021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
جوائنٹ اکاؤنٹ میں رکھی گئی رقم کی میراث کا حکم (savings certificates,National Savings)
78890میراث کے مسائلمیراث کے متفرق مسائل

سوال

A fatwa is required for savings certificates in National Savings. Following is the scenario:

  • Husband opened 3 accounts in National Savings. Two single accounts and one joint account with his wife.
  • He kept 550,000 in his single accounts
  • He purchased savings certificates of 2450,000 and placed those in a joint account.
  • Now her husband passed away and wares at is in discussion.
  • The single account’s amount 550,000 is given to all Warseen by national savings.
  • The joint account’s amount 2450,000 is given to wife as she is co-signer of joint account.

The question is whether we will have the warasat hukm on joint account’s money or it is the possession of widow and should not be considered warasat.

Please respond with official detailed written fatwa in Urdu.

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

مذکورہ سوال کے جواب سے پہلے یہ بات سمجھ لیں کہ نیشنل سیونگ سرٹیفیکٹ میں سرمایہ کاری کرنا شرعاً جائز نہیں ہے،لہٰذا جمع کروائی گئی رقم سے زائد رقم اگر ملی ہوتو بلا نیت ثواب اس اضافی رقم کو صدقہ کرنا واجب ہے،اس کے بعد آپ کے سوال کا جواب یہ ہے کہ وراثت کا اطلاق ان تمام اشیاء پر ہوتا ہے جو بوقت موت مورِث کی ملکیت میں ہو،سوال میں ذکر کردہ تفصیل کے مطابق چونکہ مذکورہ تینوں اکاؤنٹ شوہر کے تھےاگرچہ ایک اکاؤنٹ استعمال کے اعتبار سےمشترکہ تھا ،لہٰذا اگر اس مشترکہ اکاؤنٹ میں رکھے گئے پیسے شوہر کے تھےتو وہ بقیہ دو اکاؤنٹ میں رکھے گئے پیسوں کی طرح شوہر ہی کی ملکیت شمار ہوں گے،چنانچہ اس مشترکہ اکاؤنٹ میں موجود رقم بھی شرعی حصص کے مطابق تمام ورثاء میں تقسیم کی جائے گی۔

حوالہ جات
تبيين الحقائق شرح كنز الدقائق وحاشية الشلبي (6/ 229)
والمراد من التركة ما تركه الميت خاليا عن تعلق حق الغير بعينه
 (ردالمحتارعلى الدرالمختار،طدار الفكر  ، بيروت(166/5:
)قوله كل قرض جر نفعا حرام) أي إذا كان مشروطا كما علم مما نقله عن البحر، وعن الخلاصة وفي الذخيرة وإن لم يكن النفع مشروطا في القرض، فعلى قول الكرخي لا بأس به ويأتي تمامه (قوله فكره للمرتهن إلخ) الذي في رهن الأشباه يكره للمرتهن الانتفاع بالرهن إلا بإذن الراهن اهـ سائحاني۔
(فقہ البیوع  :1018)
قال الشيخ المفتي تقي العثماني حفظه الله: أن  المال المغصوب، وما في حكمه، مثل: ما قبضه الإنسـان رشوة أو سرقة، أو بعقد باطل شرعاً، لا يحل له الانتفاع به، ولا بيعه وهبته، ولا يجوز لأحد يعلم ذلك أن يأخذه منه شـراء أو هبة أو إرثاً، ويجب عليه أن يرده إلى مالكه، فإن تعذر ذلك وجب عليه أن يتصدق به عنه۔

محمد حمزہ سلیمان

دارالافتا ء،جامعۃالرشید ،کراچی

      ۱۸جمادی الثانی۱۴۴۴ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

محمد حمزہ سلیمان بن محمد سلیمان

مفتیان

سیّد عابد شاہ صاحب / محمد حسین خلیل خیل صاحب