صحیح بخاری، حدیث نمبر: 371

"حدثنا يعقوب بن إبراهيم، قال: حدثنا إسماعيل بن علية، قال: حدثنا عبد العزيز بن صهيب عن انس ان رسول ﷲصلىﷲ عليه وسلم غزا خيبر، فصلينا عندها صلاة الغداة بغلس، فركب نبي ﷲ انظر إلى بياض فخذ نبي ﷲصلىﷲ عليه وسلم، فلما دخل القرية، قالﷲ اکبر، خربت خيبر ،إنا إذا نزلنا بساحة قوم فساء صباح المنذرين قالها ثلاثا.

 قال: وخرج القوم إلى أعمالهم، فقالوا: محمد ،قال عبد العزيز :وقال بعض اصحابنا: والخميس يعني الجيش، قال: فأصبناها عنوة فجمع السبي فجاء دحية فقال يا نبي ﷲ، اعطني جارية من السبي، قال: اذهب فخذ جارية، فاخذ صفية بنت حيي، فجاء رجل إلى النبي صلى ﷲ عليه وسلم فقال: يا نبي ﷲ! اعطيت دحية صفية بنت حيي سيدة قريظة والنضير لا تصلح إلا لك.

 قال: ادعوه بها، فجاء بها، فلما نظر إليها النبي صلى الله عليه وسلم قال: خذ جارية من السبي غيرها، قال: فاعتقها النبي صلى الله عليه وسلم وتزوجها فقال له ثابت :یا ابا حمزة ما أصدقها؟ قال: نفسها، اعتقها وتزوجها حتى إذا كان بالطريق جهزتها له ام سليم فاهدتها له من الليل، فاصبح النبي صلى الله عليه وسلم عروسا، فقال: من كان عنده شيء فليجئ به وبسط نطعا فجعل الرجل يجيء بالتمر وجعل الرجل يجيء بالسمن قال واحسبه قد ذكر السويق صلى ﷲ عليه وسلم وركب ابو طلحة وأنا رديف أبي طلحة، فأجرى نبي ﷲ صلى ﷲ عليه وسلم في زقاق خيبر، وإن ركبتي لتمس فخذ نبي ﷲ صلى ﷲعليه وسلم، ثم حسر الإزار عن فخذه حتى إني قال فحاسوا حيسا، فكانت وليمة رسول ﷲ صلى ﷲ عليه وسلم".

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

حدیث میں مذکور ولیمے کی صورت حضور صلی اللہ علیہ وسلم نے بوجہ سفر اختیار فرمائی تھی،جب سفر کی وجہ سے آپ کے لئے خود ولیمے کا اہتمام مشکل تھا،عام حالات میں آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے حسبِ استطاعت ازواج مطہرات کے ولیموں کے خرچ کو خود برداشت فرمایا،اس لئے عام حالات میں اس طریقے سے ولیمہ کرنے کو مسنون نہیں قرار دیا جاسکتا۔

البتہ حدیث سے اس کی گنجائش معلوم ہوتی ہے کہ دلہا کی استطاعت نہ ہونے کی صورت میں دوست و احباب اس کے ساتھ تعاون کریں اور اس طرح دوستوں کے تعاون سے ولیمہ کرنے سے ولیمے کی سنت ادا ہوجائے گی۔

حوالہ جات
"صحيح البخاري "(7/ 24):
"عن أنس، قال: «ما أولم النبي صلىﷲ عليه وسلم على شيء من نسائه ما أولم على زينب، أولم بشاة»".
"صحيح البخاري "(7/ 24):
"عن منصور بن صفية، عن أمه صفية بنت شيبة، قالت: «أولم النبي صلى ﷲ عليه وسلم على بعض نسائه بمدين من شعير»".
"السيرة الحلبية " (1/ 202):
" فقال أبو طالب: قد أحببت أن يشركك عمها، فقال عمها: اشهدوا عليّ معاشر قريش إني قد أنكحت محمد بن عبد ﷲ خديجة بنت خويلد، وأو لم عليها صلى ﷲ عليه وسلم: نحر جزورا، وقيل جزورين، وأطعم الناس..... وهي أول وليمة أولمها رسول ﷲ صلى ﷲ عليه وسلم".
"شرح القسطلاني ( إرشاد الساري)"(1/ 400):
"واستنبط منه مشروعية مطلوبية الوليمة للعرس وأنها بعد الدخول، وجوّز النووي كونها قبله أيضًا، وأن السنة تحصل بغير اللحم ومساعدة الأصحاب بطعام من عندهم".

محمد طارق

دارالافتاءجامعۃالرشید

02/رجب1444ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

محمد طارق غرفی

مفتیان

سیّد عابد شاہ صاحب / سعید احمد حسن صاحب

جواب دیں

آپ کا ای میل ایڈریس شائع نہیں کیا جائے گا۔ ضروری خانوں کو * سے نشان زد کیا گیا ہے