021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
شوہرنےمختلف اوقات میں بیوی کو کہا "تم فارغ ہومیری طر ف سے”توکیاحکم ہے؟
77087طلاق کے احکامطلاق کے متفرق مسائل

سوال

سوال:  السلام علیکم ورحمۃ اللہ وبرکاتہ!میں نورین سرور آپ کواپنامسئلہ بیان کرناچاہتی ہوں،میرےشوہر عاصم  منظور بہت جذباتی اورغصے والےانسان ہیں۔

2014  اور2015 میں جب بھی انہیں غصہ آتا وہ مجھے اس طرح کہتے"تم آج سے فارغ ہومیری طرف سے،نکل جاؤمیرےگھرسےاورآئندہ اپنی شکل نہ دکھانا "یہ الفاظ متعدد بارانہوں نے مجھ سےکہے،جب بھی غصہ آتا ایسے ہی کہتے"تم فارغ ہومیری طرف سے"میں صبر کرلیتی اورایک دودن تک ہماری صلح ہوجاتی۔

دوسری بار 2018میں رمضان میں عاصم منظور نے مجھ  سےکہا"میں تمہیں طلا ق دےچکاہوں،تم فارغ ہو،میرےگھرسےنکل جاؤ"میں جانا چاہتی تھی،لیکن گھرمیں موجود لوگوں نے ہماری صلح کروادی۔

اورپھر 2021   میں(میرےشوہر) عاصم نے مجھے تحریرمیں لکھ کر طلاق دیدی۔طلاق نامہ ساتھ منسلک ہے۔

تنقیح:سائلہ نےوضاحت کی ہےکہ"فارغ"کالفظ شوہرکےعلاقےاورعرف میں طلاق ہی کےلیےبولاجاتاہے،اس بات کاذکرشوہرنےکسی اورکےسامنے بھی کیاہےکہ اگربیوی کو فارغ کالفظ بولاجائےتواس سےطلاق  مراد ہوتی ہے۔

نوٹ:دیگرالفاظ سےطلاق کی نیت کےبارےمیں شوہرسےمعلوم کیاتواس نے کہاکہ بس غصہ میں یہ الفاظ کہےہیں ،بقول شوہرکےطلاق کی نیت  نہیں تھی۔

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

صورت مسئولہ میں شوہرنےپہلی مرتبہ جولفظ استعمال کیا یعنی  تم آج سے فارغ ہومیری طرف سے،اس سےطلاق واقع ہونےکےبارےمیں تفصیل یہ ہےکہ :

فارغ کالفظ اگرمذکورہ شخص کے علاقےکےعرف میںصرف طلاق کے لئے استعمال ہوتاہےیعنی  ان الفاظ سے طلاق کے علاوہ کوئی اورمعنی نہیں  سمجھاجاتاتواس صورت میں اس سے طلاق رجعی  واقع ہوتی ہے،اورعدت کےاندرقولی یاعملی رجوع سے یہ عورت دوبارہ اس کی بیوی بن سکتی ہے ۔

سائلہ کی وضاحت کےمطابق   چونکہ فارغ کالفظ شوہرکےعلاقےاورعرف میں طلاق ہی کےلیےاستعمال ہوتاہے،دوسری  طر ف یہ لفظ شوہرنےایک سےزائدباراستعمال کیاہے،نیزدومرتبہ صریح طلاق کےالفاظ بھی استعمال کیےہیں،لہذامذکورہ صورت میں تین طلاق مغلظہ واقع ہوچکی ہیں،اب رجوع بھی نہیں ہوسکتااورحلالہ کےبغیردوبارہ نکاح بھی نہیں ہوسکتا،بیوی  عدت(تین ماہواریاں)گزارکرکہیں اورشادی کرسکتی ہے۔

