021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
تین طلاق کےبعد شوہردوبارہ شادی کرناچاہتاہےتوکیاکیاجائے؟
81410.طلاق کے احکامتین طلاق اور اس کے احکام

سوال

السلام علیکم ورحمۃ اللہ وبرکاتہ !گزارش یہ ہےکہ دختر......... کواس کےشوہرنےغصہ میں آکر 26/12/2022کوتین طلاق دی،شادی تین سال تک رہی ہے،اورایک لڑکابھی ہےجس کی عمر 20 ماہ ہے،سابقہ شوہراوراس کےوالدین کئی مرتبہ دوبارہ رشتہ فقہ حنفی مسلک سےمانگ رہےہیں،لہذا آپ سےگزارش ہےکہ شرعی تقاضےکےمطابق ہماری راہنمائی فرمائیں کہ دوبارہ نکاح ہوسکتاہے؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

چونکہ شوہرنےغصےکی حالت میں  تین طلاق دی تھیں،لہذاصورت مسئولہ میں تین  طلاق مغلظہ واقع ہوگئی ہیں۔

طلاق مغلظہ کےبعدبیوی شوہرپرحرام ہوجاتی ہے،شرعارجوع کی کوئی صورت نہیں ہوتی اوربغیر حلالہ کےدوبارہ نکاح بھی نہیں ہوسکتا۔

موجودہ صورت  میں اگرحلالہ شرعیہ ہوجائےتوشوہربیوی کےساتھ نئےسرےسےنکاح کرکےساتھ رہ سکتاہےورنہ نہیں۔

حلالہ شرعیہ یہ ہے کہ  مطلقہ عورت کےتین حیض عدت گزرنےکےبعدکسی اورمردسےنکاح اورہمبستری ہو،اس کےبعد دوسراشوہراس کو طلاق دیدےیااس کاانتقال ہوجائےتویہ عورت پہلی صورت میں عدت طلاق اوردوسری صورت میں عدت وفات گزارنےکےبعداسی(سابقہ)شوہرسےنئےمہراورگواہوں کی موجودگی میں دوبارہ نکاح کرسکتی ہے۔

اہم وضاحت :واضح رہےکہ حلالہ کےلیےطلاق کی شرط لگاکرنکاح کرناناجائزہے،احادیث میں اسی صورت پروعیدآئی ہےکہ حلالہ کرنےوالےاورکروانےوالےدونوں پراللہ کی لعنت  ہوتی ہے،اگرکسی نےاس طرح کیاتوبیوی پہلےشوہرکےلیےحلال توہوجائےگی،لیکن گناہ بہرحال ہوگا۔

اوراگرطلاق کی شرط کےبغیرنکاح ہو،اورخیرخواہی کےپیش نظر(دوسرے)شوہرکی نیت میں یہ ہوکہ ہمبستری کےبعدطلاق دےدونگاتواس میں شرعاکوئی حرج نہیں۔

حوالہ جات
قال اللہ تعالی فی سورۃ البقرۃ 229،223:
الطلاق مرتان فامساک بمعروف اوتسریح باحسان۔۔۔فان طلقہافلاتحل لہ من بعد حتی تنکح زوجاغیرہ۔
ھدایۃ " 2 /378:وان کان الطلاق ثلاثافی الحرۃ الخ لاتحل لہ حتی تنکح زوجاغیرہ نکاحاصحیحاویدخل بہاثم یطلقہاأویموت عنہا۔
"صحيح البخاري '7 / 439 :عن عائشة قالت طلق رجل امرأته فتزوجت زوجا غيره فطلقها وكانت معه مثل الهدبة فلم تصل منه إلى شيء تريده فلم يلبث أن طلقها فأتت النبي صلى الله عليه وسلم فقالت يا رسول الله إن زوجي طلقني وإني تزوجت زوجا غيره فدخل بي ولم يكن معه إلا مثل الهدبة فلم يقربني إلا هنة واحدة لم يصل مني إلى شيء فأحل لزوجي الأول فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم لا تحلين لزوجك الأول حتى يذوق الآخر عسيلتك وتذوقي عسيلته۔
"الفتاوى الهندية " 10 / 209:رجل تزوج امرأة ومن نيته التحليل ولم يشترطا ذلك تحل للأول بهذا ولا يكره وليست النية بشيء ولو شرطا يكره وتحل عند أبي حنيفة وزفر - رحمهما الله تعالى - كذا في الخلاصة وهو الصحيح هكذا في المضمرات ۔
"البحر الرائق شرح كنز الدقائق" 10 / 247:
( قوله وكره بشرط التحليل للأول )أي كره التزوج للثاني بشرط أن يحلها للأول بأن قال تزوجتك على أن أحللك له أو قالت المرأة ذلك أما لو نويا كان مأجورا لأن مجرد النية في المعاملات غير معتبر ، وقيل المحلل مأجور ، وتأويل اللعن إذا شرط الأجر كذا في البزازية ، والمراد بالكراهة كراهة التحريم فينتهض سببا للعقاب لما روى النسائي ، والترمذي ، وصححه مرفوعا { لعن رسول الله صلى الله عليه وسلم المحلل ، والمحلل له } لأنه لو كان فاسدا لما سماه محللا ، ولو كان غير مكروه لما لعنه۔
"الجوهرة النيرة شرح مختصر القدوري" 5 / 113:
( قوله وإذا تزوجها بشرط التحليل فالنكاح مكروه )لقوله عليه السلام { لعن الله المحلل والمحلل له } وقال { ألا أنبئكم بالتيس المستعار ، قيل من هو ؟ قال المحلل } ، وهذا يفيد الكراهة وصورته أن يقول : تزوجتك على أن أحللك أو قالت المرأة ذلك أما إذا أضمر الثاني في قلبه الإحلال للأول ، ولم يشترطه في العقد لفظا ودخل بها حلت للأول إجماعا كذا في المصفى وقوله فالنكاح مكروه يعني للثاني والأول ( قوله فإن وطئها حلت للأول ) هذا عند أبي حنيفة وزفر ۔

محمدبن عبدالرحیم

دارالافتاءجامعۃ الرشیدکراچی

20/ربیع الاول    1445ھج

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

محمّد بن حضرت استاذ صاحب

مفتیان

آفتاب احمد صاحب / سیّد عابد شاہ صاحب

جواب دیں

آپ کا ای میل ایڈریس شائع نہیں کیا جائے گا۔ ضروری خانوں کو * سے نشان زد کیا گیا ہے