021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
ریگزین کے موزوں پر مسح کرنے کا حکم
79846.62پاکی کے مسائلموزوں پرمسح کرنے کا بیان

سوال

السلام علیکم!میرا سوال یہ ہے کہ موزے کی تعریف کیا ہے؟آج کل بازار سے جو ریگزین کے موزے ملتے ہیں ،کیا یہ موزوں کے حکم میں داخل ہیں  اور ان پر بھی مسح جائز ہے؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

کھال کے علاوہ باقی کسی اور چیز سے بنے  موزوں پر مسح جائز ہونے کے لیے ان کا چمڑے کے موزوں کے حکم میں داخل ہونا ضروری ہے ۔ فقہاء کرام نے درج ذیل شرائط کی موجودگی  میں کھال کے سوا دوسری چیزوں سے بنے موزوں کو چمڑے کے موزوں کے حکم میں داخل کر کے ا ن پر مسح جائز قرار دیا ہے:

  1. موزے اتنے موٹے ہوں کہ ان میں پانی نہ چھنے،یعنی اگر ان پر پانی ڈالا جائے توپاؤں تک نہ پہنچے۔
  2. اتنے مضبوط ہوں کہ بغیر جوتوں کے بھی ان میں تین شرعی میل(تقریباً ساڑھے پانچ کلومیٹر)پیدل چلنا ممکن ہو۔
  3. وہ  کسی چیز سے باندھے بغیر اپنی موٹائی اور سختی کی وجہ سے پنڈلی پر خود قائم رہ سکیں،اور یہ کھڑا رہنا کپڑے کی تنگی اور چستی کی وجہ سے نہ ہو۔

لہذا سوال میں مذکور موزوں میں اگر درج بالا شرائط موجود ہوں تو مسح کی دیگر شرائط کے مطابق ان موزوں پر مسح جائز ہو گا وگرنہ جائز نہ ہوگا۔

حوالہ جات
قال العلامۃ الحصکفی رحمہ اللہ:شرط مسحه ثلاثة أمور: الأول:كونه ساتر محل فرض الغسل القدم مع الكعبأو يكون نقصانه أقل من الخرق المانع، فيجوز على الزربول لو مشدودا إلا أن يظهر قدر ثلاثة أصابع،والثاني :كونه مشغولا بالرجل؛ليمنع سراية الحدث، فلو واسعا فمسح على الزائد ولم يقدم قدمه إليه لم يجز ،ولا يضر رؤية رجله من أعلاه،و الثالث :كونه مما يمكن متابعة المشي المعتاد  فيه فرسخا فأكثر.(الدر المختار مع رد المحتار:1/162)
قال العلامۃ ابن الھمام رحمہ اللہ: لا شك أن المسح على الخف على خلاف القياس ،فلا يصلح إلحاق غيره به إلا إذا كان بطريق الدلالة وهو أن يكون في معناه، ومعناه الساتر لمحل الفرض الذي هو بصدد متابعة المشي فيه في السفر وغيره للقطع بأن تعليق المسح بالخف ليس لصورته الخاصة بل لمعناه للزوم الحرج في النزع المتكرر في أوقات الصلاة خصوصا مع آداب السير.
  • فتح القدير:1/157)
قال جمع من العلماء رحمھم اللہ:منها: أن يكون الخف مما يمكن قطع السفر به وتتابع المشي عليه ويستر الكعبين، وستر ما فوقهما ليس بشرط. هكذا في المحيط،حتى لو لبس خفا لا ساق له،يجوز المسح إن كان الكعب مستورا....... وعليه الفتوى. (الفتاوی الھندیۃ:1/32)
قال العلامۃ ابن نجیم رحمہ اللہ: والثخين ‌أن ‌يقوم ‌على ‌الساق من غير شد ولا يسقط ولا يشف اهـ.(البحر الرائق:1/192)
قال العلامۃ الحصکفی رحمہ اللہ: ولو ‌من ‌غزل ‌أو ‌شعر الثخينين بحيث يمشي فرسخا ويثبت على الساق ولا يرى ما تحته ولا يشف إلا أن ينفذ إلى الخف قدر الغرض.
قال العلامۃ ابن عابدین رحمہ اللہ: قوله:( ولو ‌من ‌غزل ‌أو ‌شعر) دخل فيه الجوخ كما حققه في شرح المنية. .....وأقول: الظاهر أنه إذا وجدت فيه الشروط يجوز، وأنهم أخرجوه لعدم تأتي الشروط فيه غالبا.... ويدل عليه أيضا ما في ط عن الخانية أن كل ما كان في معنى الخف في إدمان المشي عليه وقطع السفر به ولو ‌من لبد رومي يجوز المسح عليه. قوله: على الثخينين، أي اللذين ليسا مجلدين ولا منعلين.( الدرالمختار مع ردالمحتار:1/269)
(فقہی مقالات از شیخ الاسلام مفتی محمد تقی عثمانی:2/9)

محمد عمر الیاس

دارالافتاء جامعۃالرشید،کراچی

17رجب،1444ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

محمد عمر بن محمد الیاس

مفتیان

فیصل احمد صاحب / شہبازعلی صاحب