حوالہ جات
"رد المحتار" 3 / 329:
والحاصل أن المتأخرين خالفوا المتقدمين في وقوع البائن بالحرام بلا نية حتى لا يصدق إذا قال: لم أنو لاجل العرف الحادث في زمان المتأخرين، فيتوقف الآن وقوع البائن به على وجود العرف كما في زمانهم۔
وأما إذا تعورف استعماله في مجرد الطلاق لا بقيد كونه بائنا يتعين وقوع الرجعي به كما في فارسية سرحتك، ومثله ما قدمناه في أول باب الصريح من وقوع الرجعي بقوله: سن بوش أو بوش أو في لغة الترك مع أن معناه العربي أنت خلية، وهو كناية، لكنه غلب في لغة الترك استعماله في الطلاق، هذا ما ظهر لفهمي القاصر، ولم أر أحدا ذكره وهي مسألة مهمة كثيرة الوقوع، فتأمل۔
"رد المحتار" 11 / 193:
( الصريح يلحق الصريح و ) يلحق ( البائن ) بشرط العدة ( والبائن يلحق الصريح ) الصريح ما لا يحتاج إلى نية بائنا كان الواقع به أو رجعيا فتح ، فمنه الطلاق الثلاث فيلحقهما ، وكذا الطلاق على مال فيلحق الرجعي ويجب المال ، والبائن ولا يلزم المال كما في الخلاصة فالمعتبر فيه اللفظ لا المعنى على المشهور۔
" رد المحتارعلی الدرالمختار" 11 / 166:
باب الكنايات(كنايته)عند الفقهاء(مالم يوضع له)أي الطلاق(واحتمله)وغيره(ف) الكنايات(لاتطلق بها)قضاء( إلا بنية أو دلالة الحال)وهي حالة مذاكرة الطلاق أوالغضب۔
 فالحالات ثلاث : رضا وغضب ومذاكرة والكنايات ثلاث ما يحتمل الرد أو ما يصلح للسب ، أو لا ولا( فنحواخرجي واذهبي وقومي ) تقنعي تخمري استتري انتقلي انطلقي اغربي اعزبي من الغربة أو من العزوبة ( يحتمل ردا ، ونحو خلية برية حرام بائن ) ومرادفها كبتة بتلة(يصلح سبا ونحو اعتدي واستبرئي رحمك ، أنت واحدة ، أنت حرة ، اختاري أمرك بيدك سرحتك، فارقتك لايحتمل السب والرد، ففي حالة الرضا)أي غيرالغضب والمذاكرة(تتوقف الأقسام)الثلاثة تأثيرا(على نية) للاحتمال والقول له بيمينه في عدم النية ويكفي تحليفها له في منزله، فإن أبى رفعته للحاكم فإن نكل فرق بينهما مجتبى ۔(وفي الغضب) توقف(الأولان)إن نوى وقع وإلالا(وفي مذاكرة الطلاق) يتوقف(الأول فقط)ويقع بالأخيرين وإن لم ينولأن مع الدلالة لا يصدق قضاء في نفي النية لأنها أقوى لكونها ظاهرة ۔۔۔
"ھدایۃ " 2 /378:وان کان الطلاق ثلاثافی الحرۃ الخ لاتحل لہ حتی تنکح زوجاغیرہ نکاحاصحیحاویدخل بہاثم یطلقہاأویموت عنہا۔
"الجوهرة النيرة شرح مختصر القدوري 5 / 111:
( قوله وإذا كان الطلاق ثلاثا في الحرة أو اثنتين في الأمة لم تحل له حتى تنكح زوجا غيره نكاحا صحيحا ويدخل بها ثم يطلقها أو يموت عنها ) المراد بالدخول الوطء حقيقة وثبت شرط الوطء بإشارة النص وهو أن يحمل النكاح على الوطء حملا للكلام على الإفادة دون الإعادة إذ العقد قد استفيد بإطلاق اسم الزوج أو يزاد على النص بالحديث المشهور وهو قوله عليه السلام لا تحل للأول حتى تذوق عسيلة الآخر."

محمدبن عبدالرحیم

دارالافتاءجامعۃالرشیدکراچی

 /12ذیقعدہ  1443 ھج

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

محمّد بن حضرت استاذ صاحب

مفتیان

سیّد عابد شاہ صاحب / محمد حسین خلیل خیل صاحب