021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
کیاوالدکی طرف سےاجتماعی قربانی سب بچوں کی طرف سےکافی ہوگی ؟
80449قربانی کا بیانغیرکی طر ف سے قربانی کرنے کے مسائل

سوال

سوال:اگرتین بھائی اورایک والد ایک ہی گھرمیں اجتماعی طورپررہتےہوں تووالدصاحب کی قربانی بچوں کی طرف سےکافی ہوگی یانہیں ؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

ہر صاحبِ نصاب عاقل بالغ مسلمان کے ذمہ  قربانی کرنا واجب ہے ، اگر ایک گھر میں متعدد صاحبِ نصاب افراد ہوں تو ایک  قربانی سارے گھر والوں کی طرف سے کافی نہیں ہوگی، بلکہ گھر میں رہنے والے ہر صاحبِ نصاب شخص پر الگ الگ قربانی کرنا واجب اورلازم ہے، گھر کے کسی ایک فرد کے قربانی کرنے سے باقی افراد  کے ذمہ سے  واجب قربانی ساقط نہیں ہوگی۔

ہاں اگروالدگھرکےسربراہ ہونےکی حیثیت سےگھرکےتمام افراد(جن پرقربانی واجب تھی)کی طرف سےقربانی کرلےمثلاایک بڑےجانورمیں گھرکےتمام افرادکاالگ الگ حصہ شامل کرلیاجائےتوگھرکےتمام صاحب نصاب افرادکی طرف سےقربانی درست ہوجائےگی،بشرطیکہ ان تمام افرادکی طرف سےیاتواجازت ہویاکم ازکم ان کےعلم میں ہوکہ والدان کی  طرف سےقربانی  کرتےہیں توبھی قربانی ہوجائےگی۔

حدیث شریف میں  ہے کہ جو شخص صاحبِ حیثیت ہونے کے باوجود قربانی نہ کرے وہ ہماری عید گاہ کے قریب بھی نہ آئے، اس حدیث سے ثابت ہوتا ہے کہ ہر صاحبِ نصاب پر مستقل علیحدہ قربانی کرنا واجب ہے۔

دوسری وجہ یہ بھی ہے کہ قربانی ایک عبادت ہے، لہٰذا دیگر عبادات (نماز ، روزہ، حج، زکاۃ ) کی طرح قربانی بھی ہر مکلف کے ذمہ الگ الگ واجب ہوگی،(کسی ایک کےکرنےسےدوسرےکےذمہ سےساقط نہیں ہوگی )

 اس کے علاوہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم  کا عمل مبارک بھی یہ تھا کہ آپ صلی اللہ علیہ وسلم اپنی قربانی الگ فرمایا کرتے تھے اور ازواجِ مطہرات کی طرف سے الگ قربانی فرمایا کرتے تھے، اور آپ صلی اللہ علیہ وسلم کی صاحب زادی حضرت فاطمہ رضی اللہ عنہا کی قربانی مستقل طور پر ہوتی تھی،  اس سے بھی پتا چلتا ہے کہ ایک قربانی سارے گھر والوں کی طرف سے کافی نہیں ہے۔

وہ احادیث جن میں صراحت ہےکہ"  ایک بکرا، مینڈھا یا گائے تمام گھروالوں کی طرف سے کافی ہے"یہ  احادیث نفلی قربانی کے متعلق ہیں، نفلی قربانی میں اس کی اجازت ہے کہ آدمی ثوا ب میں پورے گھروالے بلکہ تمام موٴمنین کو شریک کرلے۔

خلاصہ یہ  ہےکہ قربانی ہرصاحب نصاب پر واجب ہے،کسی ایک کےکرنےسےدوسرےکی واجب قربانی ادانہیں  ہوگی ،البتہ  نفلی قربانی کا ثواب تمام گھر والوں کو یا تمام امت کو بخشا جاسکتا ہے۔

