021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
نمازمیں آیت سجدہ پڑھنےکےبعدسجدہ تلاوت نہ کرنا
76085نماز کا بیانسجدہ تلاوت کا بیان

سوال

فرض نمازمیں اگرسجدہ تلاوت والی آیت پڑھ لی جائےاورسجدہ تلاوت بھی نہیں کیا،اورآخرمیں سجدہ سہوبھی نہیں کیا۔توکیانمازہوگئی کہ نہیں ؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

اگرکوئی نمازمیں قراءت کرتےہوئےآیت سجدہ پڑھے لے،اوربروقت سجدہ کرنابھول جائےیاقصداچھوڑ دے،اورنمازکےدوران کسی بھی موقع پرسجدہ تلاوت نہیں کرسکا،حتی کہ نمازمکمل کرلی تواس سجدہ کی کوئی قضانہیں ہے،البتہ قصدا  سجدہ تلاوت چھوڑنےکی وجہ سےگناہ گارہوگا، لہذااس گناہ پرتوبہ واستغفارکرناہوگا۔

ہاں اگرکسی نےدونوں طرف سلام پھیر لیا اور پھر نماز کے منافی کوئی کام (مثلاً بات چیت کرنا، کھانا پینا، سینہ قبلہ سے پھیر لینا یا اٹھ کر چلے جانا وغیرہ) کرنے سے پہلے ہی اسے یاد آگیا کہ اس نے آیت سجدہ پڑھنے کے باوجود سجدہ تلاوت نہیں کیا تھا تو وہ اسی وقت سجدہ تلاوت کرلے اور پھر سجدہ سہو کے ساتھ نماز مکمل کرلے۔

اوریہ بات یادرکھیں کہ جب سجدہ تلاوت خارج صلاۃ میں واجب ہوجائےتواسےخارج صلاۃ ہی میں ادا کرنا ہوگااورجب سجدہ تلاوت نمازمیں واجب ہوجائےتوپھراسی نمازمیں ہی اداکیاجائےگا،بالفرض اگراسی نماز میں سجدہ تلاوت ادانہ کرسکاتوپھرکسی اورنمازمیں وہ سجدہ نہیں کرسکتااورنہ ہی خارج صلاۃ میں اداکرسکتاہے۔

حوالہ جات
«حاشية ابن عابدين = رد المحتار ط الحلبي» (2/ 110):
(قوله ويأثم بتأخيرها إلخ) لأنها ‌وجبت ‌بما ‌هو ‌من ‌أفعال ‌الصلاة. وهو القراءة وصارت من أجزائها فوجب أداؤها مضيقا كما في البدائع ولذا كان المختار وجوب سجود للسهو لو تذكرها بعد محلها كما قدمناه في بابه عند قوله بترك واجب فصارت كما لو أخر السجدة الصلبية عن محلها فإنها تكون قضاء، ومثله: ما لو أخر القراءة إلى الأخريين على القول بوجوبها في الأوليين وهو المعتمد. أما على القول بعدمه فيهما فهي أداء في الأخريين كما حققناه في واجبات الصلاة فافهم.
«حاشية ابن عابدين = رد المحتار ط الحلبي» (2/ 80):
‌ويرد ‌عليه ‌ما ‌لو ‌أخر ‌التلاوية عن موضعها فإن عليه سجود السهو كما في الخلاصة
«حاشية ابن عابدين = رد المحتار ط الحلبي» (2/ 109):
(وهي على التراخي) على المختار ‌ويكره ‌تأخيرها ‌تنزيها، ويكفيه أن يسجد عدد ما عليه بلا تعيين ويكون مؤديا وتسقط بالحيض والردة (إن لم تكن صلوية) فعلى الفور لصيرورتها جزءا منها
«بدائع الصنائع في ترتيب الشرائع» (1/ 187):
وأما ما تلا في الصلاة فقد صار فعلا من أفعال الصلاة لكونه حكما لما هو من أركان الصلاة وهو
القراءة؛ ولهذا يجب أداؤه في الصلاة فلا يوجب نقصا فيها وأداء ما هو من أفعال الصلاة لن يتصور بدون التحريمة فلا يجوز الأداء خارج الصلاة، ولا في صلاة أخرى؛ لأنه ليس من أفعال هذه الصلاة لأنه ليس بحكم لقراءة هذه الصلاة فلا يتصور أداؤه فسقط إذا عرف هذا الأصل فنقول: إذا قرأ الرجل آية السجدة في الصلاة وهو إمام أو منفرد فلم يسجدها حتى سلم وخرج من الصلاة سقطت عنه لما قلنا.

عبدالقدوس

دارالافتاء،جامعۃ الرشیدکراچی

۱۹رجب المرجب ۱۴۴۳

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

عبدالقدوس بن محمد حنیف

مفتیان

آفتاب احمد صاحب / سعید احمد حسن صاحب