حوالہ جات
"سنن ابن ماجه"2/ 1044:عن أبي هريرة، أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: «من كان له سعة، ولم يضح، فلا يقربن مصلانا»".
"سنن ابن ماجه2/ 1047:عن أبي هريرة، قال: «ذبح رسول الله صلى الله عليه وسلم، عمن اعتمر من نسائه في حجة الوداع بقرة بينهن»".
"الاشباہ والنظائر"40:
 واما الضحایا فلا بد فیہا من النیۃ لکن عند الشراء لا عند الذبح۔
"رد المحتار " 26 / 220:
وروى الحسن عن أبي حنيفة يجب أن يضحي عن ولده وولد ولده الذي لا أب له ، والفتوى على ظاهر الرواية ا هـ ولو ضحى عن أولاده الكبار وزوجته لا يجوز إلا بإذنهم ۔وعن الثاني أنه يجوز استحسانا بلا إذنهم بزازية ۔قال في الذخيرة : ولعله ذهب إلى أن العادة إذا جرت من الأب في كل سنة صار كالإذن منهم ، فإن كان على هذا الوجه فما استحسنه أبو يوسف مستحسن۔
"فتاوى قاضيخان"3/ 205:
و ليس على الرجل أن يضحي عن أولاده الكبار و امرأته إلا بإذنهم و عن أبي يوسف رحمه الله تعالى أنه يجوز بغير أمرهم استحسانا۔
" الفتاویٰ الہندیۃ"5/304:وإن کانوا کبارا إن فعل بأمرھم جاز عن الکل فی قول أبی حنیفۃ وأبی یوسف رحمہما اللہ تعالیٰ، وإن فعل بغیر أمرھم أو بغیر أمر بعضہم لا تجوز عنہ ولا عنہم فی قولہم جمیعًا؛ لأن نصیب من لم یأمر صار لحما فصار الکل لحما۔
"الجامع الصحيح سنن الترمذي" 4 / 45:
[عن جابر قال نحرنا مع رسول الله صلى الله عليه وسلم بالحديبية البدنة عن سبعة والبقرة عن سبعة قال أبو عيسى هذا حديث حسن صحيح والعمل على هذا عند أهل العلم من أصحاب النبي صلى الله عليه وسلم وغيرهم وهو قول سفيان الثوري وابن المبارك والشافعي وأحمد وإسحاق وقال إسحاق يجزي أيضا البعير عن عشرة واحتج بحديث بن عباس۔
"سنن الترمذي" 4 / 90:
 باب ما جاء أن الشاة الواحدة تجزي عن أهل البيت: حدثني يحيى بن موسى حدثنا ابو بكر الحنفي حدثنا الضحاك بن عثمان حدثني عمارة بن عبد الله قال سمعت عطاء بن يسار يقول سألت ابا أيوب الأنصاري كيف كانت الضحايا على عهد رسول الله صلى الله عليه و سلم ؟ فقال كان الرجل يضحي بالشاة عنه وعن أهل بيته فيأكلون ويطعمون حتى تباهى الناس فصارت كما ترى ۔۔
 قال ابو عيسى هذا حديث حسن صحيح و عمارة بن عبد الله هو مدني وقد روى عنه مالك بن أنس والعمل على هذا عند بعض أهل العلم وهو قول أحمد و إسحق واحتجا بحديث النبي صلى الله عليه و سلم أنه ضحى بكبش فقال هذا عمن لم يضحى من أمتي وقال بعض أهل العلم لا تجزئ الشاة إلا عن نفس واحدة وهو قول عبد الله بن المبارك وغيره من أهل العلم صحيح۔
"سنن الترمذي" 3 / 38:
عن جابر بن عبد الله قال : (شهدت مع النبي صلى الله عليه وسلم الاضحى بالمصلى ، فلما قضى خطبته نزل عن منبره فأتى بكبش فذبحه رسول الله صلى الله عليه وسلم بيده وقال : بسم الله ، والله أكبر ، هذا عنى وعمن لم يضح من أمتى) هذا حديث غريب من هذا الوجه ۔
"بدائع الصنائع في ترتيب الشرائع"ج 10 / 278:
وأما قدره فلا يجوز الشاة والمعز إلا عن واحد وإن كانت عظيمة سمينة تساوي شاتين مما يجوز أن يضحى بهما ؛ لأن القياس في الإبل والبقر أن لا يجوز فيهما الاشتراك ؛ لأن القربة في هذا الباب إراقة الدم وأنها لا تحتمل التجزئة ؛ لأنها ذبح واحد وإنما عرفنا جواز ذلك بالخبر فبقي الأمر في الغنم على أصل القياس ۔
فإن قيل : أليس أنه روي أن رسول الله صلى الله عليه وسلم ضحى بكبشين أملحين أحدهما عن نفسه والآخر عمن لا يذبح من أمته فكيف ضحى بشاة واحدة عن أمته ؟ عليه الصلاة والسلام .
( فالجواب ) أنه عليه الصلاة والسلام إنما فعل ذلك لأجل الثواب ؛ وهو أنه جعل ثواب تضحيته بشاة واحدة لأمته لا للإجزاء وسقوط التعبد عنهم ولا يجوز بعير واحد ولا بقرة واحدة عن أكثر من سبعة ويجوز ذلك عن سبعة أو أقل من ذلك ، وهذا قول عامة العلماء .

محمدبن عبدالرحیم

دارالافتاءجامعۃ الرشیدکراچی

21/ذیقعدہ     1444ھج

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

محمّد بن حضرت استاذ صاحب

مفتیان

آفتاب احمد صاحب / سیّد عابد شاہ صاحب